Vårföräldrar 2016 del 3

Appropå BB-väska: när är det dags att packa den? Hur långt i förväg bör man vara beredd? Det känns ju onödigt att packa en väska som bara ska stå i flera veckor men samtidigt kanske det snart är dags att fundera på vad som ska i?

Jag ska packa min och bebisens i helgen. Har fått tummen ur och köpt alla skötselprylar idag (blöjor, ersättning, megabindor, amningsinlägg, oljor och annat) imorgon ska jag åka och köpa skötbord och Skötväska plus några nya lite fräscha mysbrallor och linnen (läs utan hundhår och noppor och fläckar)
Så i veckan åker allt tvättbart till bebis i maskinen och sen är det bara att packa och invänta ankomst! :love:

För man hämtar dom lite käckt hos DHL har jag hört..

Appropå BB-väska: när är det dags att packa den? Hur långt i förväg bör man vara beredd? Det känns ju onödigt att packa en väska som bara ska stå i flera veckor men samtidigt kanske det snart är dags att fundera på vad som ska i?

Jag har haft min färdig länge men hade jag väntat 1 så hade jag nog haft den packad till 37+0 iallafall, så man slipper springa runt mitt i natten kanske men värkar & packa ihop saker :)

Har ni andra börjat fundera på er förlossning, hur ni tänker om ev. badkar, smärtstillande osv?

Maken har fått stränga order om att hindra alla eventuella försök att ge mig vare sig akupunktur eller sterila kvaddlar, om jag är för borta för att säga ifrån på egen hand. Det är det enda jag är helt säker på. Hoppas klara mig på bara lustgas, men är det helt genomvidrigt smärtsamt så får de gärna ge mig epidural. Vet inte om vår förlossning har badkar, men om det finns så badar jag nog gärna. Vi får se hur det känns när det är skarpt läge.

Jag känner mig alltid oerhört trygg i sjukhusmiljö, så jag är inte så orolig för hur det ska gå när jag väl kommit in - tänker att på ett eller annat sätt kommer ungen ju komma ut. :) Är bara liiite orolig för att åka in för tidigt och bli hemskickad igen...det skulle jag nog tycka var ganska jobbigt.

Är så trött att jag tänkte låta bli att sova. Tänk att det ska vara så svårt att bara blunda på natten? Går så mycket bättre på morgonen. När det ringer 6:45 kommer jag gissningsvis vara levande död.
Suck.

Är så trött att jag tänkte låta bli att sova. Tänk att det ska vara så svårt att bara blunda på natten? Går så mycket bättre på morgonen. När det ringer 6:45 kommer jag gissningsvis vara levande död.
Suck.

Inte bara jag som varit vaken inatt? Vaknade 01,45, somnade om vid 05 och sambonsklocka startade 06..
Tur att jag är ledig idag!!

Har legat och grubblat hela natten, en sambons arbetskamrat hittade sin bror död på lunchen igår, han hade bestämt sej för att avsluta sitt liv vid 33års ålder. Lämnade efter sej 2små barn 4 och 5år gamla:cry::cry:

Suck.
Jag har också vakna perioder på nätterna nu. I natt vaknade jag strax innan 3 och sista gången jag kollade klockan var hon 05.08. Drygt 40 min senare ringer klockan och då hade jag ju förstås hunnit somna emellan... Nu heldagsmöte med våra engelska jurister. Känns som om jag kommer somna tidigt ikväll. Zzzz

Inte bara jag som varit vaken inatt? Vaknade 01,45, somnade om vid 05 och sambonsklocka startade 06..

Har legat och grubblat hela natten, en sambons arbetskamrat hittade sin bror död på lunchen igår, han hade bestämt sej för att avsluta sitt liv vid 33års ålder. Lämnade efter sej 2små barn 4 och 5år gamla:cry::cry:
Inte konstigt tankarna far när man får höra sådana ledsamheter. Sorgligt att man kan må så dåligt att allt hopp känns utblåst. :(

Inte konstigt tankarna far när man får höra sådana ledsamheter. Sorgligt att man kan må så dåligt att allt hopp känns utblåst. :(

Det är helt fruktansvärt... Sambon satt på golvet i bebisens rum igår och tårarna bara rann på honom:( helt förtvivlad över att barnen aldrig får lära känna sin pappa.

Men herregud så hemskt. Jag har så svårt att förstå att man kan göra så hur dåligt man än mår. Just för att det är så hemskt för alla anhöriga...

Jag har också vakna perioder på nätterna nu. I natt vaknade jag strax innan 3 och sista gången jag kollade klockan var hon 05.08. Drygt 40 min senare ringer klockan och då hade jag ju förstås hunnit somna emellan... Nu heldagsmöte med våra engelska jurister. Känns som om jag kommer somna tidigt ikväll. Zzzz
Sov som en stock när väckarn ringde. Såklart.

Börjar lösa sig på vikariefronten nu och jag ska bara jobba heltid februari ut! Ser fram emot att få ta det lugnt och ser otroligt mycket fram emot sommaren!! Fatta att jag ska vara ledig! Känns overkligt...

Men herregud så hemskt. Jag har så svårt att förstå att man kan göra så hur dåligt man än mår. Just för att det är så hemskt för alla anhöriga...

Det går inte ens att föreställa sej.. Tänk paniken hans bror känt när han hittade honom:( Sambon fick berätta för killens arbetskamrater (dom är på olika företag men samma arbetsplats)

Tydligen har han haft mångårig problematik med depressioner och tablettmissbruk. Han har sökt hjälp i omgångar men den enda hjälp han fått är fler tabletter. Han har bett om att bli inlagd men inte blivit mottagen.

Det går inte ens att föreställa sej.. Tänk paniken hans bror känt när han hittade honom:( Sambon fick berätta för killens arbetskamrater (dom är på olika företag men samma arbetsplats)

Tydligen har han haft mångårig problematik med depressioner och tablettmissbruk. Han har sökt hjälp i omgångar men den enda hjälp han fått är fler tabletter. Han har bett om att bli inlagd men inte blivit mottagen.

Fy så tragiskt :(

Börjar lösa sig på vikariefronten nu och jag ska bara jobba heltid februari ut! Ser fram emot att få ta det lugnt och ser otroligt mycket fram emot sommaren!! Fatta att jag ska vara ledig! Känns overkligt...

Visst känns det lyxigt!! Jag jobbar också bara februari ut:) Sen är det bye bye kontoret, ses hösten 2017.

Ja, du har ju rätt i det du säger, såklart! Jag tror det blir lite snurrigt av att jag normalt är en väldigt onojig person, så nu har jag väl svårt att skilja på vad som är "överdrivet" eller inte. Plus då att jag tycker det känns så himla stort att ringa förlossningen, haha. Precis som att det skulle vara världens grej :o

Jag ringde in till förlossningen en gång när jag tyckte att det varit för lugnt i magen ett tag och håller med om att det kändes jättestort och "allvarligt" att ringa dit.

Skönt att det inte bara är jag som tänker så :D

Vet-besöket igår gick så himla mycket bättre än vad jag trodde det skulle! Kanin är hemma och mår bra :) Förmodligen är det hans hörntänder (aningen för långa) som gör att maten han äter inte tuggas ordentligt och därför knorrar magen över det. Men eftersom han är så gammal (13 år) så finns det ingen anledning att ge sig på att söva och försöka slipa tänderna, speciellt inte när han äter som han ska det lilla matvraket. Fick med mig ett pulver (som blandas med vatten) som man vanligtvis ger gnagare som inte äter som de ska, men vet tänkte att det kanske kan hjälpa magen lite. Kanin har aldrig varit lyckligare, medicin som smakar godis?! Himmelrike :love::D

Bebis började även piggna till igår så det blev inget samtal till förlossningen den här gången. Blir det en nästa gång så ska jag se till att inte fundera så mycket och bara ringa istället, jag lovar @KattenKorven ;)

Jag tänkte fira all framgång med att ta mig till gymmet ikväll! Hör och häpna! Det finns tillgång till simhall på mitt gym så jag tänkte ge mig på att simma en stund och se vad kroppen tycker om det. Foglossningen är ju bajs och blir värre för varje dag som går men i vatten borde det funka lite bättre, och herregud vad jag behöver få röra lite på mig. Känner mig som världens största soffpotatis och skäms typ när sambon kommer hem från jobbet och frågar hur dagen varit och vad jag gjort. Öhh.. samma som alla andra dagar, spelat candy crush och tittat på Ellen :angel:.

Hur tänker ni med bilåkning förresten, var monterar ni babyskyddet?

Vi får ju ny bil precis innan bebis kommer och tanken är att kiddot åker bak. Känner inte att det är lönt att koppla ur airbagen fram och det känns ändå säkrare att ha ongen där bak. De få gångerna det bara är en förälder och barn i bilen blir det ändå korta rundor och det känns bättre att ha kiddot där bak för då kan man faktiskt inte pilla och greja medan man kör. Åker vi längre sträckor så kommer båda vara med och då har ongen sällskap i baksätet.

Sen kommer vi även ha tonade rutor bak vilket känns som ännu en bra anledning till att sätta ongen där :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 683
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 546

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka