Vårföräldrar 2016 del 3

Jag får så där svårt att bestämma mig för om jag ska ringa in eller om jag bara är onödigt nojig. Känns så konstigt att ringa förlossningen. Men har lovat mig själv att om det inte känns mer imorgon så ringer jag då. Ska ju ändå till veterinär så kan väl likväl stanna till på sjukhuset också, familjekoll liksom :cautious:

Du kan ju ringa redan nu och höra vad de tycker. Ingen på förlossningen kommer tycka att du är onödigt nojig, och det kan vara skönt att bara ringa och prata med någon som har bättre koll på sånt här än en själv. :)

(Jag ringde ju in om just minskade fosterrörelser, och de tar det på stort allvar och vill oftast att man kommer in och kollar om man inte kunnat få fart på ungen på egen hand med saft eller buffar eller så. Just för att det är bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite.)

Idag fick bebis en pappa på pappret , tjoho :D
Hon som tog emot oss på socialen undrade över hur stor jag skulle bli. Och ja, det undrar de flesta och då är jag än så länge nättare i kroppen än när jag väntade mellanbarnet :laugh:

Kortet är taget i fredags, vecka 34 (vecka 33+1) . Suddig bild så hoppas ni ser att min rygg har ingen större knöl utan det är min svarta jacka :rofl: Kjolen är storlek 42/44 och på gränsen till för liten så jag måste rensa ur mina gravidkläder :crazy:. Kläder jag tänkt att jag skulle ha till slutet eftersom jag har 38 i vanliga men LIDL fick bli min räddning idag med nya kläder :angel:

b180482.jpg
Det är en rejäl kalaskula du har där:love: Tycker du e jättefin! Men det ser ut att vara tungt..
Är kjolen en mammakjol? Jättefin!!

Det är fördel med snitt, vi vet att vi inte går övertid utan t om får innan BF :D :p Har ni fått ert datum än, men ni kanske också ska ha ett TUL och samtal med narkosläkaren innan det verkligen bestäms?

Det är så härligt att ha babysakerna klara, har för mig att din dotter är i skolåldern så ni har fått köpa allt igen? Vår tvillingvagn och babyskydd står på "barnvagnsparkeringen" i storhallen så längtan är stor :love:

Jo, det mesta är nyinköpt. Lite kläder hade vi kvar dock.

Klar fördel. Är lite oroad över att bebis inte kommer stanna kvar till vecka 39 dock.
Vi har haft narkosmöte och TUL redan så nu väntar jag bara på ett datum. Segt :meh:
Nu har jag och bebis varit hos BM för koll,
sf-mått v31, 31cm. 143slag/min, blodvärde på 120, blodtryck 120/60!! (Rekord för mej som ligger låååågt -annars)
Hon har fortfarande inte behagat att flytta sej ifrån tvärläget.
Ingen viktuppgång på 3-4v för min del, så jag ligger fortfarande på 10kg +

Enda BM är lite orolig för är att jag har så mkt sammandragningar och jag är hårt tillsagd att åka in till förlossningen om dom inte ger sej vid vila.
I övrigt en "OK" stämpel på skinkan.

Nu ska nymålade vaggan skruvas ihop:love:

Kanske har missat något. Men annars är ju BM bra olika. Jag har också jättemycket sammandragningar men min BM är inte ett dugg oroad. Det är normaaalt :cautious::nailbiting:

Du kan ju ringa redan nu och höra vad de tycker. Ingen på förlossningen kommer tycka att du är onödigt nojig, och det kan vara skönt att bara ringa och prata med någon som har bättre koll på sånt här än en själv. :)

(Jag ringde ju in om just minskade fosterrörelser, och de tar det på stort allvar och vill oftast att man kommer in och kollar om man inte kunnat få fart på ungen på egen hand med saft eller buffar eller så. Just för att det är bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite.)

Ja, du har ju rätt i det du säger, såklart! Jag tror det blir lite snurrigt av att jag normalt är en väldigt onojig person, så nu har jag väl svårt att skilja på vad som är "överdrivet" eller inte. Plus då att jag tycker det känns så himla stort att ringa förlossningen, haha. Precis som att det skulle vara världens grej :o

Nu har jag och bebis varit hos BM för koll,
sf-mått v31, 31cm. 143slag/min, blodvärde på 120, blodtryck 120/60!! (Rekord för mej som ligger låååågt -annars)
Hon har fortfarande inte behagat att flytta sej ifrån tvärläget.
Ingen viktuppgång på 3-4v för min del, så jag ligger fortfarande på 10kg +

Enda BM är lite orolig för är att jag har så mkt sammandragningar och jag är hårt tillsagd att åka in till förlossningen om dom inte ger sej vid vila.
I övrigt en "OK" stämpel på skinkan.

Nu ska nymålade vaggan skruvas ihop:love:
Jobbigt med sammandragningar men skönt med ok stämpel!

Ja, du har ju rätt i det du säger, såklart! Jag tror det blir lite snurrigt av att jag normalt är en väldigt onojig person, så nu har jag väl svårt att skilja på vad som är "överdrivet" eller inte. Plus då att jag tycker det känns så himla stort att ringa förlossningen, haha. Precis som att det skulle vara världens grej :o

Jag ursäktade mig typ tre gånger när jag ringde om minskade fosterrörelser, precis som om jag ringde och störde. ;) Men barnmorskan som svarade försäkrade mig om att det var helt rätt att ringa dem och precis rätt ställe att kontakta. :)

De kan ju ävenge råd över telefon, man behöver inte alltid åka in. Tänk på dem som "jourhavande barnmorska" istället för "Förlossningen" så kanske det känns mindre dramatiskt. :D

Klar fördel. Är lite oroad över att bebis inte kommer stanna kvar till vecka 39 dock.
Vi har haft narkosmöte och TUL redan så nu väntar jag bara på ett datum. Segt :meh:

Kanske har missat något. Men annars är ju BM bra olika. Jag har också jättemycket sammandragningar men min BM är inte ett dugg oroad. Det är normaaalt :cautious::nailbiting:

Min BM är rädd att det ska påverka livmodertappen att den ska börja öppna sej, nu ligger väl du iofs några veckor före mej? Det kanske är därför din är obekymrad?
Jag är ju bara i v31 än och vill ju helst ha bebis kvar inne några veckor till.
Men jag får uppfattning av min BM att man hellre ska åka in och kolla en gång för mkt än för lite.

Min BM verkar inte heller oroad över sammandragningar men så verkar det tydligen vara vanligare hos omföderskor också.

Mitt i alla bekymmer har jag som gått in i period där kroppen och till viss del knoppen accepterat gravidlivet. Jag går i långprommenader men känner mig lustigt lätt och kvick i steget... Efter sömnlös natt jobbat hela dan, tömkört hästen, hämtat barn och kompis, lagat avancerad middag, hängt tvätt och nu är jag sömnig men fortfarande inget jättejobbigt... Förra veckan kände jag mig som en flodhäst!

Min BM verkar inte heller oroad över sammandragningar men så verkar det tydligen vara vanligare hos omföderskor också.
Börjar noja över att jag har så lite sammandragningar nu... Tänk om det betyder att jag går över tiden, har svaga värkar och får akutsnittas igen...

Börjar noja över att jag har så lite sammandragningar nu... Tänk om det betyder att jag går över tiden, har svaga värkar och får akutsnittas igen...
Det tror jag inte du ska oroa dig över, det är ju massor av gravida som aldrig har några förvärkar/sammandragningar och ändå har helt normalsvåra förlossningar.

Fast jag förstår att det är lätt att noja. Min stora farhåga är ju att behöva bli igångsatt igen.

• Gilla
Reactions: Ray
Skönt att höra att det är fler som har renoveringsprojekt på g! Vår trädgård vill jag inte ens tänka på, den är skitstor och helt hemsk. Ruttna fula staket och ett barn kan säkert dö på 100 olika ställen:( säkert inne också, fy för fattigdom:p man skulle ju haft råd att ta in 10 hantverkare och själv åka till Bahamas och sen komma hem till fint hus. Självklart så rider Charlotte Dujardin lite dressyr på pållarna när man är borta också!
Vi är ju precis i upptakten till att bygga nytt hus och även om vi inte kommer göra något på just själva bygget har jag lite förträngt att det finns en trädgård som ska anläggas också... Det jag syter för mest är att vårat nuvarande hus ska läggas ut till försäljning snart vilket innebär att det finns en miljon smågrejjer att fixa iordning här innan bebis kommer. Typ lite färg, lister men ffa rensning... Fick en to-do-list av inredningsarkitekten och i alla rum var det rensning som var den stora grejen. :wtf:

Vi är ju precis i upptakten till att bygga nytt hus och även om vi inte kommer göra något på just själva bygget har jag lite förträngt att det finns en trädgård som ska anläggas också... Det jag syter för mest är att vårat nuvarande hus ska läggas ut till försäljning snart vilket innebär att det finns en miljon smågrejjer att fixa iordning här innan bebis kommer. Typ lite färg, lister men ffa rensning... Fick en to-do-list av inredningsarkitekten och i alla rum var det rensning som var den stora grejen. :wtf:

Jag hade nog emigrerat tills det va klart;) Men va härligt med nybyggt hus!! Slippa svära över sneda väggar och saker som krånglar med gammalt. Vi har lovat våra nerver att aldrig mera köpa ett renoveringsobjekt.. (Även om allt är genomgånget nu efter 12-13år)

Min BM är rädd att det ska påverka livmodertappen att den ska börja öppna sej, nu ligger väl du iofs några veckor före mej? Det kanske är därför din är obekymrad?
Jag är ju bara i v31 än och vill ju helst ha bebis kvar inne några veckor till.
Men jag får uppfattning av min BM att man hellre ska åka in och kolla en gång för mkt än för lite.

Jag har haft kraftiga sammandragningar sedan innan vecka 30. Håller mer med din BM än min, bättre att vara vaksam. Nu har ju en läkare kollat min tapp i vecka 31 och då var det lugnt. Men det var inte på inrådan av min BM inte ...

Jag har haft kraftiga sammandragningar sedan innan vecka 30. Håller mer med din BM än min, bättre att vara vaksam. Nu har ju en läkare kollat min tapp i vecka 31 och då var det lugnt. Men det var inte på inrådan av min BM inte ...

Bra att du fått det kollat ändå. Man vill ju inte föda för tidigt om det går att undvika. Konstigt att din BM inte tycker det är nåt som ska hållas koll på?

Jag hade nog emigrerat tills det va klart;) Men va härligt med nybyggt hus!! Slippa svära över sneda väggar och saker som krånglar med gammalt. Vi har lovat våra nerver att aldrig mera köpa ett renoveringsobjekt.. (Även om allt är genomgånget nu efter 12-13år)
Nej aldrig aldrig mer renoveringsobjekt!!

Bra att du fått det kollat ändå. Man vill ju inte föda för tidigt om det går att undvika. Konstigt att din BM inte tycker det är nåt som ska hållas koll på?

Ja hon är som hon är. Jag har väl ingen större tilltro till henne med saker jag oroar mig för. De frågorna tar jag med läkaren.

Vilka är det egentligen som ska göra kejsarsnitt? Är det ni med tvillingar? Jag är så nervös för skador (på både mig, jag har världens sämsta rygg, och bebis) med vaginal förlossning. Pendlar mellan att verkligen vilja ha kejsarsnitt och att inte alls vilja ha det pga. hur länge det då kommer ta att få komma upp i sadeln igen. Hur snabbt kan man eg vänta sig att börja rida igen i båda fallen?

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 675
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 543

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka