Vårföräldrar 2016 del 3

Tul om några timmar, att man alltid ska vara så nervös! Småsälarna värmer iaf upp med voltträning där inne...

Åh, småsälarna! :love:
Harbor+Seal+Pup_01.JPG

Hoppas allting ser bra ut! :)

Jag har lite av en skitdag, redan...
Bebisen i magen har varit ovanligt lugn nu i 2 dagar, 3e dagen idag så jag börjar känna mig lite lätt nojig. Hen rör sig, det är inte helt still. Men inte alls så som innan.

Dessutom är min lilla kanin inte helt hundra. Han är visserligen 13 år och har fram till nu varit frisk hela sitt långa liv men nu tror jag hans mage börjat krångla och jag vet inte om jag ska åka iväg med honom eller inte. Orolig att jag kommer hem utan kanin då :(

Min foglossning har ovanpå allt bestämt sig för att de få saker jag gjort de senaste dagarna (typ två ärenden på 3 dagar) var alldeles för mycket och nu hugger det som fan så fort jag rör mig :meh:

BLÄ!

Bebisen i magen har varit ovanligt lugn nu i 2 dagar, 3e dagen idag så jag börjar känna mig lite lätt nojig. Hen rör sig, det är inte helt still. Men inte alls så som innan.

Dessutom är min lilla kanin inte helt hundra. Han är visserligen 13 år och har fram till nu varit frisk hela sitt långa liv men nu tror jag hans mage börjat krångla och jag vet inte om jag ska åka iväg med honom eller inte. Orolig att jag kommer hem utan kanin då :(

Min foglossning har ovanpå allt bestämt sig för att de få saker jag gjort de senaste dagarna (typ två ärenden på 3 dagar) var alldeles för mycket och nu hugger det som fan så fort jag rör mig :meh:

BLÄ!

Min bebis har också varit lite för lugn ett par dagar, hatar när hen gör så!

Tråkigt med kaninen, det är alltid superjobbigt när djuren är dåliga. Men åk in och kolla, då vet du i alla fall att du gjort allt du kan och kanske är det ingen större fara med honom *håller tummarna*

BLÄ!
Usch och fy vilken trist dag.

Vår bebis har också varit väldigt lugn hela helgen och BM var väldigt noga med att poängtera att jag skulle ringa förlossningen om jag var orolig. I mitt fall tror jag bebis har bytt läge och flyttat neråt då den var rörlig i fredags men endast ruckbar idag.

Jisses @robl, tänk om första vårbebisen kommer redan n

oh ja! Vi har inte ens påbörjat renoveringen av vårt sovrum än. Vi bor just nu i vardagsrummet på bottenvåningen. På ovanvåningen finns ett halvrenoverat rum och ett i katastrofläge, vi pratar hål i både golv och tak. Detta ska helst vara klart tills maj, fy så stressande det är att tänka på! Men vi överlever väl ngt år till i vardagsrummet om det helt skulle skita sig..

Men det är långt till maj *pepp pepp*. Men skulle ni inte hinna så kan man leva trångt med bebis :up:

Själva ska äldsta sonens rum tapeteras klar, förhoppningsvis kan tapeterna komma upp i helgen då han bara ska ha fondvägg. Resten är färdigmålat :up: Sen ska vårt rum helst målas och tapetseras innan bebis kommer, för annars blir det inte möjligt förrän i höst och då måste vi ta "småbarnens rum" för att kunna flytta upp mellanbarnet. Vi vuxna sover på nedervåningen och mellanbarnet sover i lekrummet på nedervåningen tills det är dags att låta honom flytta upp och bebis kan flytta in i lekrummet. Planering på hög nivå :angel:

Utöver denna lätta renovering så ska vi inte prata om att jänkaren ska mekas med så den kan rulla ut i april, staket ska sättas runt tomten, sandlåda + gungställning ska ut i trädgården osv. Där nånstans spricker min planering då bebis kommer innan 16 mars, och som snittad får sambon ingen tid över till ute-projekten :grin:

Vi har max 4 veckor nu. Hoppas på 3 eller att bebis bestämmer själv att den vill komma ut, helst efter helgen :D.

Är så pass klar att babyskydd finns, säng, vagn och kläder också.

Haft mensvärk hela dagen och bebis har givit mig fruktansvärt obehagliga sparkar i dagarna två nu

Det är fördel med snitt, vi vet att vi inte går övertid utan t om får innan BF :D :p Har ni fått ert datum än, men ni kanske också ska ha ett TUL och samtal med narkosläkaren innan det verkligen bestäms?

Det är så härligt att ha babysakerna klara, har för mig att din dotter är i skolåldern så ni har fått köpa allt igen? Vår tvillingvagn och babyskydd står på "barnvagnsparkeringen" i storhallen så längtan är stor :love:

Senast ändrad:
Idag fick bebis en pappa på pappret , tjoho :D
Hon som tog emot oss på socialen undrade över hur stor jag skulle bli. Och ja, det undrar de flesta och då är jag än så länge nättare i kroppen än när jag väntade mellanbarnet :laugh:

Kortet är taget i fredags, vecka 34 (vecka 33+1) . Suddig bild så hoppas ni ser att min rygg har ingen större knöl utan det är min svarta jacka :rofl: Kjolen är storlek 42/44 och på gränsen till för liten så jag måste rensa ur mina gravidkläder :crazy:. Kläder jag tänkt att jag skulle ha till slutet eftersom jag har 38 i vanliga men LIDL fick bli min räddning idag med nya kläder :angel:

b180482.jpg

Min bebis har också varit lite för lugn ett par dagar, hatar när hen gör så!

Tråkigt med kaninen, det är alltid superjobbigt när djuren är dåliga. Men åk in och kolla, då vet du i alla fall att du gjort allt du kan och kanske är det ingen större fara med honom *håller tummarna*

Jag har fått tid imorgonbitti för koll, veterinär tyckte vi kunde avvakta tills dess så länge han inte blir sämre. Så det blir massor med extra timmar kaninmys ikväll för magkänslan säger att han nog inte kommer hem igen. Magen med kaniner är känsligt, men jag håller tummarna för att han bara är lite krasslig :)

Så får vi väl se hur länge jag vågar vänta innan det är dags att kolla bebis :nailbiting:

Men det är långt till maj *pepp pepp*. Men skulle ni inte hinna så kan man leva trångt med bebis :up:

Själva ska äldsta sonens rum tapeteras klar, förhoppningsvis kan tapeterna komma upp i helgen då han bara ska ha fondvägg. Resten är färdigmålat :up: Sen ska vårt rum helst målas och tapetseras innan bebis kommer, för annars blir det inte möjligt förrän i höst och då måste vi ta "småbarnens rum" för att kunna flytta upp mellanbarnet. Vi vuxna sover på nedervåningen och mellanbarnet sover i lekrummet på nedervåningen tills det är dags att låta honom flytta upp och bebis kan flytta in i lekrummet. Planering på hög nivå :angel:

Utöver denna lätta renovering så ska vi inte prata om att jänkaren ska mekas med så den kan rulla ut i april, staket ska sättas runt tomten, sandlåda + gungställning ska ut i trädgården osv. Där nånstans spricker min planering då bebis kommer innan 16 mars, och som snittad får sambon ingen tid över till ute-projekten :grin:
Skönt att höra att det är fler som har renoveringsprojekt på g! Vår trädgård vill jag inte ens tänka på, den är skitstor och helt hemsk. Ruttna fula staket och ett barn kan säkert dö på 100 olika ställen:( säkert inne också, fy för fattigdom:p man skulle ju haft råd att ta in 10 hantverkare och själv åka till Bahamas och sen komma hem till fint hus. Självklart så rider Charlotte Dujardin lite dressyr på pållarna när man är borta också!

• Gilla
Reactions: Ray
Usch och fy vilken trist dag.

Vår bebis har också varit väldigt lugn hela helgen och BM var väldigt noga med att poängtera att jag skulle ringa förlossningen om jag var orolig. I mitt fall tror jag bebis har bytt läge och flyttat neråt då den var rörlig i fredags men endast ruckbar idag.

Ja jag tror också att bebis flyttat lite på sig, vanligtvis ligger hen med huvudet åt höger lite neråt och jag känner mest sparkar på vänster sida under revbenen men de buffar jag de senaste dagarna har varit lite överallt och svårt att bestämma. Förmodligen har ongen lagt sig med ryggen ut eller något och tar igen en del sömn!

Jag får så där svårt att bestämma mig för om jag ska ringa in eller om jag bara är onödigt nojig. Känns så konstigt att ringa förlossningen. Men har lovat mig själv att om det inte känns mer imorgon så ringer jag då. Ska ju ändå till veterinär så kan väl likväl stanna till på sjukhuset också, familjekoll liksom :cautious:

Idag fick bebis en pappa på pappret , tjoho :D
Hon som tog emot oss på socialen undrade över hur stor jag skulle bli. Och ja, det undrar de flesta och då är jag än så länge nättare i kroppen än när jag väntade mellanbarnet :laugh:

Kortet är taget i fredags, vecka 34 (vecka 33+1) . Suddig bild så hoppas ni ser att min rygg har ingen större knöl utan det är min svarta jacka :rofl: Kjolen är storlek 42/44 och på gränsen till för liten så jag måste rensa ur mina gravidkläder :crazy:. Kläder jag tänkt att jag skulle ha till slutet eftersom jag har 38 i vanliga men LIDL fick bli min räddning idag med nya kläder :angel:

b180482.jpg
Skönt att ungen slipper bli bastard:) vi ska också ta tag i det där.
Kläder är en annan sak, jag köpte ett par jeans och tre tröjor för totalt typ 500, det är så mkt min stackars gravida kropp får kosta. Lever ändå mest i långkalsonger och jobbar hemma så mkt jag kan. Snart blir min unge kanske faderslös när jag tänker efter, fagrare har man varit. Imponerad att du hittade så fina kläder på Lidl!

Skönt att höra att det är fler som har renoveringsprojekt på g! Vår trädgård vill jag inte ens tänka på, den är skitstor och helt hemsk. Ruttna fula staket och ett barn kan säkert dö på 100 olika ställen:( säkert inne också, fy för fattigdom:p man skulle ju haft råd att ta in 10 hantverkare och själv åka till Bahamas och sen komma hem till fint hus. Självklart så rider Charlotte Dujardin lite dressyr på pållarna när man är borta också!

Vi har nog lite väl mycket på gång och planer, vet inte ens hur tiden ska räcka till. Jag har bara nämnt de viktigaste att göra färdigt :o

Vi har den turen att vi hyr en gård där hyresvärden betalar staketet om vi gör jobbet :up: Vill inte ens tänka på vad staket runt hela huvudtomten kan kosta :crazy:

Nu har jag och bebis varit hos BM för koll,
sf-mått v31, 31cm. 143slag/min, blodvärde på 120, blodtryck 120/60!! (Rekord för mej som ligger låååågt -annars)
Hon har fortfarande inte behagat att flytta sej ifrån tvärläget.
Ingen viktuppgång på 3-4v för min del, så jag ligger fortfarande på 10kg +

Enda BM är lite orolig för är att jag har så mkt sammandragningar och jag är hårt tillsagd att åka in till förlossningen om dom inte ger sej vid vila.
I övrigt en "OK" stämpel på skinkan.

Nu ska nymålade vaggan skruvas ihop:love:

Skönt att ungen slipper bli bastard:) vi ska också ta tag i det där.
Kläder är en annan sak, jag köpte ett par jeans och tre tröjor för totalt typ 500, det är så mkt min stackars gravida kropp får kosta. Lever ändå mest i långkalsonger och jobbar hemma så mkt jag kan. Snart blir min unge kanske faderslös när jag tänker efter, fagrare har man varit. Imponerad att du hittade så fina kläder på Lidl!

Ja jag hade också en gräns men insåg för någon dag sen att jag nog fick fylla på garderoben iaf. Använde massor av sambons kläder i slutet när jag väntade mellanbarnet eftersom sambon arbetade konstant men de få kläderna som finns kvar vill han visst ha själv numera när han är ledig :cautious:

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 675
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 543

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka