Vårföräldrar 2015 #6

Idag plockade L en liten blomma från en kruka på balkongen och gick med den till sin pappa som satt inne i kontoret. Pappan blev tämligen omgående en blöt fläck på golvet.

:love: Jag förstår att han blev det!

S är inne på det här att dela med sig! Dricks det ur glas ska han dricka varannan klunk med mig eller pappa. Han ska hålla i glaset såklart! När vi leker är det viktigt att alla som är med har leksaker att hålla i. Mat är också viktigt att dela med sig av. Jag försöker låta tacksam när jag får en jordgubbe på mitt ljusa byxben :cautious: han vill ju väl iaf ;)

Jag skriver inte så mycket men läser allt som skrivs ;)

Det rullar på här i alla fall, jag jobbar och sambon är hemma med E. Om 2 veckor är det dags för 8 v ledighet och det ska bli så kul.

E har tagit sig till en ny nivå nu, han har börjat klättra på saker och ting :nailbiting:. Han har varit ganska lugn tidigare men igår kväll så kom han på att han kunde klättra upp på sin pall....:nailbiting::nailbiting::meh:. Pappan får nog jobba ordentligt idag :D;). Film finns att se på instagram :) (hittar inte hur man lägger till filmen hit)...

Vi åkte till Kolmården i fredags :) Jag jobbade lite på fm och sen åkte vi vid 13 tiden. Ungarna sov till Örebro ungefär vilket är halva vägen. Där stannade vi och gick ut lite så dom fick sträcka på sig och åt lite mellanmål. Resten av vägen var inga problem utan dom skötte sig galant :love: Kom fram till stugan, packade ur och grillade. Stugan var lite väl liten för två galna ungar :D Vi gick ner till havet och sen köpte vi glass och kollade båtar innan vi gick tillbaka till stugan. Dom hade svårt att somna, särskilt J och sen vaknade E kl 6 :meh: Vi tänkte att det här kommer ju bli en rolig dag på Kolmården med två ungar som sovit MYCKET mindre än dom brukar. Men det gick hur bra som helst och båda var på gott humör hela tiden. E sov två korta stunder i vagnen och det räckte tydligen för hon var pigg och glad övrig tid och vi hade riktigt trevligt :) Vi var där inne mellan 10 och 15 vilket var lagom och vi kände att vi gjort det vi ville och orkade för den här gången. Åt pizza innan vi åkte hemåt. Ungarna somnade nästan direkt och sov hela vägen hem :confused::D

Jag skriver inte så mycket men läser allt som skrivs ;)

Det rullar på här i alla fall, jag jobbar och sambon är hemma med E. Om 2 veckor är det dags för 8 v ledighet och det ska bli så kul.

E har tagit sig till en ny nivå nu, han har börjat klättra på saker och ting :nailbiting:. Han har varit ganska lugn tidigare men igår kväll så kom han på att han kunde klättra upp på sin pall....:nailbiting::nailbiting::meh:. Pappan får nog jobba ordentligt idag :D;). Film finns att se på instagram :) (hittar inte hur man lägger till filmen hit)...

Jag såg filmen, han såg onekligen ut att vara rätt nöjd med sig själv :D

Somna-själv-rutinen går bättre och bättre för var kväll. Ikväll somnade hon på tio minuter. Måste ju vara så himla skönt även för henne att få söva sig själv istället för att vi gör det åt henne.

Somna-själv-rutinen går bättre och bättre för var kväll. Ikväll somnade hon på tio minuter. Måste ju vara så himla skönt även för henne att få söva sig själv istället för att vi gör det åt henne.

Precis vad jag ville läsa en kväll som denna:cautious::D

Här somnade sonen på en gång strax efter åtta.. En halvtimme senare vaknade han. Och tyckte ungefär som att han haft en eftermiddagslur och nu var redo för nästa lekpass! Jag gick precis och la mig. Får väl se när sonen tillåter maken att göra desamma :grin:

Men allvarligt talat, härligt att det verkar funka så bra för er! :)

Är man 14 månader är det tydligt helt rimligt att vara uppe och titta på Sverige-Belgien. :meh: Eller iaf studsa runt och röja så att ens föräldrar inte får titta på Sverige - Belgien ifred :cautious:

Men sen sov han iaf nonstop tills jag gick upp i morse vid 6. Han och hans pappa såg ut som att de tänkte ligga kvar där ett bra tag till... men bara 4 timmar till en veckas semester nu!

Är man 14 månader är det tydligt helt rimligt att vara uppe och titta på Sverige-Belgien. :meh: Eller iaf studsa runt och röja så att ens föräldrar inte får titta på Sverige - Belgien ifred :cautious:

Men sen sov han iaf nonstop tills jag gick upp i morse vid 6. Han och hans pappa såg ut som att de tänkte ligga kvar där ett bra tag till... men bara 4 timmar till en veckas semester nu!

Lisbeth är ingen nattsuddare, men hennes kusin däremot... Hon var 14 månader när hennes föräldrar gifte sig och den lilla knatten var igång, mestadels dansandes, till halv fyra på morgonen. :D

Glad midsommar! Är i svärföräldrarnas stuga och väntar på dem. Jag och E tog precis en tupplur på 3(!) timmar så vi har inte kommit igång ännu. Sambon har däremot kämpat med maten medan vi sov så när svärisarna kommer är det bara att sätta igång firandet.

Glad midsommar :)

Vi är på Gotland och träffar släkten, haft fantastiska dagar! Alice har som vanligt varit sjövild men alldeles underbar. Idag har hon lärt sig att klättra upp själv för stegen till rutschkanan (8 stegpinnar):nailbiting: hon har också börjat springa... när vi träffar andra 14- månaders så känns dom väldigt stillsamma i jämförelse. I morgon åker vi hemåt igen men hade gärna stannat för evigt, saknar att bo på min vackra ö!

I helgen började sonen gå själv. Han släppte taget och gick skrattandes runt i trädgården och det låter nästan som skräckblandad förtjusning. Han är fortfarande försiktig men reser sig gärna och går flera gånger om dagen nu. Vad stor han blev helt plötsligt v

I helgen började sonen gå själv. Han släppte taget och gick skrattandes runt i trädgården och det låter nästan som skräckblandad förtjusning. Han är fortfarande försiktig men reser sig gärna och går flera gånger om dagen nu. Vad stor han blev helt plötsligt v

Roligt! En ny värld att upptäcka :)

Alla sa till oss innan att "vänta bara tills han börjar gå" och att vi inte skulle få en lugn stund då. Men jag tycker nog att det har blivit lugnare :p Inte lika mycket frustration :) (detta får jag säkert snart ta tillbaka ;) )

Alla sa till oss innan att "vänta bara tills han börjar gå" och att vi inte skulle få en lugn stund då. Men jag tycker nog att det har blivit lugnare :p Inte lika mycket frustration :) (detta får jag säkert snart ta tillbaka ;) )
Ja jösses, L har börjat gå på allvar sedan några veckor och under helgen började hon småspringa :nailbiting:. Det går verkligen undan!

Senaste veckan har vi gått från att gilla att läsa till att ääälska att läsa! Han kommer med böcker och ska sitta i knät när vi läser. Snittar nog på en 20-25 gånger om dagen. Mamman och pappan börjar tycka det är dags för nya böcker :p

Har hittat en till tand på väg upp också. Så det är antingen läsning, dreggel eller gnäll som gäller här ;)

Ja, det är verkligen spännande för honom. Han är fortfarande förtjust i att krypa så gåendet har inte riktigt tagit fart på högvarv ännu. Hur länge har din son gått nu?

Ja, det är verkligen spännande för honom. Han är fortfarande förtjust i att krypa så gåendet har inte riktigt tagit fart på högvarv ännu. Hur länge har din son gått nu?

Han har gått i nästan precis en månad nu. Farten är fortfarande behaglig för föräldrarna :p

I början varvade han att krypa och gå och började krypa när han fick bråttom. Men nu kryper han nästan aldrig. Det går fort när de väl knäcker koden! Och min teori om att lära sig gå senare verkar stämma här. Han har varit väldigt stabil hela tiden och ramlat väldigt sällan :)

Senaste veckan har vi gått från att gilla att läsa till att ääälska att läsa! Han kommer med böcker och ska sitta i knät när vi läser. Snittar nog på en 20-25 gånger om dagen. Mamman och pappan börjar tycka det är dags för nya böcker :p

Har hittat en till tand på väg upp också. Så det är antingen läsning, dreggel eller gnäll som gäller här ;)
Visst är det härligt :), vi har också en riktig liten bokmal.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 019
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 381
Senast: Nixehen
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 029
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar