Senaste veckan har vi gått från att gilla att läsa till att ääälska att läsa! Han kommer med böcker och ska sitta i knät när vi läser. Snittar nog på en 20-25 gånger om dagen. Mamman och pappan börjar tycka det är dags för nya böcker
Har hittat en till tand på väg upp också. Så det är antingen läsning, dreggel eller gnäll som gäller här
Jag försöker läsa med L, men hon har inte riktigt tid. Här spelas det mycket musik, helst dansandes med pappa. Hon sträcker upp armarna mot honom, lägger armen om hans hals och tar ett bestämt grepp om hans tumme med andra handen. Jag duger inte till att dansa med på samma sätt, men jag ska gärna dansa bredvid.
I övrigt är det mycket motorik och rollekar som gäller just nu. Kasta och sparka på bollar, klättra på allt, åka rutchkana, lista ut hur saker som påsklämmor och nycklar funkar, gå runt och prata i telefon, bjuda på kaffe i sin lilla kattservis, metodiskt krama och pussa alla dockor och mjukisdjur, m.m. Och trappor, finns det nåt bättre än trappor!? Vi bor ett par våningar upp och de 32 trappstegen upp klipper hon utan att blinka.
Det händer verkligen så mycket precis hela tiden! Det är ju hur kul som helst!