Vårföräldrar 2015 #6

Förresten så har vi nog slutat amma nu, inte ammat på 3 dagar och dom två gångerna hon velat amma (1 morgon och 1 kväll) så har det räckt att jag skakat på huvudet så har hon släppt det direkt så känns inte som det är viktigt alls för henne längre... känns jätteskönt och lite sorgligt. Skönt att det hände av sig självt dock och känns som det var på hennes initiativ.

Åh vad skönt att det gick på hennes initiativ :) Det är ungefär något sådant jag hoppas på, men det verkar ju ta sin lilla tid :cautious::p

Vi bor också landet och här finns bara ett dagis om man inte vill ha ungarna i stan, och det vill vi verkligen inte :D Men vårt enda dagis har 7 avdelningar från och med hösten uppdelade på olika åldrar. Tror det är närmare 100 barn som går där så det är fullsmockat ;)
Oj många barn :)
Jag har ingen koll egentligen men får jag gissa är de inte ens hälften så många :p och då låter det som mycket :o

Oj många barn :)
Jag har ingen koll egentligen men får jag gissa är de inte ens hälften så många :p och då låter det som mycket :o

Fick en liten chock när jag fick veta att det var så många barn på vårt dagis :D Vi är tydligen bra på att föröka oss här uppe i skogen haha!
Sen så är ju grundskola (låg, mellan och högstadie) på samma ställe också så det blir sammanlagt väldigt många barn!

Läser de andra bäbistrådarna och har flera i min närhet som är gravida/nyss fått bäbis och jag känner bara "Nej tack jag är inte avundsjuk eller ens lite bäbissjuk" :p
Är glad att E börjar bli stor och mer självständig och både jag och maken känner nu att vi är väldigt nöjda med två barn :) Ändå har jag haft två lätta graviditeter och förlossningar och ungarna är friska, glada och lättvindiga så man är inte avskräckt på det viset utan vi känner bara att vi är klara :)

Hur känner ni andra? Blir det fler eller är ni nöjda? :)

Usch. Nu fick jag ont i magen igen.
Fick inskolningspapperna till Lova idag, de är 14 (!!) barn som ska skolas in. Jag vet inte åldern på dem, men misstänker ju att de flesta är 1-1.5 år gamla...
2 barnskötare på 100% och 1 förskolepedagog på 100% ska ta hand om dem...
(förskolepedagogen ska dessutom skola in sin 1.5 åring samtidigt (annan avdelning), och alla vet ju hur mycket de flesta barn brukar vara sjuka första året. Då mamman tagit all föräldraledighet så antar jag fräckt att hon även kommer ta alla vab........)

Känns inte alls bra, Lova som kan gå och är framåt lär få klara sig själv så de som inte kan gå/är mindre får den hjälp de behöver.... :(

Ska sätta mig och skriva till rektorn ikväll när jag svalt den första besvikelns... :(
Har ni rekommendationer och annat nyttigt att länka till får ni gärna göra det....

Usch. Nu fick jag ont i magen igen.
Fick inskolningspapperna till Lova idag, de är 14 (!!) barn som ska skolas in. Jag vet inte åldern på dem, men misstänker ju att de flesta är 1-1.5 år gamla...
2 barnskötare på 100% och 1 förskolepedagog på 100% ska ta hand om dem...
(förskolepedagogen ska dessutom skola in sin 1.5 åring samtidigt (annan avdelning), och alla vet ju hur mycket de flesta barn brukar vara sjuka första året. Då mamman tagit all föräldraledighet så antar jag fräckt att hon även kommer ta alla vab........)

Känns inte alls bra, Lova som kan gå och är framåt lär få klara sig själv så de som inte kan gå/är mindre får den hjälp de behöver.... :(

Ska sätta mig och skriva till rektorn ikväll när jag svalt den första besvikelns... :(
Har ni rekommendationer och annat nyttigt att länka till får ni gärna göra det....

Ska alla 14 skolas in samtidigt? Samma veckor? Samma avdelning? Känns ju rätt jobbigt isåfall för både barn, personal och föräldrar O_o
På Es blivande avdelning är dom totalt 5 st som ska skolas in (finns redan barn där sen tidigare) och de delas upp på två inskolningsperioder för att personalen ska hinna med alla.

Ska alla 14 skolas in samtidigt? Samma veckor? Samma avdelning? Känns ju rätt jobbigt isåfall för både barn, personal och föräldrar O_o
På Es blivande avdelning är dom totalt 5 st som ska skolas in (finns redan barn där sen tidigare) och de delas upp på två inskolningsperioder för att personalen ska hinna med alla.
Detta är en ny avdelnings, så ja, alla skolas in samtidigt. De delas dock upp i två grupper de första två veckorna....

Hehe vi är nu och hälsar på sonens två kusiner. De är 2 år resp 3,5 månad gamla. Ger mig blandade känslor inför syskonprojektet

Nej men att vi vill ha fler barn är vi helt överens om, det är väl mer frågan om när. Å ena sidan skulle jag gärna ha syskon tätt, å andra sidan är vi en rätt mysig liten familj just nu och det är lite lockande att njuta av "bara" ett barn ett tag till. Å tredje sidan är vi väldigt ödmjuka inför att det inte bara är att trycka på beställningsknappen om man vill ha fler.

Vi väntar till efter sommaren iaf, och tänkte prata med konkret om det då :)

Hehe vi är nu och hälsar på sonens två kusiner. De är 2 år resp 3,5 månad gamla. Ger mig blandade känslor inför syskonprojektet

Nej men att vi vill ha fler barn är vi helt överens om, det är väl mer frågan om när. Å ena sidan skulle jag gärna ha syskon tätt, å andra sidan är vi en rätt mysig liten familj just nu och det är lite lockande att njuta av "bara" ett barn ett tag till. Å tredje sidan är vi väldigt ödmjuka inför att det inte bara är att trycka på beställningsknappen om man vill ha fler.

Vi väntar till efter sommaren iaf, och tänkte prata med konkret om det då :)

Haha ja det finns ju för- och nackdelar med allt :) Vi har 3 år väldigt exakt mellan våra två och det har varit enbart positivt och hade nog inte velat ha tätare med facit i hand.

Läser de andra bäbistrådarna och har flera i min närhet som är gravida/nyss fått bäbis och jag känner bara "Nej tack jag är inte avundsjuk eller ens lite bäbissjuk" :p
Är glad att E börjar bli stor och mer självständig och både jag och maken känner nu att vi är väldigt nöjda med två barn :) Ändå har jag haft två lätta graviditeter och förlossningar och ungarna är friska, glada och lättvindiga så man är inte avskräckt på det viset utan vi känner bara att vi är klara :)

Vi vill gärna ha fler barn men har in bestämt när och man vet ju aldrig hur lätt eller svårt det är att bli gravida. Var gravid för ett par veckor sedan men fick missfall i v 6. Efter det så är sambon väldigt inne på fler barn nu för han blev så otroligt glad när vi fick reda på att vi var gravida. Jag känner mer att det får bli när det blir, jag kommer bli lika glad oavsett men känner ingen stress. Sambon vill förövrigt helst ha ett helt fotbollslag och har planer på att vi ska bygga på en våning på huset för att få plats med stor familj haha O_o

Vi vill nog har ett tredje. Men typ sådär om Tio år. Två med 12 mån mellanrum skulle jag fan inte önska min värsta fiende. Mvh bitter

Vi vill gärna ha åtminstone ett barn till. Dock ska jag böja nytt jobb till hösten och börja veckopendla :'(. Så vi får se när det passar sig att försöka på allvar. Vill gärna ha en fast anställning men det kan ta tid så vi är mest inne på att inte vänta så mycket längre än vad vi vill.

Vi vill gärna ha åtminstone ett barn till. Dock ska jag böja nytt jobb till hösten och börja veckopendla :'(. Så vi får se när det passar sig att försöka på allvar. Vill gärna ha en fast anställning men det kan ta tid så vi är mest inne på att inte vänta så mycket längre än vad vi vill.

Oj vilken omställning! Är det tillfälligt eller på "obestämd" tid du ska veckopendla?

Du är i gott sällskap av mig. Ingen minskning i sikte, och hoppas på ett odramatiskt avslut likt Melisens.

Här ammas det mer än vanligt. Har varit helt öm i brösten senaste dagarna. Men händer sjukt mycket i utvecklingen just nu också, så det lugnar säkert ner sig snart igen.

Men första barnet hade jag inte alls varit redo för ett amnings slut redan, men nu känner jag ibland att det hade varit skönt. Men men det får bli när det blir. Vill gärna ha det barnstyrt.

• Gilla
Reactions: Lo_

Känner precis som dig. Är sjukt nöjd över våra två. Nu vill jag bara leva och njuta av våran familj. ❤

Vi funderar på syskon absolut, men samtidigt fungerar det så bra nu med en liten plutt. Träffade en barndomskompis med en åttamånaders och en på dryga två... Det verkade inte vara en fest ;). Och att börja om med graviditet, förlossning och spädbarn känns både lockande och inte alls lockande. Men jag är ingen ungdom så vi får nog ta tag i det om det ska bli några barn gjorda här:).

Vi funderar på syskon absolut, men samtidigt fungerar det så bra nu med en liten plutt. Träffade en barndomskompis med en åttamånaders och en på dryga två... Det verkade inte vara en fest ;). Och att börja om med graviditet, förlossning och spädbarn känns både lockande och inte alls lockande. Men jag är ingen ungdom så vi får nog ta tag i det om det ska bli några barn gjorda här:).
Kan också känna så kring ett syskon. Att det just nu är väldigt härligt med bra ett och att spädbarnsåldern inte känns särskilt lockande. Men samtidigt lockar det på något vis också.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 019
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 373
Senast: Nixehen
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 029
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar