Vårföräldrar 2015 #6

Till årsskiftet, så blir totalt 4,5 månader. Sen hoppas jag få anställning på närmre håll, eller så får vi flytta :). Vill inte veckopendla längre tid än så.

Aha! Då var det ju lite mer uthärdligt när det inte är för evigt. Men jobbigt ändå såklart!

Vi funderar på syskon absolut, men samtidigt fungerar det så bra nu med en liten plutt. Träffade en barndomskompis med en åttamånaders och en på dryga två... Det verkade inte vara en fest ;). Och att börja om med graviditet, förlossning och spädbarn känns både lockande och inte alls lockande. Men jag är ingen ungdom så vi får nog ta tag i det om det ska bli några barn gjorda här:).

Kan också känna så kring ett syskon. Att det just nu är väldigt härligt med bra ett och att spädbarnsåldern inte känns särskilt lockande. Men samtidigt lockar det på något vis också.

Det är ungefär så vi känner också! Det är väldigt härligt som det är nu! Samtidigt som vi absolut vill ha syskon men inte är sugna på spädbarn. Svår ekvation att få ihop :p

Det är ungefär så vi känner också! Det är väldigt härligt som det är nu! Samtidigt som vi absolut vill ha syskon men inte är sugna på spädbarn. Svår ekvation att få ihop :p
Det är en snudd på omöjlig ekvation ;). Men tänk att börja om! Och jag (och du) som inte ens slutat amma än. Hade varit kul att få ha sin kropp tillbaka en sväng innan den ska lånas ut igen...

@Imogen @Lo_ Om ni inte absolut vill ha tätt mellan så har ni ju inte precis bråttom än :) J började bli såpass stor och självständig när vi bestämde oss för syskon så då hade man kommit från spädbarnstiden för längesen så då var man bäbissjuk igen :)
Vi hade inte velat ha tätare än vad vi har mellan dom, det har varit perfekt med 3 år!

@Imogen @Lo_ Om ni inte absolut vill ha tätt mellan så har ni ju inte precis bråttom än :) J började bli såpass stor och självständig när vi bestämde oss för syskon så då hade man kommit från spädbarnstiden för längesen så då var man bäbissjuk igen :)
Vi hade inte velat ha tätare än vad vi har mellan dom, det har varit perfekt med 3 år!
Jag är en smula äldre än du ;).

Absolut! Problemet uppstår när man vill ha hyfsat tätt mellan men inte är sugen på spädbarnstiden igen :p

Vi är glada att det blev som det blev med syskon, slippa börja om sen.
Jag kände, när chocken lagt sig:angel:, att ska jag låsa kroppen igen kan jag göra det direkt :D
Jag hade känt mer stress inför att börja om om några år.
Däremot var sista tiden väldigt frustrerande, kändes lite långdraget sådär?? :p

För oss känns det bra att ha tätt, det passade oss att ödet ville så, å andra sidan vet vi ju inget annat :idea:

Men vissa dagar är definitivt jobbigare än andra :nailbiting:

@Magnum ja jag tycker också att det finns fördelar med tätare emellan! Därav velandet

Hur har det gått för er med avundsjuka och för äldsta sonen att vänja sig med en till i familjen?

Det är en snudd på omöjlig ekvation ;). Men tänk att börja om! Och jag (och du) som inte ens slutat amma än. Hade varit kul att få ha sin kropp tillbaka en sväng innan den ska lånas ut igen...

Ja precis! Eller så är det bättre att aldrig vänja sig vid att ha den för sig själv :cautious::angel:

@Magnum ja jag tycker också att det finns fördelar med tätare emellan! Därav velandet

Hur har det gått för er med avundsjuka och för äldsta sonen att vänja sig med en till i familjen?

Ingen avundsjuka alls faktiskt!
Jag och lillebror blev kvar på BB lite extra och sambon åkte hem till storebror efter två dygn. När de hälsade på på BB tittade inte sonen åt mig. Hjälp mig vilken oerhörd ångest! Jag fick inte peta på han ens..
Men när vi kom innanför dörren hemma var han som vanligt igen. Det är det enda som varit 'annorlunda'.
Mot lillebror är han mest nyfiken och kikar upp i vaggan om han gnäller och vill gärna stoppa in nappen :D
Han har inte visat någon avundsjuka mot honom alls och är inte något brydd över tillskottet. :heart

Jag har absolut noll och ingen längtan efter ett till barn, och så länge jag känner så blir det inga fler. Simple as that.

Låter smart ;) Dumt att skaffa barn bara för att. Vi hade längtan till ett till och så blev det. Men ett tredje blir det mest troligt inte. Om vi inte får för oss något annat om 5 år :p

Låter smart ;) Dumt att skaffa barn bara för att. Vi hade längtan till ett till och så blev det. Men ett tredje blir det mest troligt inte. Om vi inte får för oss något annat om 5 år :p

Jag tycker själv att det är smart. :D

Lätt sidospår: Dock är min aversion mot ytterligare barn så stark att jag knappt litar på kondomen när vi har sex. Är verkligen paniskt rädd för att bli gravid och funderar starkt på att sterilisera mig. Tänker att kondom och sterilisering borde ge ett nära på hundraprocentigt skydd.

Vi är inte sugna på fler barn nu. Emma anledningen att skaffa fler jag kan komma på är för att ge dottern syskon (eftersom jag vill ge henne allt), men jag tycker det är en dålig anledning och vill ha fler barn för att jag vill ha barn. Så vi avstår just nu i alla fall. Om vi känner annorlunda i framtiden tar vi det då.

E har blivit förkyld och sover lite knackigt nattetid. I natt kom hon redan vid 2 tiden och låg sen och sparkade på mig tills hon vakna helt vid 6.30 :cautious: Hoppas det går fort över. Tre av fyra i familjen är förkylda så hoppas det är något snabbt för jag jobbar bara en vecka till och jag har ingen lust att vara sjuk då eller ha sjuka barn :D

E har blivit förkyld och sover lite knackigt nattetid. I natt kom hon redan vid 2 tiden och låg sen och sparkade på mig tills hon vakna helt vid 6.30 :cautious: Hoppas det går fort över. Tre av fyra i familjen är förkylda så hoppas det är något snabbt för jag jobbar bara en vecka till och jag har ingen lust att vara sjuk då eller ha sjuka barn :D

Hoppas ni alla frisknar till snart! Själv går jag och väntar på L:s första riktiga förkylning eller annan sjuka. Hon var lite förkyld när hon var två veckor och så hade hon feber i två dagar i våras, i övrigt har hon klarat sig (trots att hon har en väldigt kramig kusin som går på förskola).

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 019
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 373
Senast: Nixehen
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 029
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30