Vårföräldrar 2015 #6

Ikke skrevet her på veldig lenge...

M er nå 16 mnd, gått på dagis i 3 mnd som har gått veldig bra. Ikke kommet så veldig langt med prating, kan 15 ca men bruker de ikke så mye. Men han er veldig motorisk og går, løper, sparker, klatrer, bygger duplo ++. Ofte blid og fornøyd og veldig aktiv. Følsom for melk så der får vi være forsiktige. Tror vi er ganske heldige med ett ganske lättvindigt barn ;-)

Og søsken får han, for jeg er gravid i uke 20 nå, så neste kommer i november. Vi var sikker på at vi ville ha søsken fra første stund og ganske tett, men ble kanskje litt tettere enn vi hadde trodd :-)

Hoppas ni alla frisknar till snart! Själv går jag och väntar på L:s första riktiga förkylning eller annan sjuka. Hon var lite förkyld när hon var två veckor och så hade hon feber i två dagar i våras, i övrigt har hon klarat sig (trots att hon har en väldigt kramig kusin som går på förskola).

Så var det med J när hon var liten, aldrig sjuk förrän hon börja dagis vid 1 år och 3 månader. E har varit förkyld många ggr och när hon var bara 2 månader hade hon så hög feber att jag åkte till akuten med henne. Men hon är ändå sån som håller rätt god min ändå trots snor och täppt liten näsa :)

M er nå 16 mnd, gått på dagis i 3 mnd som har gått veldig bra. Ikke kommet så veldig langt med prating, kan 15 ca men bruker de ikke så mye. Men han er veldig motorisk og går, løper, sparker, klatrer, bygger duplo ++. Ofte blid og fornøyd og veldig aktiv. Følsom for melk så der får vi være forsiktige. Tror vi er ganske heldige med ett ganske lättvindigt barn ;-)

Og søsken får han, for jeg er gravid i uke 20 nå, så neste kommer i november. Vi var sikker på at vi ville ha søsken fra første stund og ganske tett, men ble kanskje litt tettere enn vi hadde trodd :-)

Grattis! Spännande med en liten till snart :)

G

Grattis!! Vad kul!

Grattis! Spännande med en liten till snart :)

G

Grattis!! Vad kul!

Takk, blir veldig spennende med to så små...mon tro om vi vet helt hva vi begir oss inn på. Men jeg tenker sånn at har andre overlevd gjør sikkert vi det også. Forventer det verste med lite søvn og blir heller positivt overrasket. Heldigvis er denne graviditeten enda lettere enn den forrige hittil. Mindre trøtt og sliten, og ikke noe vondt av foglossning, så håper det fortsetter.

Åh vad roligt med en uppdatering från er! :) Jag tycker att han låter rätt tidig även med språket jämfört med min son som snart blir 15 månader. Här är det ett par ord men inte mycket mer än så.

Grattis till syskonet! :heart

Hoppas ni alla frisknar till snart! Själv går jag och väntar på L:s första riktiga förkylning eller annan sjuka. Hon var lite förkyld när hon var två veckor och så hade hon feber i två dagar i våras, i övrigt har hon klarat sig (trots att hon har en väldigt kramig kusin som går på förskola).
Lyllos er som inte varit sjuka, här tyckte jag att vi ständigt var sjuka. Han var frisk typ 3 dagar sen kom en ny förkylning och så höll det på nån månad... :down: men nu är vi friska i alla fall, tror jag ;)

Takk, blir veldig spennende med to så små...mon tro om vi vet helt hva vi begir oss inn på. Men jeg tenker sånn at har andre overlevd gjør sikkert vi det også. Forventer det verste med lite søvn og blir heller positivt overrasket. Heldigvis er denne graviditeten enda lettere enn den forrige hittil. Mindre trøtt og sliten, og ikke noe vondt av foglossning, så håper det fortsetter.
Vi tänkte likadant:p
Kolik, ingen sömn och så vidare och så vidare.. Men det har gått bra än så länge :)

Vi tänkte likadant:p
Kolik, ingen sömn och så vidare och så vidare.. Men det har gått bra än så länge :)

Nu har ju inte vi lika tätt men tänkte ända samma sak som ni. Det KAN ju inte gå att få en till som är så lättvindig, men jo det fick vi :o:D Men det är ändå bra att vara inställd på att det kan bli jobbigt så man inte får en chock sen.

Jag tänkte skriva att vi också klarat oss förvånansvärt bra från sjukdomar och förkylningar, bortsett från tredagarsfebern i vintras. Det var för ungefär två timmar sen. Nu sitter jag här med en ynklig och magsjuk liten groda i famnen. Nu har han äntligen somnat. Jag gissar på en lång natt :(

Jag tänkte skriva att vi också klarat oss förvånansvärt bra från sjukdomar och förkylningar, bortsett från tredagarsfebern i vintras. Det var för ungefär två timmar sen. Nu sitter jag här med en ynklig och magsjuk liten groda i famnen. Nu har han äntligen somnat. Jag gissar på en lång natt :(

Åh nej inte magsjuka :(

Gud vad E pratar! J är också ett pratkvarn och har alltid varit så vi kommer få gå mer peltor på oss snart tror jag :D
E förstår så himla mycket och man liksom prata med henne. Ber man henne hämta saker eller göra saker så gör hon det. Frågar man vad olika djur säger så låter hon som en kossa, får, hund etc och det är så roligt :p

Hur har natten varit? Hoppas det varit lugnt och ni fått sova.

Jodå det gick bra! Han sov hela natten förutom ett uppvak då fick han vätskeersättning (som han ville dricka upp typ hela glaset av så törstig han var stackarn). Sen ammade jag på morgonen innan jag åkte till jobbet. Nu hade han ätit lite bröd och blåbär till frukost och maken hade en del att städa :p Han har inte kräkts sen igår kväll så hoppas det fortsätter såhär och det bara var något tillfälligt igår :)

Jodå det gick bra! Han sov hela natten förutom ett uppvak då fick han vätskeersättning (som han ville dricka upp typ hela glaset av så törstig han var stackarn). Sen ammade jag på morgonen innan jag åkte till jobbet. Nu hade han ätit lite bröd och blåbär till frukost och maken hade en del att städa :p Han har inte kräkts sen igår kväll så hoppas det fortsätter såhär och det bara var något tillfälligt igår :)

Skönt för er! :) Magsjukan är inte rolig!

Jahapp då har E badat i hästarnas badkar i hagen. Hon stod lutad över kanten och kände på vattnet, tjoff så ramla hon i med huvudet före! Icke frivilligt alltså! :eek:
Tur jag var där och tur det inte var mer vatten i....:nailbiting:

Jahapp då har E badat i hästarnas badkar i hagen. Hon stod lutad över kanten och kände på vattnet, tjoff så ramla hon i med huvudet före! Icke frivilligt alltså! :eek:
Tur jag var där och tur det inte var mer vatten i....:nailbiting:
Tur att det gick bra, de är väldigt uppfinningsrika de små.

L lär sig fler och fler ord. Förra vecka var det ord på T- min häst namn, täcke (som i hästtäcke...) och tack. Alla små "tack" som kommer är oändligt gulliga, och hästnamnet är isländskt och lite knepigt :):love:.

Angående tal och ord så uppstår mycket frustration och ilska när vi inte förstår henne, eller för den delen, när hon inte får som hon vill:angel:. Upplever ni andra också humör hos era små? Igår blev hon exempelvis rasande när hon inte fick promenera hem på den trafikerade vägen :banghead:, men nånstans där får man väl dra gränsen va ;)?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 019
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 372
Senast: Nixehen
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 029
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30