Vi matar mest.Och precis detta tänkte jag fråga om som @Lo_ @Magnum och @Imogen diskuterar.
Våran son är precis lika och tycker att allt annat är intressantare än att äta. Vi hade en extra vägning för ca 2 veckor sen och då hade han i alla fall gått upp tillräckligt enligt BM så nästa tid blir nån gång i höst.
Men hur mycket äter era barn själva och hur mycket matar ni?
Hos oss kan det ibland kännas som E har sitt "matfönster" öppet en väldigt kort tid och då känns det som man vill försöka få i honom så mycket som möjligt med resultat att vi matar honom. Skulle han äta själv äter han inte lika mycket av maten. Allt annat är som sagt mer intressant....
Mellis som yoghurt, banan och mackor går i hur lätt som helst....
Pannkakor o mackor o flaska o sånt äter han själv. 'Torr mat'.
Han har dock en egen sked som vi tillsammans stoppar lite mat på så han är delaktig när vi matar.
Han äter bra när han äter själv, för det mesta. Men kan lika gärna slänga maten på golvet till hundarna
Är rätt selektiv med smak och konsistens och jag ser inte riktigt någon konsekvent linje på vad han egentligen gillar/ogillar dvs han kan spotta ut det som igår var jättegott. Däremot så vill han ha bekanta smaker.
Har laborerat endel med tider och hittills äter han bäst mitt på dagen. Lättare mål på eftermiddagen. BVC ville helst han skulle äta lagad mat båda målen men det är lönlöst. De tyckte också vi skulle fortsätta med ersättning morgon (äter macka då också) + kväll.
Yoghurt, macka, pannkaka, frukt går alltid ner som tur är.
Det verkar inte vara att han inte har ro för han sitter gärna vid bordet när vi sätter honom där och han äter även med störningsmoment han verkar bara inte vilja ha, när han spottar ut maten.