Vårföräldrar 2015 #6

Men hur mycket äter era barn själva och hur mycket matar ni?
Hos oss kan det ibland kännas som E har sitt "matfönster" öppet en väldigt kort tid och då känns det som man vill försöka få i honom så mycket som möjligt med resultat att vi matar honom. Skulle han äta själv äter han inte lika mycket av maten. Allt annat är som sagt mer intressant....

Han äter själv och vill inte alls bli matad. Helst vill han äta med sked men eftersom han inte är helt bra på att få upp maten på skeden än (om det inte är typ yoghurt) så går det rätt sakta. Så efter ett tag brukar han tröttna och ta till händerna istället :p När han äter själv kan man ibland lyckas sticka till en extra sked under tiden. Men att bara mata är tvärkört. Kan själv :D

Och apropå det här med att kunna själv. Efter att vi har bytt blöja ska han numera själv ta blöjan och gå iväg till blöjhinken (som av någon märklig anledning står i annat rum i huset) och slänga den. Nåde den som försöker att ta blöjan istället för honom :laugh:

Det här med semester är ju något man kan vänja sig vid :D Har precis påbörjat 5 veckors ledighet, hur härligt som helst!

Och varje morgon börjar med att sonen blir helt överlycklig när han inser att jag är hemma och inte har gått till jobbet :love:

Min andra semestervecka är påbörjad och vi har det rätt gött :) Just nu är höskörden igång och jag sitter med en kaffekopp vid sandlådan och kollar in snygga hästar som vilar och min snygga make som vänder hö ute på åkern :love: Har bara E hemma nu gör J åkte till farmor och farfar igår.

Jag började min andra semesteromgång idag! Så skönt med fyra veckor ledigt (hade två veckor efter midsommar också).

Idag har vi varit på nöjesfält och H har premiäråkt karusell :)

Jag började min andra semesteromgång idag! Så skönt med fyra veckor ledigt (hade två veckor efter midsommar också).

Idag har vi varit på nöjesfält och H har premiäråkt karusell :)

Ungefär samma upplägg här. Hade en vecka efter midsommar och nu 5 veckor till. Gillar konceptet med lite uppvärmning innan riktiga semestern :D

Vilken storlek skulle ni köpa till en 5-månaders ni inte träffat? Känner mig väldigt osäker och mitt minibarn är knappast en vettig måttstock ;).

Vilken storlek skulle ni köpa till en 5-månaders ni inte träffat? Känner mig väldigt osäker och mitt minibarn är knappast en vettig måttstock ;).

68 eller 74 tror jag. (Vilket är storlekar min mini fortfarande kan ha en del kläder i så ingen bra måttstock här heller )

Du får göra en undersökning i vinter- och vårtråden 16!

• Gilla
Reactions: Lo_
68 eller 74 tror jag. (Vilket är storlekar min mini fortfarande kan ha en del kläder i så ingen bra måttstock här heller )

Du får göra en undersökning i vinter- och vårtråden 16!
74 har min nu, och hon är defintivt inte liten :) så 74 låter megastort för en 5 månaders :)

74 har min nu, och hon är defintivt inte liten :) så 74 låter megastort för en 5 månaders :)

Ja visst vore det stort. Men att en 5-månaders har 68 är ju absolut inget konstigt och man kanske vill köpa nästa storlek så att barnet kan ga plagget så länge som möjligt :)

Här har vi just börjat snegla på 74 :p.

74 sitter oftast bäst här. 68 sitter bra på bredden men det mesta är för kort. 80 sitter en hel del bra på längden men är jättestort på bredden. Vi blandar mellan storlekarna. Han har typ haft samma sen november förra året eller ngt. Även om det som var stort då är i minsta laget nu :)

74 sitter oftast bäst här. 68 sitter bra på bredden men det mesta är för kort. 80 sitter en hel del bra på längden men är jättestort på bredden. Vi blandar mellan storlekarna. Han har typ haft samma sen november förra året eller ngt. Även om det som var stort då är i minsta laget nu :)
Det varierar ju väldigt mellan märken tycker jag också, PoP kan hon ha 62 än medan Lindex funkar 68-74. Man kan ju även bära t-shirts som tunikor och byxor som trekvartsshorts tex ;)

Min unge verkar gå helt enligt tabellen och har nu 74 som 8 1/2 månad gammal.
Vid fem månader hade hon stl 62 på väg över till 68. Jag hade köpt 68 och något som passar både nu och lite längre fram om barnet är mini.

• Gilla

Skulle satsa på 68, då kan hen garanterat ha det nu och kanske lång tid framöver. A har fortfarande 68 i vissa tights och sånt. Hon är dock en 80 på benlängden så blir 3/4 - byxor men är ju perfekt nu på sommaren :p

• Gilla
Veckans nya ord; mormor och farmor, slut, hemma. De två förstnämnda var efterlängtade av somliga ;):).

Oj vad hon verkar prata mycket! Här är det inte så mycket ord utan mest djurläten, det är tydligen viktigare att kunna :p hon sa dock helt plötsligt "anka" häromdagen O_o förmodligen för att hon inte riktigt lyckas komma ihåg "kvackkvack". Annars använder hon mest ordet baj som betyder bada. Hade hon fått skulle hon nog helst badat hela dagarna, är inte så noga om det är i lilla poolen hemma, sjön, simhallen, badbaljan, vattenslangen.... bara hon blir blöt :p igår när vi var vid sjön gick hon ut så hon hade vatten till hakan och så hoppade hon från bryggan som dom större barnen O_o

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 019
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 365
Senast: Nixehen
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 029
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?