Åh vad jag längtar till semestern nu! En och en halv vecka kvar och sen 4 veckors ledigt. Ska bara jobba 3 veckor sen efter semestern med det jag gör nu. För 2 veckor sen fick jag bryt på jobbet och sa upp mig från min annars väldigt bra chefstjänst men jag kan bara inte samarbeta med min närmaste chef och hon har tydligt visat att hon inte är intresserad av att jobba med sitt ledarskap på dom punkterna som jag har lyft under de 4 åren vi har jobbat ihop. Så snart ska jag börja jobba på golvet igen under en annan chef som jag uppskattar massor (hon som förövrigt blev anställd för att vara min vikarie när jag skulle gå på föräldraledigt
). Hur som helst så ska det bli väldigt skönt att ha en arbetssituation som inte tar så mycket energi på ett så negativt sätt som min nuvarande gjort. Lite stolt över att jag sa ifrån ordentligt äntligen och lite ledsen för att jag behöver släppa min fantastiska personal som i sin tur tycker samma som mig om den chefen som nu kommer att vara närmast dom. Jag blir en lugnare och gladare mamma i alla fall! Och kommer få mer tid hemma då schemaläggningen passar mig utmärkt genom att jag kommer jobba 1 dygn/ vecka (50%, är fortfarande föräldraledig 50%)
På fredag får jag dessutom besked om jag kommer in på en utbildning jag har sökt
hoppas men inte så troligt... håll gärna tummarna lite för mig