Vårföräldrar 2015 #6

Vi använder faktiskt hennes säng, till ca kl 02- då kommer hon över och påbörjar sitt snuttmaraton:cautious:. Vi funderar på att ha delade sovrum i nån vecka för att se om hon går att vänja av vid nattamningen men det är mest på idéstadiet;).

Den här tanken har jag ju tänkt innan vid några tillfällen men funderar på om hon själv börjar avsluta amningen. I morse vaknade hon vid 4- snåret och grät helt hjärtskärande, hulkandes tårarna forsande nerför kinderna. Vad jag än frågade så skakade hon på huvudet och slog /sparkade bort mina händer (föreslog typ kramas, potta, amma, gosa....). När jag till slut frågade om hon ville äta så ville hon ner från sängen och pep iväg till köket, så vid 5- tiden satt hon i soffan och mumsade på pasta, majskrokar och banan och jag ville helst skjuta mig själv.... somnade om en timme tillsammans 8- 9 iaf och då ammade hon lite innan hon somnade. Men hon har ju helt klart inte bröstet för att stilla nån hunger längre :meh:

• Gilla
Reactions: Lo_
Stort grattis @Magnum !

Inte en chans i världen att vi kan lägga ner sonen och gå därifrån. Vi måste få honom att förstå att han faktiskt är trött genom att sjunga, buffa, läsa saga osv. Gör man inte det vänder han sig om, sätter sig upp och tumlar runt på alla håll och kanter i sängen och så är brottningsmatchen igång ;).

Han går inte själv men om man håller honom i ena handen går han ganska bra.

Annars tycker jag livet rullar på bra just nu. Det är en väldigt rolig och relativt lugn period just nu så vi njuter för fullt av familjelivet.

Och idag kom andra sonen :love:
Fantastiskt fin såklart men så liten!! :p
(3950 så ingen mini direkt ändå)

Stora sonen är hos sin älskade morfar och blir bortskämd :p saknar honom :heart

Grattis! :love::love:
Jag är imponerad! Förstår att lilla sonen måste kännas liten, och stora sonen stor helt plötsligt :D

Inte en chans i världen att vi kan lägga ner sonen och gå därifrån. Vi måste få honom att förstå att han faktiskt är trött genom att sjunga, buffa, läsa saga osv. Gör man inte det vänder han sig om, sätter sig upp och tumlar runt på alla håll och kanter i sängen och så är brottningsmatchen igång ;).

Låter som här när vi försöker få honom att somna utan amning eller välling, vilket vi gör dagtid. Sonen brukar tycka att det är ett bra tillfälle att stå på huvudet (på alla fyra) i sängen :cautious:. Har ännu inte lyckats övertala honom om någon trötthet så det slutar alltid med att han får hoppa ner i vagnen istället. Ger ju hans föräldrar motion iaf ;)

Låter som här när vi försöker få honom att somna utan amning eller välling, vilket vi gör dagtid. Sonen brukar tycka att det är ett bra tillfälle att stå på huvudet (på alla fyra) i sängen :cautious:. Har ännu inte lyckats övertala honom om någon trötthet så det slutar alltid med att han får hoppa ner i vagnen istället. Ger ju hans föräldrar motion iaf ;)

Haha här är en till som står på huvudet när hon är trött :D ser sjukt roligt ut

Jag hoppas verkligen att den här ongen inte visar sig vara håröm...

13340268_745205152287834_3963834846873791356_o.jpg

Gröttricket funkade inte på morgonen :cautious:. Stört omöjligt att få henne att byta fokus när hon tycker det är dags att amma. Håhåjaja.

På tal om mat så har E blivit så duktig med att äta själv med sked eller gaffel :D Rätt gött att hon blir mer och mer självständig när det gäller sånt. Synd att hon inte städar efter sig också ;)

• Gilla
Där viljan verkligen kommer fram just nu är nagelklippning (vill inte alls!) och tandborstning (vill själv!). Imorgon måste nog naglarna klippas igen och jag ser inte fram emot det.

Nagelklippning är enda tillfället förutom i bilen som sonen får kolla på film på mobilen så han är oftast väldigt lugn och stilla då :D

Tandborstningen är verkligen kan själv! Och allra helst är det mammas tänder som ska borstas :cautious: Tur att han inte har så många tänder än så länge så att man har en chans att få till borstning på dem också :p

Tandborstning går rätt bra här som tur är för hon har 14 tänder om jag räknat rätt O_o Nagelklippning är inte lika roligt....men jag brukar fråga henne en massa saker under tiden för att vilseleda. Typ "Var är mamma?" "Vad säger kossan?" "Vart är hästen?" osv :D

Idag ska J springa Bamseloppet på dagis och efteråt ska vi fika :) E kommer antagligen var helt överlycklig över att få vara på utegården på dagis ihop med alla barn och leksaker :love: Hon tycker sånt är så roligt och jag tror hon kommer trivas sen när hon ska börja där :)

• Gilla

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 019
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 482
Senast: Nixehen
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 029
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar