Vårföräldrar 2015 #6

Sonen var riktigt febrig och trött i förrgår, hade 40 grader som mest. Igår var det betydligt bättre, 38,5 men fortfarande ganska trött. På kvällen piggnade han på sig ordentligt! Problemet för oss var ju då att han i princip hade sovit till och från i två dygn och nu ville leka leka leka! Vid halv 11 gav jag upp som skulle upp 6 i morse. Maken fick snällt leka ett tag till innan sonen kunde tänka sig att gå och lägga sig Får hopps att han fick lite sovmorgon i morse iaf :p

Vår längsta med barnvakt var igår och 4 timmar på kvällen (3:e gången någonsin) så vi har knappt heller lämnat henne.

Bvc idag och 77,2 cm till sina 8970g som 13- månaders + 3 dagar

Uteslutningsmetoden , nu har han glutenintolerans också så jag ringde dietisten och pratade med henne. Hon tyckte att det var helt klart att det är vit fisk han inte tål ovanligt men inte omöjligt. Luktar hans kräk väldigt mycket fisk? Sonens bajs luktade urk och gammal fisk så i hans fall viste man vad han fått i sig.
Dietisten vill inte pröva provokation då han reagerar som han gör och i och med att det funkar med lax tycker hon det räcker. Prata med BVC sköterskan, jag vet det kan vara svårt men stånga på.
Det luktar inte så mycket fisk direkt som jag tänkte på men det var definitivt...den maträtten:yuck: ..som kom upp.. Dessutom är tillbehören såna som han äter utan problem vid andra måltider och borde kunna utesluta reaktion.
Känns så specifikt fisk att det är svårt att missa men kanske är det för få gånger ännu för att gå på. Får se vad BVC säger om saken.

Är det bara jag som lämnar bort min onge stup i kvarten? :D

Skämtåsido, L är väldigt tight med sin farmor och farfar och det är jag enormt glad för. Vi får vara försiktiga med att säga farmor och farfar här hemma, för då ställer hon sig antingen och spejar efter dem eller går ut i hallen och hämtar skorna. :D De har henne ibland bara för kul (de bor på landet med fantastisk tomt, L kan tulta runt i timmar och bada och gunga och leka med hönsen), utan att vi har något behov av barnvakt.

@Tassetass underbart ju!

Jag lägger absolut ingen värdering i barnvakt ofta eller inte. För oss har det bara inte blivit så :)
Inte jag heller :)! Anledningen till att det inte blivit så för oss har nog mycket att göra med att jag började jobba när hon var ganska liten och vill vara med henne all annan tid. Förutom när jag rider, vilket också tar en del tid i anspråk ;).

Skämtåsido, L är väldigt tight med sin farmor och farfar och det är jag enormt glad för. Vi får vara försiktiga med att säga farmor och farfar här hemma, för då ställer hon sig antingen och spejar efter dem eller går ut i hallen och hämtar skorna. :D De har henne ibland bara för kul (de bor på landet med fantastisk tomt, L kan tulta runt i timmar och bada och gunga och leka med hönsen), utan att vi har något behov av barnvakt.

Nu har vi mina föräldrar här nära oss ett halvår så nu kommer Alice vara mycket med dom men annars finns dom i Spanien och släkten som finns i Sverige är ett par timmar bort och vi träffas absolut max varannan månad. Så vi har liksom inga alternativ :p

Nu har vi mina föräldrar här nära oss ett halvår så nu kommer Alice vara mycket med dom men annars finns dom i Spanien och släkten som finns i Sverige är ett par timmar bort och vi träffas absolut max varannan månad. Så vi har liksom inga alternativ :p

Hade vi inte haft svärföräldrarna hade vi inte heller haft så många alternativ (jag bor i Örebro och min familj bor i Norrbotten).

Hade vi inte haft svärföräldrarna hade vi inte heller haft så många alternativ (jag bor i Örebro och min familj bor i Norrbotten).

Åh jag önskar så mycket att vi iaf hade någon nära alltid. Märker nu när mamma och pappa är här vilken frihet det ger och att det ger Alice så mycket.

E har vi inte haft barnvakt till så mycket men J sover hos sin farmor och farfar varje onsdag och är där hela torsdagen :D Och det är inte för att vi behöver lämna bort henne utan för att hon vill och dom vill. Det har blivit deras grej att ha det där varje vecka och barnens farföräldrar lever för sina barnbarn :love:

E har vi lämnat bort nån timme hit och dit nån enstaka gång och så har hon vart nån dag hos mina föräldrar och sovit där ett par ggr. Annars inte mycket :) Skulle tro att E börjar vara mer hos farmor och farfar också snart men dom är lite osäkra på henne eftersom hon var så hysterisk i deras närvaro för några månader sen :p

Vi har sällan behov av barnvakt utan har med hos ungarna på nästan allt istället :D

Nä, E är ofta hos sin farmor och farfar som bor väldigt nära så de har en bra relation. Och farmor är dessutom hemma på dagarna så det är en av anledningarna att de ses ofta.

Sin mormor träffar han inte lika ofta för hon bor på Gotland (vi dalarna) så det blir mer sällan men ofta umgås de några dagar i sträck istället.

Sin morfar träffar han kanske varannan helg.

Vi har också med sonen typ på allting, men sen jag blev gravid har vi haft mer barnvakt än vad vi nog hade haft annars misstänker jag :p

Han ska vara hos sin morfar med sambo vid förlossningen så han har varit där endel och även sovit över. Vilket de alla uppskattar stenhårt så det känns tryggt!

Årets höjdpunkt vad gäller firande häromkring är Midsommardagen då det är dans här. Förra året var inte jag med eftersom E var liten plutt på 3,5 månad och jag ville verkligen inte lämna bort henne :D Men i år ska barnen få vara hos farmor och farfar så jag och maken ska gå ut ihop med goda vänner :love:

• Gilla
Reactions: Lo_
Tråkväder idag! Maken skulle greja med hästtransporten men jag sa till ungarna att vi kan gå ut senare eftersom det regnade rejält. Men J talade om för mig att man faktiskt kan ta på sig regnkläder så det vara bara att klä på ungarna och gå ut :D Dom grejade i sandlådan och hoppade studsmatta medan jag städade stallet och krattade gräs. Nu ska E få sova lite innan vi går ut igen. J ska få rida så vi tar oss en promenad hela familjen så får både vi, häst och hund röra på sig :)

Upptäckte tyvärr att E behöver nya regnkläder. De läcker. Hon har ärvt dom av J så det är väl inge konstigt men hade hoppats slippa köpa innan dagisstart.

Här är numera favoritaktiviteten att gå och gå och gå :D Han är rätt försiktig av sig men börjar bli riktigt duktig! Försiktigheten gör också att han väldigt sällan ramlar (peppar peppar..), det ser väldigt medvetet ut när han sätter sig ner eller börjar krypa.

Annars så har det börjat komma fram mer och mer vilja i den lilla killen. Det är katastrof och förtvivlan när man inte får som man vill. Typ äta med mammas kniv eller klättra upp för trappan :p

Här är numera favoritaktiviteten att gå och gå och gå :D Han är rätt försiktig av sig men börjar bli riktigt duktig! Försiktigheten gör också att han väldigt sällan ramlar (peppar peppar..), det ser väldigt medvetet ut när han sätter sig ner eller börjar krypa.

Annars så har det börjat komma fram mer och mer vilja i den lilla killen. Det är katastrof och förtvivlan när man inte får som man vill. Typ äta med mammas kniv eller klättra upp för trappan :p

Haha här är en till som har humör, det spelar ingen roll vad det är grejen är bara att det är katastrof om han inte får som han vill och det känns inte som det blir mindre humör heller :p

Här är en till som vet vad hon vill, det i kombination med magont har gjort min morgon fantastisk ;). Tex så har hon full koll på vad man har grimskaftet till och vill hålla det och gå till hagen...min plan är att hon ska somna i selen på ryggen medan jag hämtar hästen :angel:. Tog på mig selen- gallskrik. Tog grimskaftet en millisekund för att ta på jacka- gallskrik. Så nu glider hon runt med grimskaftet på stallplanen och pekar på hagen "da!", och jag samlar kraft och lugn ;).

Vår kommunikation har tagit sig till en ny nivå :up: Nu kan vi ställa frågor till henne och och hon skakar på huvudet och säger "nä" t ex "toaletten" "äta smörgås" "äta banan" "dricka". Svårigheten ligger i att när hon inte förstår är hon tyst/stilla och ett tydligt ja (glatt ljud/leende) kommer bara när hon kan se det vi föreslår.

Hon börjar också hitta i köket och hämtar det hon är sugen på. Häromdagen fick jag ett pastapaket i ansiktet när jag sov på soffan :p och nåde oss om vi försöker ge henne pasta när hon valt att hämta påsen med ris :cautious:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 433
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
476
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 823
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 075
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka