Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja hon är en liten plutt , men har följt kurvan och har små föräldrar .
Idag när jag kom hem från jobbet hade hon små röda utslag över hela kroppen. Ringde farmor barnsjuksköterska som trodde på tredagarsfebern så hemmadiagnosen lyder; rejäl förkylning som toppades med tredagarsfebern. Om den stämmer bör detta vara sista dagen med feber och idag är hon mycket piggare än hon var dag ett så jag hoppas verkligen det vänder nu.
Ja hon är en liten plutt , men har följt kurvan och har små föräldrar .
Idag när jag kom hem från jobbet hade hon små röda utslag över hela kroppen. Ringde farmor barnsjuksköterska som trodde på tredagarsfebern så hemmadiagnosen lyder; rejäl förkylning som toppades med tredagarsfebern. Om den stämmer bör detta vara sista dagen med feber och idag är hon mycket piggare än hon var dag ett så jag hoppas verkligen det vänder nu.
49 cm och 3220 g om jag inte minns fel.Vad stor var hon när hon föddes?
mina två har följt sina kurvor hela tiden också och var typ jämstora som nyfödda. Borde snart på kallelse till 4 årskontroll för J så får vi se hur det är med henne. Men hon ser väldigt normal ut. Lång och smal
Vi har fortfarande sjukstuga men nu är det mamman som ligger däckad. Barnet är fortfarande prickigt men piggt i övrigt , så bara utslagen försvinner och matintaget ökar så är vi på banan .
Gillar era barn böcker? Vi läser, ff föräldralediga pappan , utan att överdriva, säkert 20 böcker om dagen. Och då är det ju i regel samma bok minst fem gånger. Slutar man läsa får man ett upprört "dääs!" och boken upptryckt i ansiktet. Jag är jätteglad att hon gillar böcker så mycket men vissa av hennes favoriter är jag bara så gruvligt less på, dags att utöka repertoaren tror jag bestämt.
Sonen älskar också böcker. Vill bli läst för flera gånger om dagen och då kryper han upp i knät, lyssnar och tittar på bilderna. Det är mysigt, men visst tröttnar man på böckerna efter ett tag . Brukar låna hem 6-7 st böcker från biblioteket och sen byta ut dem var 3:e vecka ungefär. Då blir det lite mer variation .Vi har fortfarande sjukstuga men nu är det mamman som ligger däckad. Barnet är fortfarande prickigt men piggt i övrigt , så bara utslagen försvinner och matintaget ökar så är vi på banan .
Gillar era barn böcker? Vi läser, ff föräldralediga pappan , utan att överdriva, säkert 20 böcker om dagen. Och då är det ju i regel samma bok minst fem gånger. Slutar man läsa får man ett upprört "dääs!" och boken upptryckt i ansiktet. Jag är jätteglad att hon gillar böcker så mycket men vissa av hennes favoriter är jag bara så gruvligt less på, dags att utöka repertoaren tror jag bestämt.
Ah- "Matilda och våren" har vi, hon är mycket road av de små fåglarna som sitter i träden. Och glittret är såklart väldigt uppskattat även här .Här är favoriterna böckerna om Matilda. Mest för de glittriga bilderna tror jag
Tycker också att det är jätteviktigt med böcker och läsning. Både för fantasin, läskunnigheten och som motvikt till datorer och telefoner. Jag var själv en bokmal som liten och hoppas att sonen också ska gilla det.
Vi har ofta lika stökigt vi och jag är oerhört tacksam att min sambo inte står ut med röran .För övrigt har jag plockat bort en massa leksaker i veckan. Vi har mängder. Både presenter och ärvda.
Och de är överallt! Han slänger gärna ur dom ur korgen men bara väldigt lite kommer tillbaka i
Och han leker bara med vissa så nu har jag reducerat till de roligaste så får resten vila. Misstänker att det blir för mycket också, han ser dom liksom inte längre..
Dessutom har jag toktröttnat på besökare som älskar att kommentera 'oj här var det stökigt' 'oj här är det nån som har haft roligt' 'ojojoj'.
Jag är höggravid,jag fixar inte att böja mig ner hur som helst, och allt jag plockar ihop slänger han ut lika snabbt så det är inte lönt heller...
Har tom satt upp barnlås på plastbunkeskåpet i köket vilket är det enda han fått vara i, för att folk måste kommentera att det ligger bunkar och lock utanför och inte i skåpet.
Jag Känslig? Förmodligen