Vårföräldrar 2015 #6

Aha, här är det inte så täppt men det kanske hjälper ändå?

L var inte heller så täppt dagtid, då rann det väl ner och svaldes eller hostades bort. Upplevde ändå att nässprayen hjälpte på natten, antagligen för att den gjorde att det blev mindre snor som rann ner i halsen.

Idag kändes det faktiskt lite jobbigt att åka hemifrån... Vi har haft en så himla mysig långhelg och H gjorde sin badpremiär utomhus (i en liten plaskpool). Nu har jag flexar ut och ska hem och umgås med familjen någon timme innan det blir viltspårkurs med hunden. Så härligt att vara ute i det här vädret!

Idag kändes det faktiskt lite jobbigt att åka hemifrån... Vi har haft en så himla mysig långhelg och H gjorde sin badpremiär utomhus (i en liten plaskpool). Nu har jag flexar ut och ska hem och umgås med familjen någon timme innan det blir viltspårkurs med hunden. Så härligt att vara ute i det här vädret!

Kände lite samma i morse. Ska smita lite tidigare jag också tänkte jag. Fick ett mms av maken förut med bild på båda barnen i en balja under äppelträden :love:

Samma här! Superhärlig långhelg med underbart väder. Kändes nästan som semester! Så att åka till jobbet idag var halvkul. Maken fyller dessutom år idag. Det där med att sluta tidigare lät rätt lockande ;)

Min "långhelg" pågår fram till ons kl 16, den stora fördelen med skiftarbete enligt mig :). Vi är ute mycket trots sjukdom, försöker hålla oss i skuggan och i vagnen. L har även upptäckt tjusningen med balkongen och vill inte vara nån annanstans...

Nässpray är inhandlad, hoppas den hjälper :up:.

Är så skönt med värmen nu, vi har altan direkt vid ytterdörren så den kan stå öppen hela dagarna och bli som ett extrarum nästan.
Jättehärligt!
Mamman sitter i den sol som dyker in o sonen plockar med sina miljoner leksaker :D. Och drar ut alla våra skor och kastar över grinden ut på trappen :angel:

Idag har L badat, badat, badat, badat och badat. Vi åkte ut till hennes farmor och farfar vid tolvtiden, klockan ett satt hon i barnpoolen på altanen och med undantag för några vändor i gungan, en kort sovstund och en sväng med bilen badade hon fram till halv sju. :D Hon älskar verkligen vatten, den där ongen!

Det där med att gå, det är så häftigt!
Sonen gick vid elva månader, stappligt såklart som en liten kalv.
Svärmor var här med en veckas mellanrum vid födelsedagen och på den tiden gick han från ostadigt till stadigt! Vad fort det går! Så fascinerande!

Nu nästan springer han ju fram! Trösklarna är piece of cake och plötsligt är han bara nån helt annanstans än nyss :nailbiting::D:love:

Det känns som att vi ligger lååångt efter vissa här som har gått i en halv evighet ;) Men igår knäcktes koden för att stå utan stöd! Gissar att det inte är långt tills han springer :D

Lisbeth började stappla ett par steg förra veckan och det var inte många veckor innan det som hon började stå utan stöd. Nu kan hon gå åtminstone 4-5 meter innan hon måste sätta sig. Som du säger; det går fort när de väl knäcker koden!

Lisbeth började stappla ett par steg förra veckan och det var inte många veckor innan det som hon började stå utan stöd. Nu kan hon gå åtminstone 4-5 meter innan hon måste sätta sig. Som du säger; det går fort när de väl knäcker koden!

Precis! Det verkar också som att om de börjar gå senare så lär de sig snabbare att gå "ordentligt" när de väl lär sig :)

Precis! Det verkar också som att om de börjar gå senare så lär de sig snabbare att gå "ordentligt" när de väl lär sig :)

Jag tror det ligger något i det. Ett av mina syskonbarn var inte ens nio månader när han började gå, liten spinkig kropp och enormt huvud gjorde att han stöp tolv gånger i minuten. Han hade behövt vänta tills kroppen växt ikapp huvudet, ongen hade ju inte en chans att hålla balansen. :D

E är helt galen i traktorer just nu! Min man är ju inte så ledsen för det precis :angel:
Vår egen traktor går hon till flera ggr om dagen och står vid stegen upp och försöker klättra och är det ingen som hjälper henne blir hon förbannad :p
Vi bor på landet och har en mjölkgård och ett grishus 1,5 km bort och flera av deras stora åkrar som dom tar gräs mm på är precis runt vår mark så vi ser stora traktorer hela dagarna den här tiden på året och E är helt galen :D
Maken tog med båda flickorna och fick åka med i den stora traktorn som sprider gödsel i helgen. Alla tre lika nöjda tror jag :love:

Någon mer vars unge som tycker att ungefär allt är mer intressant än att äta..? :meh: Kräsen är hon också, skitungen. Hon provar det mesta, men det mesta äts bara en gång och ratas sedan. Igår satt hon och knaprade på vattenkastanjer och åt vitlökssås med händerna och det bygger ju inga starka ben, direkt. :p Bra tips på mat som passar en ettåring som helst vill äta i farten, som skyr potatis som pesten och som absolut inte äter gröt eller något som liknar gröt i konsistensen?

Någon mer vars unge som tycker att ungefär allt är mer intressant än att äta..? :meh: Kräsen är hon också, skitungen. Hon provar det mesta, men det mesta äts bara en gång och ratas sedan. Igår satt hon och knaprade på vattenkastanjer och åt vitlökssås med händerna och det bygger ju inga starka ben, direkt. :p Bra tips på mat som passar en ettåring som helst vill äta i farten, som skyr potatis som pesten och som absolut inte äter gröt eller något som liknar gröt i konsistensen?

Åh vad jag är glad att E äter allt och äter väldigt gärna när jag läser detta :o På påsk åt hon sill och omelett med stuvad spenat på utan problem :D
J däremot har vart som din L och är fortfarande så våra två är helt olika även där. E äter alltid mer än J gör varje måltid.

Tyvärr inga tips....

Har också två väldigt olika ätande barn här hemma.

Stora är och har sedan matintroduktion varit väldigt selektiv i sitt ätande. Äter minimalt och inte så varierad kost ens som 3 åring, men hon växer på bra ändå. Medan den lille äter mycket och gillar nästan allt som serveras.

Jag erbjuder alltid sådant som vi andra äter, men specialanpassar maten för hennes skull. Annars skulle hon äta noll och inget. Tex äter vi spagetti och köttfärssås, rullar jag några köttbullar till henne för hon äter inte geggig mat.

Vi är på Kreta och ska på en väns bröllop i morgon. Kör riktig familjesemester med all inclusive hotell som har stort poolområde. Alice är heeeelt galen i att bada, vi har fullt upp att fiska upp henne eftersom hon testar att dyka med jämna mellanrum. Frustar, spottar vatten och skrattar när man plockar upp henne. Hon badar, springer runt eller sover. Bästa kompisarna som är med har en son som är 5 månader äldre och är lite av den lugnare modellen, håller gärna handen och sitter still och tittar sig omkring ibland, är mellan varven lite avundsjuk men är såklart jätteglad att Alice har så roligt!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 536
Senast: Nixehen
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 029
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel