Vårföräldrar 2015 #6

Vad härligt det låter med Kreta såhär en dag med 7 grader, regn och storm ;)

I helgen har sonen lärt sig "klicka" med tungan i munnen. Det har han praktiserat idag. Konstant och hela tiden ungefär :meh::D

Var lite jobbigt att åka till jobbet i morse för det märktes att båda ungarna var mammasjuk. Kag var iväg på tävling hela dagen igår och även fast dom var där några timmar och vi sen umgicks några timmar när jag kommit hem så var jag borta länge. Är det lugnt på jobbet idag så smiter jag tidigare och hittar på nåt med dom resten av eftermiddagen :) Sa till maken att han skulle hitta på nåt med sig själv så han får vara barnfri en stund :)

Efter 1,5 veckas förkylning när jag trodde vi var snudd på friska är hon febrig igen :(. Tycker synd om lilla pyret.

Gummistövlar. Är det någon som hag hittat några ni tycker är bra? De vi har sett hittills har antingen börjat på för stora storlekar, eller verkat vara jättetunga.

Efter 1,5 veckas förkylning när jag trodde vi var snudd på friska är hon febrig igen :(. Tycker synd om lilla pyret.

Det är så jobbigt när det bara går runt sådär! Nu har vi lyckats hålla oss friska allihopa ett par veckor nu. Peppar peppar :nailbiting:

Jag är rätt orutinerad på sjukdomar... Är det någon som har koll på om det är vanligt att feber stiger och sjunker och stiger igen?

Jag tror inte hon ätit ett endaste dugg idag :eek:. Försökte med glass men icke sa Nicke. Må det vända snart!

Hon har varit sjuk i drygt 1,5 vecka men hade bara feber i två dagar i början. Igårnatt kom den tillbaka och nu går den lite upp och ner.

J har haft så någon gång och min kompis barn har också haft så. Febern kom och gick under flera dagar. Så jobbigt!

Får ni i henne något att dricka? Det är ändå det viktigaste.

Hur är det med Lo idag?

Jag är rätt orutinerad på sjukdomar... Är det någon som har koll på om det är vanligt att feber stiger och sjunker och stiger igen?

Jag är också orutinerad på sjukdomar. Det ringer någon liten klocka om det där att febern går ner och sen upp igen. Men jag har för dålig koll för att säga något.

Hur mår hon nu? Allmäntillstånd och så?

@Imogen @FengurLaugar hon är fortfarande varm men har sovit/halvsovit sedan igår vid lunchtid. Nu har hon varit vaken ett par timmar och orkat småleka litegrann. Vi ammar ofta men jag är osäker på hur mycket jag dels producerar och dels på om hon mest bara ligger och myser. Men en hel del vätska borde hon iaf få i sig den vägen :up:. Tyvärr jobbar jag till 19 ikväll och det känns sådär om hon ska fortsätta vägra äta och dricka. Kanske går bättre när amningsmöjligheten inte finns...

Hennes närhetsbehov är enormt och hon låg på mig från 13-23 igår, då tog hennes pappa över. Toalettbesök och födointag blev väldigt begränsat om man säger så :cool:.

Här tror jag det är tänder på G igen för hon är lite orolig fram på morgontimmarna och har sovit hos oss från kl 4 några dagar och haft svårt att somna om den tiden. Hon har så många tänder nu så jag har tappat räkningen på vad många hon har :D

@Imogen @FengurLaugar hon är fortfarande varm men har sovit/halvsovit sedan igår vid lunchtid. Nu har hon varit vaken ett par timmar och orkat småleka litegrann. Vi ammar ofta men jag är osäker på hur mycket jag dels producerar och dels på om hon mest bara ligger och myser. Men en hel del vätska borde hon iaf få i sig den vägen :up:. Tyvärr jobbar jag till 19 ikväll och det känns sådär om hon ska fortsätta vägra äta och dricka. Kanske går bättre när amningsmöjligheten inte finns...

Hennes närhetsbehov är enormt och hon låg på mig från 13-23 igår, då tog hennes pappa över. Toalettbesök och födointag blev väldigt begränsat om man säger så :cool:.

Vi har haft många turer med mat och dryck vägran sen jul med A, söt yoghurt och utspädd juice är det enda som gått ner, hellre lite onyttigt än inget alls. Är jobbigt när det är så där men bra att hon vill amma, och mysa, hoppas hon kryar på sej snart.

@Lo_ åh stackars liten :( skönt att hon orkat leka lite iaf.

Det viktiga är väl att hon får i sig tillräckligt med vätska. Att hon kissar och så. Blir det någon skillnad om hon får alvedon?

@Lo_ hoppas liten kryar på sig snart! Stackars liten!

Har inte så mycket erfarenhet själv, än så länge har sonen klarat sej rätt bra från sjukdomar.
Men de gångerna äter han sparsamt och helst bara ersättning, som vi fortfarande ger. Eller något sötaktigt men allt är bättre än inget antar jag.

Forfarande sjuk tjej (och jag verkar ha åkt på bihåleinflammation:eek:). Igår piggade hon på sig och började äta litegrann, några spaghettis och lite smoothie gick ner. Idag fick jag rapport om feber och hängig tjej men att hon iaf fortfarande äter och dricker lite:up:. Satte henne på vågen igår och den visade på 7,7 kg :(. Hon är ju liten till växten men vägde 8 kg vid ettårskontrollen och nu är hon 13,5 månad. Borde vi oroa oss? Förutom vikten känner jag mig inte orolig, hon busar när hon orkar och kissar ordentligt så vätska får hon i sig.

Forfarande sjuk tjej (och jag verkar ha åkt på bihåleinflammation:eek:). Igår piggade hon på sig och började äta litegrann, några spaghettis och lite smoothie gick ner. Idag fick jag rapport om feber och hängig tjej men att hon iaf fortfarande äter och dricker lite:up:. Satte henne på vågen igår och den visade på 7,7 kg :(. Hon är ju liten till växten men vägde 8 kg vid ettårskontrollen och nu är hon 13,5 månad. Borde vi oroa oss? Förutom vikten känner jag mig inte orolig, hon busar när hon orkar och kissar ordentligt så vätska får hon i sig.

Oj vad liten hon är jämfört med min klump som vägde 12 kg igår enligt badrumsvågen! (med kläder och blöja på)
Ni kan ju ringa rådgivningen och säga att hon varit sjuk länge nu och äter dåligt och går ner i vikt så kanske dom har något råd. Antingen tycker dom hon ska kollas mer noga eller så tycker dom att det inte är någon fara.

Oj vad liten hon är jämfört med min klump som vägde 12 kg igår enligt badrumsvågen! (med kläder och blöja på)
Ni kan ju ringa rådgivningen och säga att hon varit sjuk länge nu och äter dåligt och går ner i vikt så kanske dom har något råd. Antingen tycker dom hon ska kollas mer noga eller så tycker dom att det inte är någon fara.
Ja hon är en liten plutt :), men har följt kurvan och har små föräldrar ;).

Idag när jag kom hem från jobbet hade hon små röda utslag över hela kroppen:eek:. Ringde farmor barnsjuksköterska som trodde på tredagarsfebern så hemmadiagnosen lyder; rejäl förkylning som toppades med tredagarsfebern. Om den stämmer bör detta vara sista dagen med feber och idag är hon mycket piggare än hon var dag ett så jag hoppas verkligen det vänder nu.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 525
Senast: Nixehen
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 029
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar