Vårföräldrar 2015 #6

Det var det här med att somna om kvällarna. :cautious:

I tisdags var det 21:30, igår 22 och ikväll har han i skrivande stund fortfarande inte somnat. Obegripligt att han inte tycker sig behöva mer sömn än så :eek:

Det var det här med att somna om kvällarna. :cautious:

I tisdags var det 21:30, igår 22 och ikväll har han i skrivande stund fortfarande inte somnat. Obegripligt att han inte tycker sig behöva mer sömn än så :eek:
E är också en kvällsuddare. Att lägga sig runt kl 21 är normalt, men hade gärna sett att han lagt dig en timma tidigare ;).

Här är det också runt 21, ibland mot 22-22.30:o. Gör mig inte så mycket, då är det värre att hon är så mycket vaken på småtimmarna:eek:. Har småsnackat och snuttat och halvsovit till och från sedan fyrasnåret. Nu sover hon gott så jag går väl upp jag då. Blir en lång dag ;).

Blir era påverkade av värmen?
Jag tycker våra barn otroligt nog inte är så påverkade. Utan är lika nöjda och glada och sover om nätterna.

Igår tog min knäppa familj premiärdoppet i sjön hos mamma och pappa O_o:D Tanken var att åka dit för att svalka hunden och ifall J ville bada lite för hon är galen i att bada och temp är inte så noga :p Vi klädde av E också så hon kunde få plaska om hon ville. Hon sprang rätt ut och fick väl en chock för hon börja gallskrika haha! Men sen med lite hjälp av pappa och spade och hink så kunde hon stå där och plaska lite och även doppa rumpan :) Hon är inte lika badgalning som sin syster.
Sen kunden ju inte pappan vara värre utan han hävde sig i han också. 20 grader en meter ner påstår dom att det var. Jag kände inte ens på vattnet förutom när hundarna skakade sig på mig :p

Åh vad E lätt leker ihop med andra barn och större barn! Vi var ju sóm sagt på Es dagis igår där det var Bamselopp och picknick. E gick först runt och skulle sno kakor hos andra men tillslut fann hon sandlådan och där blev sittandes ihop med ett gäng större barn :love:
Vad mycket sånt dom får gratis när de har ett storasyskon. J har också alltid haft lätt att leka med andra och ta kontakt men E har ännu lättare för det.

Senast ändrad:
@Lo_ @Rhinos då är man inte ensam då iaf :D

Han är pigg och glad och vill leka järnet så det är ju inget problem på det sättet. Hade ju varit värre om han varit övertrött och gnällig! Men jag kan inte förneka att det är rätt skönt när han somnar vid 20 och man får ett par timmar för sig själv innan det är dags att sova.

Igår hade han gått upp vid 8, sovit middag mellan 12 och 13:30 sen på eftermiddagen varit både på öppna förskolan och ute på stan. Vid 19 visade han tydligt att han var trött och vid 19:30 somnade han. Men sen klockan 20 vaknade han pigg och glad O_o. Som att han haft en liten eftermiddagstupplur eller något. Sen höll han som sagt igång till 22:30. Får väl se om trenden håller i sig och det blir till 23 ikväll :p

Jag tycker våra barn otroligt nog inte är så påverkade. Utan är lika nöjda och glada och sover om nätterna.

Skiljer ju inte så mycket i ålder på era barn i början av tråden och mitt barn så jag tar mig frihet att svara :D

Min pojke sover på nätterna men han äter jättedåligt och humöret tryter snabbt. Tröstar mig med att han dricker bra men igår åt han tex bara en potatis som jag hade mosat i smör och dissade köttbullarna. Dissade mellanmålet också och det är ovanligt, han är nästan alltid hungrig.
Var iväg lite snabbt till ett shoppingcenter och han som alltid är glad hade åtminstone tre riktiga meltdowns :o

Skiljer ju inte så mycket i ålder på era barn i början av tråden och mitt barn så jag tar mig frihet att svara :D

Min pojke sover på nätterna men han äter jättedåligt och humöret tryter snabbt. Tröstar mig med att han dricker bra men igår åt han tex bara en potatis som jag hade mosat i smör och dissade köttbullarna. Dissade mellanmålet också och det är ovanligt, han är nästan alltid hungrig.
Var iväg lite snabbt till ett shoppingcenter och han som alltid är glad hade åtminstone tre riktiga meltdowns :o

Ja det brukar ju ofta bli lite som vid feber när det är så varmt. Dom äter dåligt, sover oroligt och är allmänt gnälliga :crazy:

Ja det brukar ju ofta bli lite som vid feber när det är så varmt. Dom äter dåligt, sover oroligt och är allmänt gnälliga :crazy:
Dottern märkte jag inte så stor skillnad på. Hon har alltid ätit, sovit och allt som borde göras oavsett väder och vind. Men det bara att inse att lillebror är av heeeeelt annan kaliber :D

Dottern märkte jag inte så stor skillnad på. Hon har alltid ätit, sovit och allt som borde göras oavsett väder och vind. Men det bara att inse att lillebror är av heeeeelt annan kaliber :D

Haha ja våra barn är väldigt olika gällande flera saker men just det här är dom rätt lika :D Ingen av dom är värst påverkad av värmen och J som inte är någon storätare vanligtvis har inte ändrat sig något utan äter lika bra (dåligt?) som innan och E äter som en häst som vanligt :p

På tal om mat och äta.

Igår åt vi potatisgratäng och grillat hos barnens farmor och farfar. E åt upp sin rätt stora portion plus lite sallad och vitlöksbröd. Sen kommer hon runt bordet till mig och snodde Js halvätna bröd och började sen plocka av det som J inte ätit upp på tallriken, typ kött och korv :D

Det går verkligen i rasande fart med att lära sig gå! Även om inte själva gångfarten är så hög än :D Nu vill han gå jämt jämt och det här med att bäras runt på är inte populärt! Och när man är ute och går ska allting utforskas grundligt!

Maken skulle ha som förmiddagsaktivitet att gå runt kvarteret, en promenad på gångvägar kanske 3-400 meter långt. Han funderade på om han behövde ha med sig lunch för att äta halvvägs :laugh:

• Gilla
Reactions: Lo_
Hon sov inte alls gott den lilla filuren, 06.15 slog hon upp ögonen och fick syn på mig som smög runt för att inte väcka henne... Hon flög upp med ett leende efter en halvtimmes sömn och var redo att ta sig an dagen ;). Förhörde pappan hennes och hon hade sovit 20-01 och sedan sovit korta stunder. Jag tog över från 04 och då sov vi inte mycket fram till 06 när vi gick upp och åt frukost på balkongen. Glad som en lärka, men hur resten av dagen fortlöper förtäljer inte historien :D. Jag har kaos på jobbet iaf, med många sjuka och få vikarier ;).

Det går verkligen i rasande fart med att lära sig gå! Även om inte själva gångfarten är så hög än :D Nu vill han gå jämt jämt och det här med att bäras runt på är inte populärt! Och när man är ute och går ska allting utforskas grundligt!

Maken skulle ha som förmiddagsaktivitet att gå runt kvarteret, en promenad på gångvägar kanske 3-400 meter långt. Han funderade på om han behövde ha med sig lunch för att äta halvvägs :laugh:

Ja dom går ju gärna men inte dit man vill att dom ska gå och absolut inte så fort som man vill :D

Igår tog min knäppa familj premiärdoppet i sjön hos mamma och pappa O_o:D Tanken var att åka dit för att svalka hunden och ifall J ville bada lite för hon är galen i att bada och temp är inte så noga :p Vi klädde av E också så hon kunde få plaska om hon ville. Hon sprang rätt ut och fick väl en chock för hon börja gallskrika haha! Men sen med lite hjälp av pappa och spade och hink så kunde hon stå där och plaska lite och även doppa rumpan :) Hon är inte lika badgalning som sin syster.
Sen kunden ju inte pappan vara värre utan han hävde sig i han också. 20 grader en meter ner påstår dom att det var. Jag kände inte ens på vattnet förutom när hundarna skakade sig på mig :p

Åh vad E lätt leker ihop med andra barn och större barn! Vi var ju sóm sagt på Es dagis igår där det var Bamselopp och picknick. E gick först runt och skulle sno kakor hos andra men tillslut fann hon sandlådan och där blev sittandes ihop med ett gäng större barn :love:
Vad mycket sånt dom får gratis när de har ett storasyskon. J har också alltid haft lätt att leka med andra och ta kontakt men E har ännu lättare för det.

Alice verkar inte alls bry sig om att det är varmt. Blir mest glad för det betyder att hon kan bada konstant. Äter som vanligt, dricker massor. Har sovit sina två första hela nätter vilket kan bero på att hon bara sovit en gång mitt på dagen senaste dagarna istället för 2-3 ggr. Att hon sover mer sällan på dagen tror jag beror på att vi är mer aktiva på förmiddagen så när hon sover mitt på dagen är hon rejält trött och sover en längre stund än vad hon brukar.

Vet inte vad det tog åt våra barn i morse. J vakna 5.30 och E strax efter 6.00 O_o Det är MYCKET sällan som dom vaknar innan kl 7.00.
Aja vi kom upp i tid och åt frukost ihop innan jag tog en ridtur iallafall ;)

Nu har E snart sovit 1 h i vagnen under ena äppelträdet. Hon har bara sovit en gång på dagen nästan varje dag nu senaste veckan. Rätt gött om hon bara behöver sova en gång faktiskt :)

Vet inte vad det tog åt våra barn i morse. J vakna 5.30 och E strax efter 6.00 O_o Det är MYCKET sällan som dom vaknar innan kl 7.00.
Aja vi kom upp i tid och åt frukost ihop innan jag tog en ridtur iallafall ;)

Nu har E snart sovit 1 h i vagnen under ena äppelträdet. Hon har bara sovit en gång på dagen nästan varje dag nu senaste veckan. Rätt gött om hon bara behöver sova en gång faktiskt :)
Det glädjer mig att även du fick gå upp i gryningen ;):D.

Det glädjer mig att även du fick gå upp i gryningen ;):D.

Men jag hade ju tänkt mig upp ändå ;)
Plus att vi går aldrig upp direkt om dom skulle vakna så tidigt. Då får dom lugnt finna sig i att mamma och pappa vill dra sig en stund. Så klockan var nog 7.30 som tidigt när vi gick ur sängen :D

• Gilla
Reactions: Lo_
Det är så sjukt att dom kan lära sig så mycket så snabbt! Helt plötsligt kan hon peka ut flera kroppsdelar och idag kom hon på hur duplot funkar och har satt ihop och tagit isär samma bitar om och om igen :p dessutom gått en rejäl skogspromenad idag över stock och sten och hon gick själv nästan hela tiden och sen lekte vi på lite lättare underlag nån timme. Hon har så mycket spring i benen den här tösen!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 019
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 468
Senast: Nixehen
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 029
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve