Nu "slappnar vi av" efter en helg full med lek och utflykter. Sonens kusiner (1 och 3 år gamla) var på besök med sin familj så här har det varit tidiga morgnar och fullt ös fram tills barnen lagt sig. Sedan har fyra slutkörda föräldrar ockuperat soffan för att knappt orka ta oss till sängs. Det har varit jätteroligt och även om E inte kan leka med kusinerna ännu så har de ändå börjat få lite kontakt med varandra. E gungade för första gången i lekparken och vi har klarat helgen utan att behöva byta en enda bajsblöja
.
E är bestämd med maten - han ska äta själv och han ska äta det vi andra äter. Gröten, som var populär till en början, är nu inte alls omtyckt. Fruktpuré kan slinka ner men annars är det självplock som gäller. Mackor och rån med pålägg är smidigt så nu har jag köpt hem messmör, leverpastej, jordnötssmör och mjukost så han har lite att variera mellan. Ska försöka mig på att göra lite grötpinnar också.
I helgen hade vi några hemska nätter. Misstänker att sonen har nattskräck. Han kan börja skrika alldeles hysteriskt utan att det går att få kontakt med honom. Tar man upp honom eller på annat sätt stör honom blir det bara värre. Han har också sovit oroligt och vaknat till och från av andra orsaker. Antagligen pga förkylning (igen) och snorig näsa. Natten till igår och natten till inatt har dock varit mycket bättre. Han har nästan sovit non-stop mellan amningstillfällena (som nu är nere på 2 per natt
) med något undantag.
I veckan ska jag till en vän på onsdag, men annars vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Vad har ni för planer i veckan?