Vårföräldrar 2015 #5

Här sover vi rätt bra om natten. Inatt sov sonen 21-09 med 3 korta matpauser. Inget att klaga på!

På dagarna däremot, vilket projekt det är att få honom att sova! Igår vaknade vi kl 8. Vid 11 somnadehan och sov i 10 minuter. Vaknade och vi gick ut på promenad. Trodde att han skulle somna om i vagnen men nejdå. I en timme låg han klarvaken och tittade sig omkring!

Sen på eftermiddagen somnade han vid amning men sov kanske 5 minuter. Vid 15:30 gick vi på promenad igen och då sov han en timme. Sen kanske en kvart i bilen vid 17:30. Sen vaken till 21 när han somnade för natten.

Han är glad och nöjd och verkar inte övertrött. Men man kan tycka att en 6-månaders skulle behöva mer sömn än såhär :confused:
Vi har också såna dagar, faktiskt vanligare att hon är vaken större delen av dagen, men så plötsligt sover hon 1,5 h när man minst anar det.

Idag har vi gått på stan, lite bökigt med barnvagn men det blev inköp av vantar, krage och böcker. Vi blev lite överrumplade av frysgrader imorse men nu är hon lite mer välekiperad.

Vi har också såna dagar, faktiskt vanligare att hon är vaken större delen av dagen, men så plötsligt sover hon 1,5 h när man minst anar det.

Idag har vi gått på stan, lite bökigt med barnvagn men det blev inköp av vantar, krage och böcker. Vi blev lite överrumplade av frysgrader imorse men nu är hon lite mer välekiperad.

Ja det är väl så helt enkelt. Igår sov han lite bättre på dagen iaf :)

Här är det också frost och kallt. Måste skaffa varmare kläder och framför allt overall nu! Hittills har lösningen varit stickad tröja under massa filtar i vagnen men det är ju lite kallt att sitta i famnen i sådana kläder nu. Blir morgondagens projekt!

Jag har förresten skaffat mig i-landsproblem deluxe. Nu i nya huset har vi kanske 100 meter till brevlådan. Där logiskt nog morgontidningen ligger på morgonen. Där brukar den numera ligga halva dagen eftersom klä på bebis massa kläder för att hämta den är alldeles för jobbigt. :p

/Mvh gårdagens nyheter är ju också nyheter

Jag har förresten skaffat mig i-landsproblem deluxe. Nu i nya huset har vi kanske 100 meter till brevlådan. Där logiskt nog morgontidningen ligger på morgonen. Där brukar den numera ligga halva dagen eftersom klä på bebis massa kläder för att hämta den är alldeles för jobbigt. :p

/Mvh gårdagens nyheter är ju också nyheter
Det går inte att ha en låda för tidningen närmare huset? Vi har brevlåda för tidningar precis utanför huset , men lådan för vanlig post är nog nästan 200 m bort.

Fast jag har faktiskt sagt upp vår tidningsprenumeration nu, känner att jag inte riktigt hinner läsa (eller snarare att jag prioriterar annat).

Usch va förkyld lilla bäbisen min är :( Hon äter men inte lika mycket som vanligt, är trött och hängig. Mycket snor och slemmig i halsen så det är väl jobbigt att äta. Men hon är vid gott mod ändå åå nåt vis :) Hoppas att det bättrar sig inför helgen då ungarna ska sova hos mormor och morfar.
Här är det också förkylt och att använda snorsugen är pest enligt E :grin: Men han är ändå vid gott mod av förkylningen men jag tror att det är mer tänder på G så inatt har vi inte sovit mycket för han har legat och rulla runt och gnölat hela natten, så jag tror han har lite ont :(

Igår var jag och tittade på när kompisen tränade dressyr. De flesta ridhus är ju oerhört kyliga såhär års, så jag garderade oss med diverse åkpåsar, tjockvantar, sockar, extrafodrad mössa och allt annat man kan tänkas behöva. Jag tog på mej mössa, vintervantar och vinterjacka. Och filt förstås!
Det nybyggda ridhuset var dock modernt värre och när vi kom in slog det emot oss som en vägg :grin: , isolerat och allt. Jag fick klä av mej min jacka och bebis fick titta på lektion i sin vanliga fleeceoverall och enkelmössa. Och så fick jag rycka av raggsockorna :p
Verkligen lyxigt! :up:
Och sonen var så nöjd så, det var bara när jag hjälpte kompis upp så vaknade han efter bilturen men fort som tusan var det en åskådare på plats och vickade lite på stolen och rättade till nappen. :love: Sen tittade vi intresserat på lektion innan han toksomnade när vi klev in i bilen igen :D

Var och storhandlade och såg att i barnmatsburkarna från 8 månader är det bitar. Tänkte att det borde ju passa min tjej som gillar att tugga men icke :confused::(

Hon kan liksom dra i sig en portion med nötstek, sås och potatisklyftor som ingenting men lite hederlig barnmat funkar inte... hade ju varit ytterst smidigt att kunna ta till ibland! All form av gröt ratas också fortfarande och ersättning gick fetbort.

Hur har era varit vid drygt 5 månader? Hittat munnen själva eller bli matade? Alice vill äta men har hon nåt i handen leker hon med det istället för att äta och blir samtidigt arg för att hon inte får nåt att tugga på :down:

Var och storhandlade och såg att i barnmatsburkarna från 8 månader är det bitar. Tänkte att det borde ju passa min tjej som gillar att tugga men icke :confused::(

Hon kan liksom dra i sig en portion med nötstek, sås och potatisklyftor som ingenting men lite hederlig barnmat funkar inte... hade ju varit ytterst smidigt att kunna ta till ibland! All form av gröt ratas också fortfarande och ersättning gick fetbort.

Hur har era varit vid drygt 5 månader? Hittat munnen själva eller bli matade? Alice vill äta men har hon nåt i handen leker hon med det istället för att äta och blir samtidigt arg för att hon inte får nåt att tugga på :down:
Vi matar, annars hamnar ännu mindre (inget) i munnen.

Är det någon mer än jag som har ont i fötterna? Har haft det sedan jag var gravid men eftersom det hängt i har jag inte förknippat det med graviditeten. Läste i en annan tråd om en användare som hade det medan hon ammade också och då fick jag upp hoppet att det skulle försvinna igen. Trodde det berodde på att jag blivit gammal och stel typ :meh:.

Är det någon mer än jag som har ont i fötterna? Har haft det sedan jag var gravid men eftersom det hängt i har jag inte förknippat det med graviditeten. Läste i en annan tråd om en användare som hade det medan hon ammade också och då fick jag upp hoppet att det skulle försvinna igen. Trodde det berodde på att jag blivit gammal och stel typ :meh:.

Jag har både i fötter och händer. Kallas amningsreumatism har jag för mig.

Här är en till som har ruggigt ont i fötterna! Går jag upp på natten är det värst, kan knappt stödja på fötterna och går som om jag vore minst 120 år!

Kan som sagt kallas amningsreumatism så bör ju gå över förr eller senare.

Det går inte att ha en låda för tidningen närmare huset? Vi har brevlåda för tidningar precis utanför huset , men lådan för vanlig post är nog nästan 200 m bort.

Fast jag har faktiskt sagt upp vår tidningsprenumeration nu, känner att jag inte riktigt hinner läsa (eller snarare att jag prioriterar annat).

Tror inte det. Sista biten är gångväg och gissar att tidningsbudet kommer i bil.

Men jag överlever nog :D

A gillar inte heller barnmatsburkarna. (eller jo fruktpureerna, men inte de med "riktig" mat) Vanlig hemlagad mat smakar han gärna på däremot. Kan äta själv och prickar munnen med skeden. Fast han vänder ofta på den så att hälften trillar av på vägen så det är ju smidigare att mata honom. Fast då tar han tag i handen på en istället och försöker styra själv ändå :p

Jag har ont i hälsenorna! Framför allt när jag reser mig upp. Hoppas att det har med amningen att göra och går över.

Här har vi premiärätit gröt idag. Oj vad gott det var! Fast det tog ett tag innan han fattade att man kunde svälja gröten också :D

Jag har både i fötter och händer. Kallas amningsreumatism har jag för mig.
Vad intressant, har aldrig hört talas om! Har ont i fötterna och knäna, händerna har jag problem med sen tidigare så det har jag inte reflekterat över. Ang fötterna har jag tänkt att det är sviter av att ha varit tung, men hoppas det går över efter amning. (precis som det vansinniga håravfallet och bristande sexlusten..)

Den här mamman tog på sig icke-amningskläder och gick ut på stan igår. Kul att träffa två väldigt goda vänner och hemma hade det gått fint :up:. Kom hem vid 01.30 och det var inte aktuellt med sovmorgon imorse :cool:.

L har sovit oroligt senaste två nätterna. Hon är inte ledsen, för det mesta inte ens vaken förutom mellan typ midnatt och ett då jag tror att hon faktiskt var vaken (hon säger inget och jag kan inte se om hon har ögonen öppna när det är mörkt i rummet och jag inte har glasögon på mig, knappt så jag ser henne överhuvudtaget). Det stökas och bökas och rullas och hon kommer inte till ro. Hon vill absolut inte ligga nära, men hon vill inte ligga i spjälsängen heller för var femte minut skickar hon ut armen och känner så att jag ligger där. Når hon inte så kommer hon rullandes till hon får kontakt, då drar hon in armen igen och det är lugnt en liten stund. Försökte jag vara smart och lägger en hand mot henne så rullar hon iväg. Det ska tydligen vara på ett väldigt specifikt sätt... :p

Lillfisan är superförkyld, rinnande och täppt näsa, slemmig hosta och rosslig andning. Ingen feber ännu som tur är så hon är vid gott mod. Håller tummarna för att det inte blir värre iaf :heart

Vi har varit på Underbara barnmässan idag, mycket nöjd med våra fynd! Köpte vindfleece, mössa, haklappar och tossor. Allt sådant vi ändå tänkt köpa men nu billigare mässpriser och inga spontanköp :up:
Hade velat hitta ullunderställ också men man kan inte få allt.

Men lite nojig över att ta tillbringat ett par timmar under samma tak som hur många barn som helst. Hoppas vi klarar oss från förkylningar! Såg många bebisar som nästan såg helt nykläckta ut. Jag nojade mig nog lite i deras föräldrars ställe :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 131
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
497
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
661
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 234
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar