Vårföräldrar 2015 #5

När E vakna efter en liten lur i soffan förut blev hon aldrig riktigt glad. Hon grät och det gjorde så ont i mammahjärtat för nåt var verkligen inte bra och sån har hon vart max två ggr i sitt liv bara så jag visste inte vad jag skulle göra. Hon blev lite nöjdare i selen men ändå inte riktigt. Efter ett bra tag lugnade hon sig, åt lite mat och och bajsade. Maken hade lagt henne sen så hon sov en halvtimme (jag åkte på möte) och sen var hon som vanligt. Hon är otroligt förkyld så det kanske är feber på G. Hade ingen feber när jag tenta förut men kanske blir. Hoppas hon orkar sova riktigt i natt och i morgon är vi själva så hon får det lugnt och kan vila mycket.
Stackars min bäbis.

Jag kan rapportera en ganska lyckad tripp till stan. Som väntat dock kaj användning för både vagn, sjal och sele. Först var det vagn som gällde sen efter lunch blev hon trött och somnade i sjalen (trött bebis i vagnen är bara att glömma). Sen vaknade hon igen och var upprörd så jag blev tvungen att amma, eftersom vi var i affär var lättaste sättet att göra det i sele... Sen åkte vi hem och hon skrek bara lite i bilen ;-)

Måste fråga er som inte ammar, hur har ni med er ersättning ut på stan eller andra utflykter? Har ni den varm och färdigblandad eller hur gör ni?
Vi ska gå på finare restaurang på lördag och jag känner att mina klädval blir mindre begränsade om jag kan slippa amma.
Jag har också alltid tetra med mig, smidigt.
Nu kan han nog äta den i rumstemperatur om det är så, men jag brukar micra.
Finns inte micro dit vi ska så har jag med termos med vatten som kokat och svalnat till lagom och en liten plastlåda med några portioner pulver och ett mått.
Men tetrorna är himla smidiga :)

Jag har också alltid tetra med mig, smidigt.
Nu kan han nog äta den i rumstemperatur om det är så, men jag brukar micra.
Finns inte micro dit vi ska så har jag med termos med vatten som kokat och svalnat till lagom och en liten plastlåda med några portioner pulver och ett mått.
Men tetrorna är himla smidiga :)

Vill man få tetran lite varmare än rumstemperatur är generalknepet att stoppa den innanför kläderna. När L var nyfödd kunde hon dö hungerdöden även under den kortaste promenad, då hade jag alltid en tetra nerstoppad i sport-BH:n. :D

Jag kan rapportera en ganska lyckad tripp till stan. Som väntat dock kaj användning för både vagn, sjal och sele. Först var det vagn som gällde sen efter lunch blev hon trött och somnade i sjalen (trött bebis i vagnen är bara att glömma). Sen vaknade hon igen och var upprörd så jag blev tvungen att amma, eftersom vi var i affär var lättaste sättet att göra det i sele... Sen åkte vi hem och hon skrek bara lite i bilen ;-)

Måste fråga er som inte ammar, hur har ni med er ersättning ut på stan eller andra utflykter? Har ni den varm och färdigblandad eller hur gör ni?
Vi ska gå på finare restaurang på lördag och jag känner att mina klädval blir mindre begränsade om jag kan slippa amma.

Ger kall ersättning så de funkar bra!

E har sovit bra i natt och vakna halv 9! Hoppas hon fått sova ut ordentligt så hon inte blir så ledsen som igår pga jobbig förkylning. Vi är sin sagt hemma själva idag så hon får mer chans att vila när hon inte måste ha koll på syrran hela tiden ;)

Tre gånger räknas som ett mönster va? Om lilla kalufsen vaknar vid 05 har det visat sig att jag kan rida kl 8 för hon somnar i vagnen på väg dit och sover en bra stund :up:. (Hur jag mår ikväll vid 22.30 när jag slutar jobba återstår att se:cautious:)

170 låter ju jättestort! Vi bor på 94 och just nu känns det lagom. Men jag gissar att man lätt brer ut sig när möjligheten finns ;).

Nja, det låter stort men vårt hus är bara på 6 rok. Ett sovrum till oss, ett gästrum (har många långväga gäster), sonens blivande rum, ett arbetsrum, vardagsrum och ett matrum. :) Vi kom från en tvåa på 63 kvadratmeter dock, så vi kanske var lite hungriga när det gällde utrymme.O_o:angel::p

Ja, man (jag) fyller bara upp utrymmet med prylar. Vi har typ 350 kvadrat plus massa uthus. Ibland funderar jag på var alla med normalstora hus/lägenheter har alla (barn)saker någonstans för jag tycker att vi har fullt med prylar överallt...

Seriöst, det där gör mig lite, lite avundsjuk. Och ni bor naturligtvis på en fantastisk gård med mycket mark där ni har era hästar? :mad::p:D
Tröstar mig med att "massa uthus" nog är jobbiga att underhålla. *Jag behöver inga uthus, jag behöver inga ...*:D

Eftersom ni är så många "islandstokar" här måste jag fråga om någon av er varit på Island? Vi kommer eventuellt att åka dit i sommar och skulle önska lite tips på några skojiga/häftiga aktiviteter som en ettåring kan hänga med på. Bada i en varm källa, se en vulkan och åka på valsafari är väl vad jag kan komma på. Valsafarin vet jag dock inte, jag har någon slags fiskfobi och en val är ju så stor. Kommer antagligen oroa mig för att de ska välta båten och äta upp oss. :o Dock vore det ju en väldigt häftig grej.

Edit: en val är ju förvisso ett däggdjur, men den ser ut som en fisk! :idea::D

Eftersom ni är så många "islandstokar" här måste jag fråga om någon av er varit på Island? Vi kommer eventuellt att åka dit i sommar och skulle önska lite tips på några skojiga/häftiga aktiviteter som en ettåring kan hänga med på. Bada i en varm källa, se en vulkan och åka på valsafari är väl vad jag kan komma på. Valsafarin vet jag dock inte, jag har någon slags fiskfobi och en val är ju så stor. Kommer antagligen oroa mig för att de ska välta båten och äta upp oss. :o Dock vore det ju en väldigt häftig grej.

Edit: en val är ju förvisso ett däggdjur, men den ser ut som en fisk! :idea::D

Jag vill också till Island! Har haft islandshäst i typ drygt 20 år men aldrig vart där. Men jag har bestämt att det får bli vår bröllopsresa, vi gifte oss för snart 2,5 år sen :angel::D

Seriöst, det där gör mig lite, lite avundsjuk. Och ni bor naturligtvis på en fantastisk gård med mycket mark där ni har era hästar? :mad::p:D
Tröstar mig med att "massa uthus" nog är jobbiga att underhålla. *Jag behöver inga uthus, jag behöver inga ...*:D

Vi har mark till vårt hus och har hästarna hemma :angel:;) Tar eget hö också så vi har ett litet jordbruk :D

Jag vill också till Island! Har haft islandshäst i typ drygt 20 år men aldrig vart där. Men jag har bestämt att det får bli vår bröllopsresa, vi gifte oss för snart 2,5 år sen :angel::D

Perfekt resmål för bröllopsresor. :angel: Det är därför vi tänker åka dit också. Planerar giftermål till sommaren. :love:

Ser så fint ut på bilder! Skulle vilja rida när vi är där också men antar att det inte går då sonen bara kommer att vara 13-14 månader.

Perfekt resmål för bröllopsresor. :angel: Det är därför vi tänker åka dit också. Planerar giftermål till sommaren. :love:

Ser så fint ut på bilder! Skulle vilja rida när vi är där också men antar att det inte går då sonen bara kommer att vara 13-14 månader.

Vi kommer nog ta det om nåt år när barnen är lite större. Men vi kommer åka själva så vi kan rida och bada och åka runt bara vi :) Sen när ungarna blir ännu större så tar vi säkert en resa till så dom kan följa med och uppleva våra hästars hemland.

Min man har dock problem med att man inte får ta med snus dit ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 141
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
499
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 245
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar