Vårföräldrar 2015 #5

Vi har lite sjukstuga, E är superförkyld men vid gott humör: det är bara snoret i rikliga mängder som påvisar bacillusker ;)

.... Något annat icke barnrelaterat
Var hos en guldsmed idag och skissade fram några förslag på ring, för vi ska gifta oss 28/11 :o:love: det blir en borglig vigsel i Stockholms stadshus, och när vi väl (:grin:) lyckas köpa hus, kommer vi gifta oss en andra gång hemma på tomten så festen får vänta tills dess. Känns roligt att få göra något roligt tillsammans och förena vår familj, det har varit flera kämpiga tråkiga år då vi båda förlorat varsitt syskon, så det känns så kul :heart

Måste fråga er som inte ammar, hur har ni med er ersättning ut på stan eller andra utflykter? Har ni den varm och färdigblandad eller hur gör ni?
Vi ska gå på finare restaurang på lördag och jag känner att mina klädval blir mindre begränsade om jag kan slippa amma.

Jag har lyxen att ha världens bästa skötväska, som har ett isolerat fack för nappflaska. Det håller värmen förvånansvärt bra! :up: Jag kör bara flaskan lite längre i micron och sen är flaskan lagom varm i 1-2 timmar. :)

Är det vinterjacka eller mer skalvariant? Och viktigast såklart, är du nöjd med den?

Det är inte en skaljacka, inte regntät. Den är inte speciellt snygg, men jag är väldigt väldigt nöjd med den! Den är inte så varmfodrad men passar vinter bra ändå (bor i norrbotten). När en knyter i sjal blir man ju rätt mycket extra varm bara av det. Är det inte allt för kallt ute typ närmare -10 och mer så använder jag bara ett linne eller tunnare långärmad under, är det kallare ett lager till och ungen klär jag ungefär på samma vis. Brukar inte behöva ytteroverallen speciellt ofta.

Har också ett fleeceskydd som går att använda under jackan ifall det behövs mer värme. :)

Bilden kom ju inte med. :p

IMG_2559_Fotor.jpg

Usch va förkyld lilla bäbisen min är :( Hon äter men inte lika mycket som vanligt, är trött och hängig. Mycket snor och slemmig i halsen så det är väl jobbigt att äta. Men hon är vid gott mod ändå åå nåt vis :) Hoppas att det bättrar sig inför helgen då ungarna ska sova hos mormor och morfar.

Jahopp, nu vill ongen inte bli nattad i famnen längre. Det är väl bra att hon är trygg och vill somna själv, men det är ju rätt gött att gå runt och mysa med henne medan hon somnar. :p

Tre gånger räknas som ett mönster va? Om lilla kalufsen vaknar vid 05 har det visat sig att jag kan rida kl 8 för hon somnar i vagnen på väg dit och sover en bra stund :up:. (Hur jag mår ikväll vid 22.30 när jag slutar jobba återstår att se:cautious:)
Ah, då har vi mönstret att vara vaken 0,5-1,5 timme mitt i natten... :nailbiting:

Får se hur det blir denna natt. Idag har han inte sovit lika mycket på dagen som vanligt för vi har varit på språng sen kl 9.30 och bland annat fikat med två föräldralediga kompisar och deras barn och gått en sväng i stooort köpcentrum (fortfarande lite chockad över att jag kom ut från PoP utan ett enda plagg, men det var utplockat bland reakläderna och fanns nästan bara upp till strl 62 och det är nästan för litet...).

Seriöst, det där gör mig lite, lite avundsjuk. Och ni bor naturligtvis på en fantastisk gård med mycket mark där ni har era hästar? :mad::p:D
Tröstar mig med att "massa uthus" nog är jobbiga att underhålla. *Jag behöver inga uthus, jag behöver inga ...*:D
Fantastisk gård och mycket mark ja, men inga egna hästar (än). :)

Angående valsafari så har jag varit på det, fast inte på Island. Jag tyckte att det var pengar i sjön (haha), men så var jag också sjösjuk hela tiden. :yuck: Valarna var lugna som filbunkar...

Ah, då har vi mönstret att vara vaken 0,5-1,5 timme mitt i natten... :nailbiting:

Får se hur det blir denna natt. Idag har han inte sovit lika mycket på dagen som vanligt för vi har varit på språng sen kl 9.30 och bland annat fikat med två föräldralediga kompisar och deras barn och gått en sväng i stooort köpcentrum (fortfarande lite chockad över att jag kom ut från PoP utan ett enda plagg, men det var utplockat bland reakläderna och fanns nästan bara upp till strl 62 och det är nästan för litet...).
Fortsätter spamma tråden med att bättra att H sov från kl 20 till 6.30 med tre korta matpauser. På grund av en eländig förkylning sov jag ändå som en kratta... Nu hoppas jag på att bli frisk snabbt och framförallt att H slipper bli förkyld.

Fortsätter spamma tråden med att bättra att H sov från kl 20 till 6.30 med tre korta matpauser. På grund av en eländig förkylning sov jag ändå som en kratta... Nu hoppas jag på att bli frisk snabbt och framförallt att H slipper bli förkyld.

Är det nån gång man kan ska kunna klaga lite på dålig sömn så är det väl när man har en bäbis, men då sover de små kräken rätt bra medan man själv får sömnen förstörd av något så fånigt som en förkylning.

Själv skyller jag på så väl förkylning som på katten som både var hungrig och sällskapssjuk inatt. Ongen sov 20-08 med en matning vid tresnåret.

Idag ska jag försöka skriva klart en promemoria som ska vara inlämnad senast klockan fem. Hade barnvakt hela dagen igår och lyckades bli klar till 80%, men alla som studerat vet ju att det är de sista procenten som tar mest tid... :p

Är det nån gång man kan ska kunna klaga lite på dålig sömn så är det väl när man har en bäbis, men då sover de små kräken rätt bra medan man själv får sömnen förstörd av något så fånigt som en förkylning.

Själv skyller jag på så väl förkylning som på katten som både var hungrig och sällskapssjuk inatt. Ongen sov 20-08 med en matning vid tresnåret.

Idag ska jag försöka skriva klart en promemoria som ska vara inlämnad senast klockan fem. Hade barnvakt hela dagen igår och lyckades bli klar till 80%, men alla som studerat vet ju att det är de sista procenten som tar mest tid... :p
Lycka till med PM! Småfixet tar som sagt tid, men det största jobbet är ju faktiskt gjort! :banana:

Usch va förkyld lilla bäbisen min är :( Hon äter men inte lika mycket som vanligt, är trött och hängig. Mycket snor och slemmig i halsen så det är väl jobbigt att äta. Men hon är vid gott mod ändå åå nåt vis :) Hoppas att det bättrar sig inför helgen då ungarna ska sova hos mormor och morfar.

Hur är det med E idag?

Här sover vi rätt bra om natten. Inatt sov sonen 21-09 med 3 korta matpauser. Inget att klaga på!

På dagarna däremot, vilket projekt det är att få honom att sova! Igår vaknade vi kl 8. Vid 11 somnadehan och sov i 10 minuter. Vaknade och vi gick ut på promenad. Trodde att han skulle somna om i vagnen men nejdå. I en timme låg han klarvaken och tittade sig omkring!

Sen på eftermiddagen somnade han vid amning men sov kanske 5 minuter. Vid 15:30 gick vi på promenad igen och då sov han en timme. Sen kanske en kvart i bilen vid 17:30. Sen vaken till 21 när han somnade för natten.

Han är glad och nöjd och verkar inte övertrött. Men man kan tycka att en 6-månaders skulle behöva mer sömn än såhär :confused:

Hur är det med E idag?

Hon har sovit 13 h i sträck i natt. Snoret börjar tjockna så gissar på att det går åt rätt håll nu. Hon åt en gröttallrik till frukost som vanligt och har lekt med syrran hela fm. Nu börjat ögonen se trötta ut så det får nog bli en flaska i soffan nu så somnar hon förhoppningsvis :) Hon känns piggare!

Hon har sovit 13 h i sträck i natt. Snoret börjar tjockna så gissar på att det går åt rätt håll nu. Hon åt en gröttallrik till frukost som vanligt och har lekt med syrran hela fm. Nu börjat ögonen se trötta ut så det får nog bli en flaska i soffan nu så somnar hon förhoppningsvis :) Hon känns piggare!

Härligt att höra!

Här sover vi rätt bra om natten. Inatt sov sonen 21-09 med 3 korta matpauser. Inget att klaga på!

På dagarna däremot, vilket projekt det är att få honom att sova! Igår vaknade vi kl 8. Vid 11 somnadehan och sov i 10 minuter. Vaknade och vi gick ut på promenad. Trodde att han skulle somna om i vagnen men nejdå. I en timme låg han klarvaken och tittade sig omkring!

Sen på eftermiddagen somnade han vid amning men sov kanske 5 minuter. Vid 15:30 gick vi på promenad igen och då sov han en timme. Sen kanske en kvart i bilen vid 17:30. Sen vaken till 21 när han somnade för natten.

Han är glad och nöjd och verkar inte övertrött. Men man kan tycka att en 6-månaders skulle behöva mer sömn än såhär :confused:

L har också haft sådana där perioder. Jag tror helt enkelt att utvecklingen går lite i vågor och när det är lite lugnare perioder så orkar de vara vakna mer.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 141
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
499
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 245
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar