Vårföräldrar 2015 #5

Från en dag till en annan har L börjat mula i sig gröt. Det verkar vara allra roligast när man får hålla skeden själv (lite hjälp med styrningen behövs dock), då skyfflar hon in sked efter sked. :D
Här fungerar styrningen nästan till 100 %, men skeden är nog lika ofta upp och ner som åt rätt håll :D

Så nöjd över att ha burit E på ryggen i Manducan idag fram och tillbaka till svärföräldrarna när vi åt middag där :D På väg dit fick jag upp henne själv och när vi skulle hem så hjälpte svärfar till att sätta henne på min rygg så jag slapp snurta henne från mage till rygg :) Hon var nöjd och tyst hela tiden och somna på hemvägen så hon verkar trivas även på ryggen :love:

Under helgen är det marknad i stan och det är hopplöst att köra barnvagn bland allt folk så då kommer hon få sitta i selen :) Dock på mage så jag har koll på henne.

• Gilla
Reactions: Lo_
Tips till er som gillar färgglada unisex kläder- kolla in märket snoozy:up:. Lo har ärvt några ljuvliga pyjamasar i det märket (som börjar bli små :eek:) och idag googlade jag och hamnade i någon form av outlet med trivsamma priser och roliga mönster och färger :)

Har ni börjat fundera på julklappar? :D
Våra två kommer få en varsin ryggsäck med namn på och varsitt badlakan. Sen ska 3 åringen få fåret shaun filmen, pysselsaker typ pärlplattor och halsband mm och sängkläder. Sen ska vi se om det finns nån leksak till E som passar henne :) Kommer nog önska kläder till henne från släkt då hon har mest ärvda kläder :angel:

FengurLaugvst: 17158587 skrev:
Har ni börjat fundera på julklappar? :D
Våra två kommer få en varsin ryggsäck med namn på och varsitt badlakan. Sen ska 3 åringen få fåret shaun filmen, pysselsaker typ pärlplattor och halsband mm och sängkläder. Sen ska vi se om det finns nån leksak till E som passar henne :) Kommer nog önska kläder till henne från släkt då hon har mest ärvda kläder :angel:
Nej där ligger du väldigt många steg före;)

Kanske att hon får en ponny, det känns rätt :D
Klockren julklapp! :up:

I vårt stall finns inte mindre än fyra shettisar (och en D-ponny), men ingen av dem är våra.

Angående julklappar så tänker jag lite återhållsamhet. Jag tror att H kommer få mycket saker från sina släktingar så julklappen från mig och hans pappa blir kanske att vi gör i ordning hans lekrum :)

På väg till biblioteket i förmiddags så pratade de på radion om problemet med att få killar att läsa. Så ledsamt tycker jag eftersom det ofta får följdproblem som dåliga skolresultat.

Jag älskar att läsa och har läst för H nästan varje dag sen han bara var några veckor gammal (och hans pappar läser såklart också för honom). Han har redan ett par favoritböcker och på bibblan lånade jag ett gäng nya böcker och köpte två stycken.

Har ni några bra boktips?

Vi kommer nog ge någon liten leksak eller så till E, men sen gissar jag att släkten står för resten. Gissar att presentpappret kommer vara det roligaste med att få julklappar ;).

Nu är svärföräldrarna på väg i alla fall, och min förkylning är något bättre så nu hoppas vi på att E inte är smittad så att de får umgås ordentligt med honom.

På väg till biblioteket i förmiddags så pratade de på radion om problemet med att få killar att läsa. Så ledsamt tycker jag eftersom det ofta får följdproblem som dåliga skolresultat.

Jag älskar att läsa och har läst för H nästan varje dag sen han bara var några veckor gammal (och hans pappar läser såklart också för honom). Han har redan ett par favoritböcker och på bibblan lånade jag ett gäng nya böcker och köpte två stycken.

Vi "läser" en pekbok som heter "Jag upptäcker färger" med väldigt bra färger och en metallisk lackfärg på varje sida som är väldigt fascinerande. Det är dessutom favoritboken att äta. ;) Sen har vi "Krokodilen i bilen" också, men allra bäst är "Känner du Pettson och Findus" så den läser vi varje kväll just nu.

Vad roligt att ni lyckas, vi äter mest böckerna än men jobbar på det :up:

Vi "läser" en pekbok som heter "Jag upptäcker färger" med väldigt bra färger och en metallisk lackfärg på varje sida som är väldigt fascinerande. Det är dessutom favoritboken att äta. ;) Sen har vi "Krokodilen i bilen" också, men allra bäst är "Känner du Pettson och Findus" så den läser vi varje kväll just nu.

L håller med i alla avseenden. :D

Även här är "Jag upptäcker färger" favoriten

Imorse väcktes både jag och L av makens larm då han skulle upp vid sju-halv åtta. L åt en skvätt och visade starka tecken på att "Nu är det morgooooon!". Jag hade dock inte alls någon lust med det, så jag bytte hennes blöja och la henne i sängen bredvid mig. Hon pratade och ylade och ålade och hade riktigt roligt medan jag halvslumrade. Efter kanske en timme somnade även hon med huvudet mot min arm och sen sov vi till strax före elva.

Det hårda livet som småbarnsförälder, alltså... :D

Det låter härligt @Tassetass

Jag somnade 21.30 igår och vaknar kl 7 (dock några korta amningssessioner under natten) och då har maken tänt i kaminen och står och steker pannkakor! Pannkakor är min absolut bästa frukost (och lunch och middag, jag älskar helt enkelt pannkakor)! :love:

Vi har varit ute med hunden på en långpromenad i det underbara höstvädret, rensat lite i växthuset och nu står middagen i ugnen.

Härligt var ordet, sa Bull!

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 106
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
495
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 197
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar