Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min unge sover som sagt också väldigt oroligt just nu. Inatt var det något lugnare, men tydligen ska mardrömmar vara vanligt när de är kring 6 mån gamla eftersom det händer så mycket i utvecklingen just nu.
Åh, smidig shopping. Kanske bör testas.Det skulle onekligen förklara en del.
Idag har jag och L lärt oss var sin sak. Jag har lärt mig att shoppa med L kan göras väldigt enkelt; det är bara att sätta henne framme på kassan och låta butikspersonalen jollra med henne. Sjukt nöjd unge som dreglade över hela kortterminalen.
L har lärt sig att det är roligt att dunka saker i bordet. Just nu håller hon på att avliva min bankdosa.
Även här är spegeln fantastisk underhållningÅh, smidig shopping. Kanske bör testas.
Här kan spegeln hålla sonen sysselsatt relativt länge (typ 10 min åtminstone). Stället barnstolen framför hallspegeln och sen är han nöjd med att flirta med sig själv .
Ni kan inte flytta så sängen står mot en vägg?
Vi erbjuder 1-3 ggr per dag, med mycket blandat resultat. Fruktpuréer är helt klart godast, eller hela bitar av frukt som hon sitter och suger på med stor inlevelse och koncentration. Hon älskar vatten och gapar som en liten fisk så fort hon ser muggen, sjukt söt. Gröt med någon form av frukt på går oftast ner. Potatis och blomkål verkar vara extremt äckligt för bebissmaklökar.Har varit orolig sömn här också men senaste två dygnen har hon sovit massor både dagtid och på natten. Känns som att det är mycket som händer utvecklingamässigt nu!
Vi försöker att erbjuda mat två- tre gånger/ dag. Har gjort mig till med gröt och puréer och färdig burkmat. Hon har på senare tid fått kväljningar av allt man det går jättebra så fort hon får saker hon kan tugga på så i morse vart det keso till frukost och kyckling och blomkål till lunch. Alltså det är så sjukt sött när hon sitter och tuggar satsumas är en favorit för tillfället trots att dom är rätt sura
Hur gör ni andra med mat?
Har varit orolig sömn här också men senaste två dygnen har hon sovit massor både dagtid och på natten. Känns som att det är mycket som händer utvecklingamässigt nu!
Vi försöker att erbjuda mat två- tre gånger/ dag. Har gjort mig till med gröt och puréer och färdig burkmat. Hon har på senare tid fått kväljningar av allt man det går jättebra så fort hon får saker hon kan tugga på så i morse vart det keso till frukost och kyckling och blomkål till lunch. Alltså det är så sjukt sött när hon sitter och tuggar satsumas är en favorit för tillfället trots att dom är rätt sura
Vi erbjuder också mat 1-3 gånger beroende på vad vi äter för någon mat. Nästan all frukt är gott men även det mesta mat slinker ner. Gjorde egen köttpure häromdagen som jag mosar med potatis och det slinker ner det med.Har varit orolig sömn här också men senaste två dygnen har hon sovit massor både dagtid och på natten. Känns som att det är mycket som händer utvecklingamässigt nu!
När du säger smörgås, ger du henne en macka då ?Emelie äter gröt med fruktpure på till frukost och kvällsmat, lagad mat till lunch och middag, ersättning som mellanmål fm och em men det har vi denna vecka börjat byta ut mot banan eller smörgås istället. Vid läggdags får hon en liten flaska ersättning i sängen som nog kommer bytas mot välling (jag som inte skulle ge välling ).
Hon har hittills ätit allt vi erbjudit henne utom burkmaten jag köpte en gång. Har aldrig mer köpt burkmat efter det
När du säger smörgås, ger du henne en macka då ?
Jag ammar fortfarande i första hand, hon vill alltid amma om det bjuds efter maten. Även när det verkat som hon är mätt. Är jag hemma vid läggdags är det amning till sömns som gäller, om hon inte är övertrött och speedad då tar pappa henne i selen. Så gör han även när jag är borta på kvällen. Han har en speciell gångstil som tydligen är väldigt sövande (och underhållande ).Vi erbjuder också mat 1-3 gånger beroende på vad vi äter för någon mat. Nästan all frukt är gott men även det mesta mat sömnsker ner. Gjorde egen köttpure häromdagen som jag mosar med potatis och det slinker ner det med.
Men det är svårt och jag tycker det är svårt att veta om man ger lagomt och hur man byter ut amning mot mat och hur lägger man sonen utan tutte tex
Då är jag med, blev lite fundersam med tanke på hur väldigt långt ifrån vi är att ge en macka .FengurLaugar skrev:Säg en limpskiva utan kanter med leverpastej eller messmör på och då delar jag pyttesmå bitar och matar henne tills hon är nöjd
Idag köpte jag formfranska som jag tänkte kunde vara hennes bröd då det är lättsmält i munnen och lätt att svälja ner.
Då är jag med, blev lite fundersam med tanke på hur väldigt långt ifrån vi är att ge en macka .
Haha ja typ så .Du såg framför dig att hon satt och åt en skinksmörgås på egen hand eller? haha!
Nej men jag vet vad du menar! För några veckor sen kändes smörgås och sånt väldigt långt borta men nu äter hon ju huvudsak vanlig mat så nu är det inget konstigt längre Och banan mosar vi, så hon äter inte den som vi hör