Vårföräldrar 2015 #4

Har ni fått tillbaka mensen än?
Nope och det gör ju inget alls det.

Angående syskon så velar jag verkligen. Hon har redan ett halvsyskon, en cool storebrorsa på 12 år och jag känner att det var ett himla projekt att vara gravid och föda barn. Plus att hon är perfekt så hon är svår att överträffa :D

Idag köpte jag en gubbkeps, mest för att det är så gulligt men även för att ställa till det lite för folk med tradiga åsikter om kön ;)
Och jag köpte en body från PoP med rosa detaljer (kantband och muddar) och gulliga katter av exakt samma anledning. H har ju fått kläder från tre (kill)kusiner och det är mycket blått.

Och jag köpte en body från PoP med rosa detaljer (kantband och muddar) och gulliga katter av exakt samma anledning. H har ju fått kläder från tre (kill)kusiner och det är mycket blått.

När vi åkte hem från BB köpte jag en napp, gulligt rosa med hjärta på. Fanns ingen annan och mej gör det inget. Men visst blir folk lite förbryllade :D

Här har sonen mest vitt, grönt och blått. Vitt och grönt eftersom det är våra favoritfärger på kläder och blått för att han helt enkelt är så himla söt när kläderna har samma färg som hans ögon :love:

Men han har även en del kläder från när jag var bebis, så med rosa koftor och bodys med blombroderi kommer han i kontakt med sin feminina sida ;)

Ämnet blev extra aktuellt när vi kom hem och det i brevlådan låg en av få ultratjejiga presenter vi fått hittills. Folk som känner framförallt mig vet att det inte är en bra idé att försöka klä min bebis i små prinsesskläder men det här var från en rätt avlägsen släkting till min sambo. Väldigt dyra kläder från PoP var det också, tänk om vi kunde fått deras superfina randiga eller med djungeltemat som också finns :cautious: (som hon en fått en del från av min syster redan :love:) .

Kvällens läggning gick också smärtfritt :) Så jag kunde gå ut och ta ett kvällspass med hästen och nu när jag kom in är det knäpptyst i huset och mannen har också tagit kvällen :p Ska pumpa lite nu och sen blir det dusch och krypa ner bredvid lillfröken :love:

• Gilla
Reactions: Lo_
Nu har vi både fått de första sprutorna och den första "det var en söt liten pojke"-kommentaren a'la gubbkeps;). Mammans oro stod inte i proportion till ledsenheten efter vaccinet, hon blev snabbt glad igen :up:. Pappan fick hålla så tog jag över efteråt :angel:.

Här har vi en ny favoritlek. Om man ligger i babynestet och mamma eller pappa håller upp den färgglada fjärilen man fick på bb på precis rätt avstånd så kan man slå på den som en boxningssäck :bump::banana:Himmelriket för en liten pojke som nyligen upptäckt sina händer :love:

Mamman och pappan som båda börjar få lite ont i armen (fjärilsarm?) funderar för fullt på om man kan tillverka någon ställning :p

Smyger in med min vinterbebis som ofta kläs i det som anses vara pojkigt och fått många frågor om vad han heter och hur gammal han är, nu har jag och sambon bestämt att det blir "han heter Dave och bebisen heter Alice"
Visst kan de va sött med klänningar och massa rosa, min favorit färg, men hon är ju lika söt i blått och grönt eller vilken färg som helst och klänningar är rätt opraktiska tycker jag.

Här har vi en ny favoritlek. Om man ligger i babynestet och mamma eller pappa håller upp den färgglada fjärilen man fick på bb på precis rätt avstånd så kan man slå på den som en boxningssäck :bump::banana:Himmelriket för en liten pojke som nyligen upptäckt sina händer :love:

Mamman och pappan som båda börjar få lite ont i armen (fjärilsarm?) funderar för fullt på om man kan tillverka någon ställning :p

Babygym? :)

Jag har köpt ett sånt här från Ikea och hängt dit andra leksaker. :)

leka-babygym-blandade-farger__83080_PE209218_S4.JPG

Fy farao vilken ledsen tjej :cry:. Vaknade otröstlig och jättejätteledsen. DET hade BVC-sköterskan kunnat varna för:mad:. Sambon frågade specifikt eftersom han hade upplevt det med sin son för tolv år sedan men han sa att det inte brukade bli så. Telefonkö till 1177.

Fy farao vilken ledsen tjej :cry:. Vaknade otröstlig och jättejätteledsen. DET hade BVC-sköterskan kunnat varna för:mad:. Sambon frågade specifikt eftersom han hade upplevt det med sin son för tolv år sedan men han sa att det inte brukade bli så. Telefonkö till 1177.

Har hon feber så det är därför hon är ledsen? Det är ju jättevanligt att dom får det efter vaccin. Man kan ge Alvedon i förebyggande mot smärtan också.

Köpte mangopure och sötpotatispure idag som lite provsmakning åt fröken :D Provade mangopure förut och det verka gå hem, fast underlig konsistens haha :p Hon gillar vattenmelon och kiwi också att duga på :)

Och jäklar vilken sits hon fått i hoppgungan! Den är rolig den :D Håller man henne i händerna så går hon genom rummet. Så himla gulligt med de där små fötterna :love: Tränar för fullt på att vända från rygg till mage men klarar det inte riiiktigt själv än ;) Tittut är roligt också :D

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 546
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar