Idag har jag gått en mil! Det har inte hänt sedan någon gång i höstas, om jag minns rätt.
Det är ju typ den varmaste dagen hittills i år, din galning!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Idag har jag gått en mil! Det har inte hänt sedan någon gång i höstas, om jag minns rätt.
En fråga, måste skicka in namnblanketten: jag vill att sonen ska ha mitt efternamn. Vid ev giftermål tror jag att vi kommer ta mitt namn, men vad händer om vi ångrar oss och tar sambons? Blir det krångligt att byta för barnet?
Busenkelt att byta
När sonen föddes så var vi inte gifta, och eftersom vi skulle ut och resa när han var två månader och faderskapspapperna inte var klara och vi behövde ett pass så skickade vi in namnpapperna och tog mitt efternamn så vi kunde göra ett pass.
Sen gifte vi oss året efter och då skickade vi bara in om att byta hans efternamn till pappans, då jag tog det efternamnet ( men behöll mitt med, så kör dubbelt ).
Då var ju allt klart med faderskapspapperna.
Det var väldigt smidigt. Vi skickade bara in lappen och så var det klart
Vi kunde ju gjort bytet tidigare om vi inte varit lata
Besök på bvc imorse och jag insåg att han nästan är en hel decimeter längre än när han föddes! Har packat undan alla kläder i 56, nu är det 62 och 68 som gäller. Min lilla bebis, hu så fort han växer
Gällande syskon så finns väl funderingar, men jag ser inte direkt fram emot en till graviditet så vi får väl se hur det blir med den saken.
Men det är lustigt hur hjärnan är funtad. Jag VET hur jag led och jag mådde verkligen asdåligt i 9 månader och kalaset avslutades med en inte helt rolig förlossning. Fast idag är det lite som att hjärnan väljer bort att minnas det och jag kommer på migsjälv med att tänka att "äh, så farligt var det väl inte, titta vilken fin bebis du fick för besväret"
Ikväll nattade jag Emelie i sin säng. Hon soman direkt och sov typ en halvtimme innan hon vakna och var lite ledsen. Fick henne att ta nappen och somna om och sen har jag inte hört mer och det är snart en timme sen Finns risk för att hon vaknar och vill äta tidigare inatt än vanligt eftersom hon inte är van att sova i egen säng. Men det är ett steg i rätt riktning! Hon sparkar så mycket på mig om nätterna så jag tror hon vill ha mer plats, så hoppas hon förstår att det är skönt att sova i egen säng och kunna sova som en väderkvarn utan att mamma är i vägen
Nu ska jag och min kära make äta chokladbollar till kvällsmat
Min bebis har sovit själv sen 4v och precis i övergången vakna hon ev mer än vanligt (2ggr ist för 1) men nu sover hon betydligt bättre och längre i egen säng. Jätteskönt för alla parter!
Är det bara jag som tycker det är omåttligt mysigt att ha en varm liten bebis i sängen?
Är det bara jag som tycker det är omåttligt mysigt att ha en varm liten bebis i sängen?
Nej
Det är underbart!
Men inte så praktiskt, den här bebisen sover som ett stort X, får inte plats i vaggan längre och tar upp typ halva sängen Maken och ena hunden har blivit utknödda och sover i gästrummet.
Nu går det såpass långt mellan amningarna på natten att han borde flytta in på sitt rum. Men då är det ju ingen som ligger och sparkar mig på låren halva nätterna, så hur skulle det kunna gå?
Nej, här är en till som tycker det är mysigt Dessutom har vi bara en tvåa så han har inget eget rumÄr det bara jag som tycker det är omåttligt mysigt att ha en varm liten bebis i sängen?