Vårföräldrar 2015 #4

Puh, varmt var det här! Värme+amning+dricka för lite vatten var väl inte världsbäst för huvudets välmående kanske..

Men sonen har faktiskt två dagar i rad nu tyckt att vagnåkande är helt okej! Kommer nästan inte ihåg senast vi kom hem från en promenad med sonen fortfarande i vagnen. Men nu som sagt två dagar i rad! Peppar peppar ;)

En fråga, måste skicka in namnblanketten: jag vill att sonen ska ha mitt efternamn. Vid ev giftermål tror jag att vi kommer ta mitt namn, men vad händer om vi ångrar oss och tar sambons? Blir det krångligt att byta för barnet?

En fråga, måste skicka in namnblanketten: jag vill att sonen ska ha mitt efternamn. Vid ev giftermål tror jag att vi kommer ta mitt namn, men vad händer om vi ångrar oss och tar sambons? Blir det krångligt att byta för barnet?

Busenkelt att byta :)

När sonen föddes så var vi inte gifta, och eftersom vi skulle ut och resa när han var två månader och faderskapspapperna inte var klara och vi behövde ett pass så skickade vi in namnpapperna och tog mitt efternamn så vi kunde göra ett pass.
Sen gifte vi oss året efter och då skickade vi bara in om att byta hans efternamn till pappans, då jag tog det efternamnet ( men behöll mitt med, så kör dubbelt ).
Då var ju allt klart med faderskapspapperna.

Det var väldigt smidigt. Vi skickade bara in lappen och så var det klart :)
Vi kunde ju gjort bytet tidigare om vi inte varit lata :p

Nu är vi hemma från vår trip, och även tågresan hem gick hur bra som helst! Sonen sov mycket men lekte även en del mellan varven.

Han har utvecklats enormt de senaste dagarna. Nya ljud avlöses med greppanden och han är väldigt stabil i nacken nu. Han somnade dessutom i sängen genom att jag låg och mystr med honom. Förut har enbart amning och sjalbärande fått honom att somna. Sambon sjunger en hel del för honom bär vi åker bil och han har somnat även då. Att åka bil har funkat väldigt vra i helgen så hoppas det går bra i fortsätningen med. :)

Busenkelt att byta :)

När sonen föddes så var vi inte gifta, och eftersom vi skulle ut och resa när han var två månader och faderskapspapperna inte var klara och vi behövde ett pass så skickade vi in namnpapperna och tog mitt efternamn så vi kunde göra ett pass.
Sen gifte vi oss året efter och då skickade vi bara in om att byta hans efternamn till pappans, då jag tog det efternamnet ( men behöll mitt med, så kör dubbelt ).
Då var ju allt klart med faderskapspapperna.

Det var väldigt smidigt. Vi skickade bara in lappen och så var det klart :)
Vi kunde ju gjort bytet tidigare om vi inte varit lata :p

Tack för svar! Låter lovande, då ska papprena skickas in. :)

Besök på bvc imorse och jag insåg att han nästan är en hel decimeter längre än när han föddes! Har packat undan alla kläder i 56, nu är det 62 och 68 som gäller. Min lilla bebis, hu så fort han växer :nailbiting:

Gällande syskon så finns väl funderingar, men jag ser inte direkt fram emot en till graviditet så vi får väl se hur det blir med den saken.
Men det är lustigt hur hjärnan är funtad. Jag VET hur jag led och jag mådde verkligen asdåligt i 9 månader och kalaset avslutades med en inte helt rolig förlossning. Fast idag är det lite som att hjärnan väljer bort att minnas det och jag kommer på migsjälv med att tänka att "äh, så farligt var det väl inte, titta vilken fin bebis du fick för besväret" :angel:

För mig gick andra graviditeten jättefort och jag mådde mycket bättre än under den första :)

Idag har vi varit på djurpark och L har haft en riktig vakendag. Hon har knappt sovit alls. Sen gjorde jag milkshake här hemma på eftermiddagen och nu ikväll har hon spytt som en fontän :(
Jag har testat att äta mjölkfritt ca två veckor eftersom hon kräkts så mycket och det blev mycket bättre. Men sen har jag börjat ha mjölk i te och mat igen och hon har inte reagerat. Men hon kanske är känslig mot mjölkprotein i alla fall :crazy: Någon som vet hur snart efter att man druckit mjölk som de reagerar om de inte tål det?

Ikväll nattade jag Emelie i sin säng. Hon soman direkt och sov typ en halvtimme innan hon vakna och var lite ledsen. Fick henne att ta nappen och somna om och sen har jag inte hört mer och det är snart en timme sen :) Finns risk för att hon vaknar och vill äta tidigare inatt än vanligt eftersom hon inte är van att sova i egen säng. Men det är ett steg i rätt riktning! Hon sparkar så mycket på mig om nätterna så jag tror hon vill ha mer plats, så hoppas hon förstår att det är skönt att sova i egen säng och kunna sova som en väderkvarn utan att mamma är i vägen :D

Nu ska jag och min kära make äta chokladbollar till kvällsmat ;)

Ikväll nattade jag Emelie i sin säng. Hon soman direkt och sov typ en halvtimme innan hon vakna och var lite ledsen. Fick henne att ta nappen och somna om och sen har jag inte hört mer och det är snart en timme sen :) Finns risk för att hon vaknar och vill äta tidigare inatt än vanligt eftersom hon inte är van att sova i egen säng. Men det är ett steg i rätt riktning! Hon sparkar så mycket på mig om nätterna så jag tror hon vill ha mer plats, så hoppas hon förstår att det är skönt att sova i egen säng och kunna sova som en väderkvarn utan att mamma är i vägen :D

Nu ska jag och min kära make äta chokladbollar till kvällsmat ;)

Min bebis har sovit själv sen 4v och precis i övergången vakna hon ev mer än vanligt (2ggr ist för 1) men nu sover hon betydligt bättre och längre i egen säng. Jätteskönt för alla parter! :)

Min bebis har sovit själv sen 4v och precis i övergången vakna hon ev mer än vanligt (2ggr ist för 1) men nu sover hon betydligt bättre och längre i egen säng. Jätteskönt för alla parter! :)

Jag har vart lat med båda mina fram till ca 4 månader och låtit dom sova mellan oss. Det är lättvindigt när det är matdags och mysigt :love: Detta är ju sista ungen så jag passar på! Sova i egna sängar gör dom så mycket ändå när dom blir större (vår 3 åring tex) så vi har inte brytt oss om att prova ha lillan i egen säng förrän nu när det märks att hon nog skulle uppskatta det :)

För övrigt så sov hon till 5.15 innan hon ville till mig och äta :) Peta i henne nappen ett par ggr under natten bara. Känns som ett lyckat första försök :)

Är det bara jag som tycker det är omåttligt mysigt att ha en varm liten bebis i sängen:confused:?

Nej :D
Det är underbart!
Men inte så praktiskt, den här bebisen sover som ett stort X, får inte plats i vaggan längre och tar upp typ halva sängen :o Maken och ena hunden har blivit utknödda och sover i gästrummet. :angel:

Nu går det såpass långt mellan amningarna på natten att han borde flytta in på sitt rum. Men då är det ju ingen som ligger och sparkar mig på låren halva nätterna, så hur skulle det kunna gå? :D

• Gilla
Reactions: Lo_
Nej :D
Det är underbart!
Men inte så praktiskt, den här bebisen sover som ett stort X, får inte plats i vaggan längre och tar upp typ halva sängen :o Maken och ena hunden har blivit utknödda och sover i gästrummet. :angel:

Nu går det såpass långt mellan amningarna på natten att han borde flytta in på sitt rum. Men då är det ju ingen som ligger och sparkar mig på låren halva nätterna, så hur skulle det kunna gå? :D

Ibland kommer även äldsta dottern så vi är fyra i sängen och båda ungarna tar stor plats när dom sover! Maken har lagt dig i ett annat rum ibland :p Hunden (40 kg) sover som tur är inte i sängen ;)

Idag fyller Billy 1 månad och det ska vi fira med bvc-besök! Ska bli kul att se hur mycket han växt. Tog fram en blöja ur skötväskan igår och insåg att den var alldeles för liten. Hade inte ens reflekterat över att han gått upp till storlek 2 på blöjor. Kanske dags att packa om skötväskan :p
20150701_165801_5594e67b9606ee14d55240a4.jpg

10989182_10153445593384766_4769101178908074737_n_5594eae22a6b22990ba1c400.jpg

Hihi diggar frillan @1887, både mohikan och gubbfrilla på samma gång :D

Billy är verkligen ett namn som har växt hos mig! Förut (alltså långt innan jag fick barn) var jag inte alls så förtjust när min kollega fick en Billy. Men nu tycker jag det är både supergulligt och tufft :D

Vad jag tycker om att ha en varm bäbis nära är irrelevant, den varma bäbisen vill ligga ifred. Nu har vi satt fast lillsängen vid storsängen igen, eftersom det är lite trångt i sängen nu när maken är hemma ett tag. Tydligen hade jag, ungen och katten lyckats täcka precis hela sängen när han skulle komma och lägga sig igår. :p Hoppas att hon kan sova bättre där, märks att hon inte sov riktigt bra inatt eftersom hon nu sovit lunch i 2,5 timme (något som väldigt sällan händer).

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 543
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII