Vårföräldrar 2015 #4

H fick vaccinet strax innan lunch. Var lite orolig efter att vi kommit hem, men somnade sedan och sov två längre stunder på eftermiddagen. På kvällen omkring kl 20 blev han dock jätteledsen och kunde bara tröstas av att bäras (såklart var maken och tränade då så jag fick kånka själv). Han fick också feber så vi gav alvedon. Efter det kunde jag amma, innan var han för ledsen, och sen somnade han.
Verkar som att vi hade en liknande kväll. Men skönt att han somnade. Det gjorde vår son också vid amning runt kl. 23 och sen har han sovit hela natten. Vaknade runt kl. 8 och var glad som en stolstråle :D

Kanske är fler här som kör EC på era små men även ni som inte gör det- är det ofta som era små har torra blöjor efter natten?

Har hänt rätt många gånger nu att nattblöjan är torr och så fort jag sätter henne på pottan så kommer det en rejäl laddning kiss. Då har hon hållt sig från ca 22 - 08. Det jag är nyfiken på är om de flesta bebisar håller sig på natten eller om det kan vara kopplat till EC.
Torra som i kissfritt? Nej, det händer inte här. Blöjan är oftast full på morgonen. Däremot är det bajsfritt i princip hela natten :).

I natt sov vi nästan 7 timmar i sträck :eek::D och efter lite mat och ny blöja sov vi tre timmar till :D

Hur skönt som helst, förutom bröstens status efter 7 timmar utan amning då :p

@Rhinos @Tassetass

Ja det var först efter hon slutat bajsa på nätterna som vi började med E mer ordentligt och har liksom räknat med att det ska vara kissblöjor iaf.

Nu har hon legat mycket naken två dagar och har sagt till varje gång för kiss också (en miss när sambon lite med henne och vi trodde att hon bara tramsade med honom men var ju vår miss :p)

Även här är det bara kiss nattetid.

Lika varmt idag som igår och vi är ensamma tills imorgon. Känner mig ganska låst inne i lägenheten pga värmen och är redan lätt rastlös.

@Rhinos @Tassetass

Ja det var först efter hon slutat bajsa på nätterna som vi började med E mer ordentligt och har liksom räknat med att det ska vara kissblöjor iaf.

Nu har hon legat mycket naken två dagar och har sagt till varje gång för kiss också (en miss när sambon lite med henne och vi trodde att hon bara tramsade med honom men var ju vår miss :p)
Hur märker ni att hon vill kissa?

Även här är det bara kiss nattetid.

Lika varmt idag som igår och vi är ensamma tills imorgon. Känner mig ganska låst inne i lägenheten pga värmen och är redan lätt rastlös.

Förstår att du blir rastlös inne i lägenheten! Vi bor i hus på landet med egen gård så vi är ute hela dagarna nu. Skydd finns på uteplatsen från solen där vi vilar, äter och leker och det blåser alltid här så det fläktar.

Förstår att du blir rastlös inne i lägenheten! Vi bor i hus på landet med egen gård så vi är ute hela dagarna nu. Skydd finns på uteplatsen från solen där vi vilar, äter och leker och det blåser alltid här så det fläktar.
Låter härligt. Vi är ute mest hela tiden annars men ensam med väldigt värmekänslig hund och bebis är det lättare inne. Vi åker till stallet mot kvällningen och tar igen denna innevistelse ;)

Här är dottern inne på sin 7:e levnadsvecka och har börjat fira av leenden som gör att vi smälter totalt :love:
Hon är redan nu en bestämd dam och blir fruktansvärt provocerad om vi plockar fram någonting hon inte tycker om... typ vagnen, nappen eller flaskan :meh:

Har testat vid ett par tillfällen att gå vagnpromenader, men nu har jag lagt ned. Även om hon sover när man lägger ned henne, vaknar hon och eldar upp sig fullständigt. Försökte senast i förrgår, men det slutade med att jag fick ställa mig i dikeskanten och sjala upp henne istället. Trikåsjalen har varit välanvänd fram tills nu, men igår hämtade jag ut vår första vävda sjal och jag älskar den. Den invigdes redan på kvällen då vi åkte på speedway och var väldigt avlastande och skön att bära henne i.

Napp har vi också givit upp, varken silikon eller latex faller damen i smaken. Det enda som duger är våra lillfingrar, så vi har pratat om att vi ska köpa ett lillfinger på svarta marknaden och hänga kring halsen på henne :angel:
Senaste i raden av dissade saker är flaskan. Hon har tagit den tidigare, men de två senaste gångerna har hon bara illvrålat när sambon försökt mata henne. Han har en teori om att hon inte tycker mjölken kommer tillräckligt fort och fick mata henne med tesked senast. Det fungerade, men hon skrek under tiden han fiskade upp nästa sked. Vad göra? Finns det någon napp med större hål, någon mugg som går att använda eller dylikt? Jag vill kunna åka iväg ett par timmar, men vill att matningen ska fungera för deras del innan jag gör det fler gånger.

@Melisen Vi har kört EC sedan Signe var några dagar gammal och tycker det fungerar väldigt bra. Har hittills hållit henne över handfatet, men ska börja med potta istället eftersom hon börjar bli tung. Vet inte om det är ett sammanträffande, men det har vid ett flertal tillfällen hänt att hon gjort ifrån sig när jag hållit upp henne och gjort kissljudet (använder samma ord för båda), så det kanske börjar bli befäst. Vi har inga torra nattblöjor ännu, men försöker få så mycket som möjligt i handfatet genom att hålla upp henne ofta. Har en förhoppning om att det kommer med tiden, hon är ju inte så gammal ännu :)

Senaste i raden av dissade saker är flaskan. Hon har tagit den tidigare, men de två senaste gångerna har hon bara illvrålat när sambon försökt mata henne. Han har en teori om att hon inte tycker mjölken kommer tillräckligt fort och fick mata henne med tesked senast. Det fungerade, men hon skrek under tiden han fiskade upp nästa sked. Vad göra? Finns det någon napp med större hål, någon mugg som går att använda eller dylikt? Jag vill kunna åka iväg ett par timmar, men vill att matningen ska fungera för deras del innan jag gör det fler gånger.

Kan vara både att det kommer för fort eller för sakta, bara att testa sig fram. Nappar finns i miljoner olika varianter och olika märken, så alternativ finns definitivt. Vad använder ni idag?

Mammor kan ligga och lyssna på en radioföljetong medan bebisen sover både länge och väl- ganska behagligt :up::)

Är lite bestyr att duscha sig själv plus båda barnen och sen lägga när man är själv, men det går :D
Lägger naken bäbis på golvet, hoppar in i duschen med 3 åringen och duschar henne, slänger ut henne på tork, duscha sig själv, hämta in bäbis och duscha henne, ut med bäbis på en handduk på skötbordet, torka sig själv och få på underkläder, tvätta båda barnen i öronen och klippa bådas naglar, 3 åringen tar på sig blöja och hämtar snuttehandduken medan jag smörjer mig, får på mig en klänning och tar på bäbis en blöja, borstar sen tänderna på 3 åringen, pussar och kramar henne godnatt i hennes säng, tar med bäbis ner och hämtar en flaska, går upp igen och lägger henne i sin säng som står bredvid min och ger henne flaskan tills hon är mätt och vill ha nappen istället och somnar.
Lugnet har lagt sig.
Innan jag tog med dom in gav jag hästarna kvällsmat och slängde ut dom i hagen igen och tog in kaninen i sin bur. Krattade även ihop massa höskullen från pressen :p

Nu ligger jag här och hör min kära make åka runt på åkern och hämta ett lass med hö inför i morgon då vi ska fortsätta pressa :p

Är lite bestyr att duscha sig själv plus båda barnen och sen lägga när man är själv, men det går :D
Lägger naken bäbis på golvet, hoppar in i duschen med 3 åringen och duschar henne, slänger ut henne på tork, duscha sig själv, hämta in bäbis och duscha henne, ut med bäbis på en handduk på skötbordet, torka sig själv och få på underkläder, tvätta båda barnen i öronen och klippa bådas naglar, 3 åringen tar på sig blöja och hämtar snuttehandduken medan jag smörjer mig, får på mig en klänning och tar på bäbis en blöja, borstar sen tänderna på 3 åringen, pussar och kramar henne godnatt i hennes säng, tar med bäbis ner och hämtar en flaska, går upp igen och lägger henne i sin säng som står bredvid min och ger henne flaskan tills hon är mätt och vill ha nappen istället och somnar.
Lugnet har lagt sig.
Innan jag tog med dom in gav jag hästarna kvällsmat och slängde ut dom i hagen igen och tog in kaninen i sin bur. Krattade även ihop massa höskullen från pressen :p

Nu ligger jag här och hör min kära make åka runt på åkern och hämta ett lass med hö inför i morgon då vi ska fortsätta pressa :p
Det är bra att du passar på att ta igen dig lite under föräldraledigheten ;)

Det är bra att du passar på att ta igen dig lite under föräldraledigheten ;)

Det går inte att vila när man är ensam med en 3 åring och en 4 månaders bäbis :p Plus några djur haha. Jag sitter still när lillan ska äta (och hon är en snabbätare) annars går det i ett! Men vi gör en del vettigt också så jag är MYCKET mer effektiv nu med två barn än jag var med bara ett :D

Det går inte att vila när man är ensam med en 3 åring och en 4 månaders bäbis :p
Bah!
Förvisso har jag en tvååring, men pausa kan man allt. Allt som krävs är en pool till tvååringen, en björk med grenar som når ner till vagnen som Lova kan titta på, och en solstol till mig. Tror jag satt och mös i hela 20 minuter :D

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 542
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar