Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bah!
Förvisso har jag en tvååring, men pausa kan man allt. Allt som krävs är en pool till tvååringen, en björk med grenar som når ner till vagnen som Lova kan titta på, och en solstol till mig. Tror jag satt och mös i hela 20 minuter
Bah!
Förvisso har jag en tvååring, men pausa kan man allt. Allt som krävs är en pool till tvååringen, en björk med grenar som når ner till vagnen som Lova kan titta på, och en solstol till mig. Tror jag satt och mös i hela 20 minuter
Ja det var skönt. Standard att vi åker och simtränar hunden på morgnarna sommartid men livet med bebis är lite mer komplicerat. Men idag styrde jag upp allt . Nu sitter vi på uteplatsen (som vi faktiskt också har men är dåliga på att nyttja pga en av katterna). Katt i sele, barn i vagn kikandes på körsbärsträdet och jag lyssnar på Sommar i P1. Det är okejBra jobbat @Lo_ ! Måste varit skönt att komma iväg från lägenheten i detta väder.
Vi har flytt ut på landet till mina föräldrar. Sonen är gnällig i värmen så bästa platsen för honom är i skuggan under körsbärsträden. Han sover i vagnen mellan varven, men har lite svårt att komma till ro.
Idag körde jag och maken in det sista hö't! Har travat 496 balar och den här värmen så blir man sliten. Sitter ute och matar bäbis nu i väntan på pizza som maken och äldsta dottern är och hämtar
Eftersom vi kört hö mestadels av dagen har barnen umgåtts med sin mormor som varit här. Har gått jättebra! E är inte riktigt lika mammig längre så det går bra att va hos nån annan nu
Det här vädret som varit senaste dagarna måste ha varit en gudagåva för alla bönder. Man kan riktigt höra hur höet torkar.
Vad gäller värmen så är L den som verkar vara minst påverkad (maken lider mest, han är helt sänkt). Hon sover mer än vanligt, men äter lika mycket som hon brukar och är lika glad och sprallig som vanligt när hon är vaken. Ska dock bli skönt med lite svalare väder till veckan, går ju inte att vara ute och gå som vi är vana, vi smälter ju bort.
Ämnet blev extra aktuellt när vi kom hem och det i brevlådan låg en av få ultratjejiga presenter vi fått hittills. Folk som känner framförallt mig vet att det inte är en bra idé att försöka klä min bebis i små prinsesskläder men det här var från en rätt avlägsen släkting till min sambo. Väldigt dyra kläder från PoP var det också, tänk om vi kunde fått deras superfina randiga eller med djungeltemat som också finns (som hon en fått en del från av min syster redan ) .
Kanske är fler här som kör EC på era små men även ni som inte gör det- är det ofta som era små har torra blöjor efter natten?
Har hänt rätt många gånger nu att nattblöjan är torr och så fort jag sätter henne på pottan så kommer det en rejäl laddning kiss. Då har hon hållt sig från ca 22 - 08. Det jag är nyfiken på är om de flesta bebisar håller sig på natten eller om det kan vara kopplat till EC.
Ska testas, men det känns som det kan utlösa ett illvrålTips om ni har varma barn - blöt en trasa/handduk/tvättlapp och lägg över barnets huvud.
På så vis kan mini sitta i selen här hemma utan att bli alls för varm.
Spolar tvättlappen med iskallt vatten - hon rycker till just när jag lägger på den, men två sekunder senare så slappnar hela bebisen av och man kan riktigt höra hur skönt det är att bli svalare
Börja med att lägga på en trasa som är halvljumen då så att du inte chockar för mycketSka testas, men det känns som det kan utlösa ett illvrål