Vårföräldrar 2015 #4

@Lime Vår son har också bagnvägrat och känner verkligen igen känslan när jag knöt upp honom i den vävda sjalen för första gången! Vilken lycka.

Någon har bytt ut min bebis i smyg. Han gick att sjunga till sömns i går em, han har tyckt om att åka vagn och tom somnat (!) tre gånger i den bara idag, och bilfärderna har gått helt smärtfritt den senaste veckan. Vad har hänt med min vagn- och bilvägrande son?

Bah!
Förvisso har jag en tvååring, men pausa kan man allt. Allt som krävs är en pool till tvååringen, en björk med grenar som når ner till vagnen som Lova kan titta på, och en solstol till mig. Tror jag satt och mös i hela 20 minuter :D

Jovisst korta stunder men jag tycker jag är uppe och springer och gör nåt mest hela tiden :D Men jag är en rastlöst lagt människa också så det kanske spelar in. Somnar lillan och 3 åringen bosätter sig i sandlådan så passar jag på att flytta unghästen till gräs, förbereda stallet på att dom ska in för vila, hänga tvätt mm. Så ja, jag får väl skylla mig själv ;)
Men jag satt att med kaffe en stund igår när lillan sov och 3 åringen ville bada i baljan på uteplatsen (ändå har hon en STOR pool) men det liksom märks inte i det stora hela :)

Senast ändrad:
Sovit fantastiskt gott i natt! Måste ha klarat vädra ur rätt bra igår kväll så inte övervåningen var en bastu. Lillan somna i sin säng halv 9, vakna en halvtimme efter och var lite ledsen, hon somna om och sov till halv 5 då hon blev tvärhungrig :D Nu har jag precis fått i henne lite mat igen och ska smyga ut och rida :)

Bah!
Förvisso har jag en tvååring, men pausa kan man allt. Allt som krävs är en pool till tvååringen, en björk med grenar som når ner till vagnen som Lova kan titta på, och en solstol till mig. Tror jag satt och mös i hela 20 minuter :D

Hade jag bara haft barnen hade jag nog vilat mycket mer, men passar på att ge de fyrbenta barnen sitt när ungarna sover/leker :)

Nyss hemkomna från vattnet, jag och min lilla cirkus ;). Allt är ju betydligt lättare om man är två vuxna som sköter cirkusen så ser fram emot att sambon kommer hem igen... Men jag är nöjd med min bedrift, hunden fick simma många längder, barnet var glad när hon var vaken och sov sedan en halvtimme i vagnen. Det förekom stunder av kaos med stor blöt hund som hoppade runt våra fötter samtidigt som jag ammade ståendes med en unge som var ytterst oklar med vad hon ville :D. Nu ska jag krångla över henne från famnen till soffan utan att väcka henne och koka mig en kopp kaffe. Wish me luck.

Bra jobbat @Lo_ ! Måste varit skönt att komma iväg från lägenheten i detta väder.

Vi har flytt ut på landet till mina föräldrar. Sonen är gnällig i värmen så bästa platsen för honom är i skuggan under körsbärsträden. Han sover i vagnen mellan varven, men har lite svårt att komma till ro.

• Gilla
Reactions: Lo_
Har en glad men väldigt varm bebis här hemma idag. Vi håller oss inne i lägenheten trots att den är varm, ute är det ännu varmare och vi bor så centralt så jag vet inte vart vi skulle ta vägen riktigt. Sambon är dessutom iväg på spelning så vi kan inte ta bilen någonstans (jag är körkortslös). Billy har tidigare hatat att bada men idag verkade han tycka att det var riktigt skönt :up:

Bra jobbat @Lo_ ! Måste varit skönt att komma iväg från lägenheten i detta väder.

Vi har flytt ut på landet till mina föräldrar. Sonen är gnällig i värmen så bästa platsen för honom är i skuggan under körsbärsträden. Han sover i vagnen mellan varven, men har lite svårt att komma till ro.
Ja det var skönt. Standard att vi åker och simtränar hunden på morgnarna sommartid men livet med bebis är lite mer komplicerat;). Men idag styrde jag upp allt :banana:. Nu sitter vi på uteplatsen (som vi faktiskt också har men är dåliga på att nyttja pga en av katterna). Katt i sele, barn i vagn kikandes på körsbärsträdet och jag lyssnar på Sommar i P1. Det är okej :D

Idag körde jag och maken in det sista hö't! Har travat 496 balar och den här värmen så blir man sliten. Sitter ute och matar bäbis nu i väntan på pizza som maken och äldsta dottern är och hämtar :)
Eftersom vi kört hö mestadels av dagen har barnen umgåtts med sin mormor som varit här. Har gått jättebra! E är inte riktigt lika mammig längre så det går bra att va hos nån annan nu :)

Idag körde jag och maken in det sista hö't! Har travat 496 balar och den här värmen så blir man sliten. Sitter ute och matar bäbis nu i väntan på pizza som maken och äldsta dottern är och hämtar :)
Eftersom vi kört hö mestadels av dagen har barnen umgåtts med sin mormor som varit här. Har gått jättebra! E är inte riktigt lika mammig längre så det går bra att va hos nån annan nu :)

Det här vädret som varit senaste dagarna måste ha varit en gudagåva för alla bönder. Man kan riktigt höra hur höet torkar. :D

Vad gäller värmen så är L den som verkar vara minst påverkad (maken lider mest, han är helt sänkt). Hon sover mer än vanligt, men äter lika mycket som hon brukar och är lika glad och sprallig som vanligt när hon är vaken. Ska dock bli skönt med lite svalare väder till veckan, går ju inte att vara ute och gå som vi är vana, vi smälter ju bort. :p

Vi har varit på Vansbrosimningen hela dagen och hejat på make och vänner. Varmt var det!

Rätt jobbigt att hela tiden se till att sonen inte får sol på sig men samtidigt inte blir för varm. Men själva sonen har skött sig helt fantastiskt bra! Trivts bra i vagnen hela dagen (:eek::eek:) och suttit i famnen i skuggan och tittat på simmare.

Han verkar klara värmen ganska bra. Han sover mer än vanligt men är pigg och glad när han är vaken :)

Det här vädret som varit senaste dagarna måste ha varit en gudagåva för alla bönder. Man kan riktigt höra hur höet torkar. :D

Vad gäller värmen så är L den som verkar vara minst påverkad (maken lider mest, han är helt sänkt). Hon sover mer än vanligt, men äter lika mycket som hon brukar och är lika glad och sprallig som vanligt när hon är vaken. Ska dock bli skönt med lite svalare väder till veckan, går ju inte att vara ute och gå som vi är vana, vi smälter ju bort. :p

Helt perfekt väder! Och det är snustorrt verkligen! :D

Våra barn verkar inte påverkade alls av värmen. 3 åringen klädde på sig själv klänning, tights och strumpor i morse och har lekt ute hela dagen så :D Tyckte det skulle va varmt men icke, hon verkar helt oberörd. Den lilla är lika glad som vanligt, äter skrattar och sover sina powernaps i vagnen. Vi är ute precis hela tiden men lillan hålls i skuggan givetvis :) Men promenader har det inte blitt på hela veckan pga värmen.

Ämnet blev extra aktuellt när vi kom hem och det i brevlådan låg en av få ultratjejiga presenter vi fått hittills. Folk som känner framförallt mig vet att det inte är en bra idé att försöka klä min bebis i små prinsesskläder men det här var från en rätt avlägsen släkting till min sambo. Väldigt dyra kläder från PoP var det också, tänk om vi kunde fått deras superfina randiga eller med djungeltemat som också finns :cautious: (som hon en fått en del från av min syster redan :love:) .

Gå och fråga om du får byta på POP. De brukar inte vara omöjliga :)

L har knappt sovit på dagen nu i två dagar. Men nu ikväll när vi var ner på power meet så sov hon nog tre timmar i sträck. Samma när vi var nere på cityfestivalen förra helgen. Hon tycker visst att det är väldigt skönt att sova till oljud :)
Hon verkar inte så tagen av värmen men har fått lite värmeutslag på huvudet från när hon legat i vagnen. Men det är ju inget som går att göra något åt tyvärr :grin:

Kanske är fler här som kör EC på era små men även ni som inte gör det- är det ofta som era små har torra blöjor efter natten?

Har hänt rätt många gånger nu att nattblöjan är torr och så fort jag sätter henne på pottan så kommer det en rejäl laddning kiss. Då har hon hållt sig från ca 22 - 08. Det jag är nyfiken på är om de flesta bebisar håller sig på natten eller om det kan vara kopplat till EC.

Det är nog bara individuellt. Mina barn kissar mycket om nätterna trots EC. Den stora är 2 år och potttränas men kissar ändå i blöjan 1-2 gånger per natt.
Medan en kompis barn som hon aldrig har EC:at var torr om nätterna tidigt.

Tips om ni har varma barn - blöt en trasa/handduk/tvättlapp och lägg över barnets huvud.
På så vis kan mini sitta i selen här hemma utan att bli alls för varm. :)

Spolar tvättlappen med iskallt vatten - hon rycker till just när jag lägger på den, men två sekunder senare så slappnar hela bebisen av och man kan riktigt höra hur skönt det är att bli svalare :)

Tips om ni har varma barn - blöt en trasa/handduk/tvättlapp och lägg över barnets huvud.
På så vis kan mini sitta i selen här hemma utan att bli alls för varm. :)

Spolar tvättlappen med iskallt vatten - hon rycker till just när jag lägger på den, men två sekunder senare så slappnar hela bebisen av och man kan riktigt höra hur skönt det är att bli svalare :)
Ska testas, men det känns som det kan utlösa ett illvrål ;)

Nästa söndag ska jag ha med bäbis på SM för islandshästar. Hoppas det är uppehållsväder men inte dyngvarmt. Får väl växla mellan sele, vagn och knä :) Har go lust att lämna henne hemma hos pappa för att få komma iväg själv men eftersom jag ammar alla mål utom när hon ska läggas på kvällen så blir det för jobbigt. Hon får hänga på mig ett tag till :) Storasyster var drygt 2 månader när hon var med på islandshäst SM, det ska börjas i tid :D

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 535
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar