Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var en trött en, min sover också men är inne i en period då hon behöver närhet även då så det blir inte mycket gjort under tiden.Och här sover bebisen fortfarande sin eftermiddagslur, tre timmar and counting. Jag har passat på att skruva IKEA-möbler och sy en shoppingkasse.
Kan vara både att det kommer för fort eller för sakta, bara att testa sig fram. Nappar finns i miljoner olika varianter och olika märken, så alternativ finns definitivt. Vad använder ni idag?
Vi har använt flaskan som kom med bröstmjölkspumpen. Hon snuttar lite på den och blir sedan tvärilsk om vartannat och mjölkmängden sjunker inte mer än marginellt. Min gissning är att hon antingen tycker att det går för långsamt och blir frustrerad eller att hon tror att det är en vanlig napp vi ger henne, plast verkar inte vara hennes grej. Skulle vilja testa något som det kan tänkas komma snabbare ur och se om det fungerar, har du något förslag?
Lösa dinappar finns att köpa lite överallt, testa att helt enkelt köpa en med större hål som du kan sätta på flaskan du har. Googla på märket på pumpen/flaskan och dinapp så lär du hitta förslag. Strunta i rekommendationer rörande ålder, att dinappen bara ska användas för välling eller ersättning eller sånt där, funkar det så funkar det.
En annan grej som jag vet hjälpt en del är att värma själva nappen. Vissa ungar är lite kinkiga med kalla dinappar, så man kan testa att värma den i varmt vatten innan man börjar mata.
Ok nu överväger jag också egen säng åt barnet. Om ni sett Vänneravsnittet där Joey har en småväxt flickvän som boxar honom på överarmarna utan att förstå att det gör ont.... Utöver att hon använt mig som slagpåse (men med fötterna som främsta vapen) har hon farit runt som en virvelvind och ligger inte alls kvar uppe i högra hörnet där jag tålmodigt placerat henne . Vet inte ens om jag ammat henne eller om vi bara flängt omkring .
Ok nu överväger jag också egen säng åt barnet. Om ni sett Vänneravsnittet där Joey har en småväxt flickvän som boxar honom på överarmarna utan att förstå att det gör ont.... Utöver att hon använt mig som slagpåse (men med fötterna som främsta vapen) har hon farit runt som en virvelvind och ligger inte alls kvar uppe i högra hörnet där jag tålmodigt placerat henne . Vet inte ens om jag ammat henne eller om vi bara flängt omkring .
Fick igår kväll en akut skadad hund så det var bara för mig, maken och lillan att kasta oss iväg till Karlstad med honom (äldsta dottern sov hos mormor och morfar i natt). Lillan somna i bilen ner sov trots flytt till vagnen, sov sig genom Hela besöket som totalt varade i 3 timmar, sov när hon flyttades till bilstolen och hela vägen hem, sov trots att jag bar upp henne och la henne på skötbordet. Där vakna hon till och jag bytte blöja. Trodde sen hon ville äta för att somna om så jag pumpade en flaska och la henne i sin säng. Men hon skulle inte äta utan bara hon fick nappen somna hon och sov till kl 5 då hon ville äta. Somna om och åt en gång till runt kl 7 och vakna nu vid halv 11. Hörde hon låg och pratade där uppe
Tur att gubben jobbar sin sista vecka nu innan semestern för det blir bökigt med bäbis, 3 åring och skadad hund. Och ska det regna måste hans bandage plastad inför varje kisspaus och jag måste följa med honom ut.
Vanligtvis är det bara att öppna dörren så går han och gör det han ska eftersom vi bor som vi gör.
Tur i oturen hade ni iaf, hoppas han piggar på sig.Fick igår kväll en akut skadad hund så det var bara för mig, maken och lillan att kasta oss iväg till Karlstad med honom (äldsta dottern sov hos mormor och morfar i natt). Lillan somna i bilen ner sov trots flytt till vagnen, sov sig genom Hela besöket som totalt varade i 3 timmar, sov när hon flyttades till bilstolen och hela vägen hem, sov trots att jag bar upp henne och la henne på skötbordet. Där vakna hon till och jag bytte blöja. Trodde sen hon ville äta för att somna om så jag pumpade en flaska och la henne i sin säng. Men hon skulle inte äta utan bara hon fick nappen somna hon och sov till kl 5 då hon ville äta. Somna om och åt en gång till runt kl 7 och vakna nu vid halv 11. Hörde hon låg och pratade där uppe
Tur att gubben jobbar sin sista vecka nu innan semestern för det blir bökigt med bäbis, 3 åring och skadad hund. Och ska det regna måste hans bandage plastad inför varje kisspaus och jag måste följa med honom ut.
Vanligtvis är det bara att öppna dörren så går han och gör det han ska eftersom vi bor som vi gör.
Men stackars vovve. Vad hände?
Den dumma jycken fick för sig att balkongvägen var en bra väg att ta sig ut när vi var iväg och badade igår em och han var själv hemma! Vi har haft balkongdörren uppe för att vädra i några dagar och trodde väl aldrig han tänka den tanken!!! Som tur var har vi en paviljong nedanför så han hoppa från balkongen, ner på paviljongen och sen i backen. Inga inre skador men kraftigt halt i vänster fram som kan vara nån ligamentskada för inget ser brutet eller sprucket ut otroligt nog! Han ska på en till koll med mer röntgen på onsdag där dom ska antingen utesluta mjukdelsskador eller hitta det och operera.
Men jäkla stolle! Jag hade aldrig heller trott att en hund skulle försöka hoppa från balkongen... Känns liksom helt fel ur något sorts överlevnadsperspektiv.
Eller hur!!?? Men han har inga spärrar när det gäller att bara där vi är. Han är otroligt matte- och husseberoende.