Vårföräldrar 2015 #4

Halv 9 igår kväll somna E i sin säng, halv 6 vakna jag av makens klocka och såg då att E ligger och kikar på mig :D Dags för mat haha. Sen somna vi om och vakna kl 8 och då gick jag och hon upp för att hjälpa den knäppa hunden ut och ge honom mat och medicin. Äldsta dottern sov en stund till och har nästan precis kommit upp :)

E har börjat hitta olika ljud senaste dagarna och sitter nöjt och ylar :p

Halv 9 igår kväll somna E i sin säng, halv 6 vakna jag av makens klocka och såg då att E ligger och kikar på mig :D Dags för mat haha. Sen somna vi om och vakna kl 8 och då gick jag och hon upp för att hjälpa den knäppa hunden ut och ge honom mat och medicin. Äldsta dottern sov en stund till och har nästan precis kommit upp :)

E har börjat hitta olika ljud senaste dagarna och sitter nöjt och ylar :p
Jag som hade tänkt ge L dagens medalj för 8,5 timmes sömn utan matpaus, men nio timmar är ju längre :up:. Hon gav sin far en ohärlig kväll igår när mamman blev borta lite längre än planerat :angel:. Förstår att hon var trött efter det härjandet :D

Jag som hade tänkt ge L dagens medalj för 8,5 timmes sömn utan matpaus, men nio timmar är ju längre :up:. Hon gav sin far en ohärlig kväll igår när mamman blev borta lite längre än planerat :angel:. Förstår att hon var trött efter det härjandet :D

8,5 h är också bra!
Haha ja dom är roliga dom små liven ;) Är glad att det funkar bättre och bättre att lämna E hos pappa när jag rider eller så. Hon har inte samma snuttbehov längre Tack och lov :)

Skitplösen ska få tremånaderssprutorna idag och jag bävar lite inför hur hon ska reagera på sprutorna (man har ju läst om allt från ingenting till att de sover ett dygn till att de skriker två dagar). Vi har i alla fall laddat med att ha en bra dag så här långt, vi hade en bra natt (vi gjorde inte morgon förrän halv åtta, jippi!) och sedan har ongen legat nöjd i babysittern medan jag tränade. Jag är rätt tacksam att hon är lite av en betraktare som gärna sitter i babysittern eller ligger på en filt och tittar på vad som händer, det gör det hela mycket lättare nu när jag är helt själv.

Vi semestrar hos svärföräldrarna och här är även svåger, svägerska och sonens 1 år gamla och mer vilda än tama kusin. En uppvisning i vad som komma skall :D

Ska hålla tummarna för att L klarar vaccinet finfint @Tassetass!

Här har vi haft en toppenfin natt och morgon. Åtta timmars sammanhängande sömn mellan kl 22-6 och sedan sovmorgon till 8.30.

Därefter frukost och sen långpromenad med en av de andra från min föräldragrupp, våra bebisar är födda mindre än en vecka efter varandra.

Nu äter H sin lunch och sen ska jag göra flädersaft!

• Gilla
Reactions: Lo_
Här har Signe åkt på sin första förkylning och är snorig och hostig. Stackaren är trots det glad när hon är vaken och har lyckligtvis ingen feber.
Både igår kväll och imorse har pappan haft två lyckade matningar, vi gjorde ett par extra hål i nappen till flaskan vi redan hade och har värmt på den innan och det har fungerat :bump:

Är det någon annan i tråden som har erfarenhet av att bebisen reagerar på jordgubbar? Vi hade två riktigt ledsamma kvällar förra veckan och förstod till en början inte vad som var fel. Först andra kvällen fick hon utöver magont också röda prickar över hela kroppen och polletten ramlade ned. Ska höra med BVC imorgon, men om jag förstod det hela rätt är det c-vitaminet de reagerar på och att det inte nödvändigtvis behöver betyda allergi?

Är det någon annan i tråden som har erfarenhet av att bebisen reagerar på jordgubbar? Vi hade två riktigt ledsamma kvällar förra veckan och förstod till en början inte vad som var fel. Först andra kvällen fick hon utöver magont också röda prickar över hela kroppen och polletten ramlade ned. Ska höra med BVC imorgon, men om jag förstod det hela rätt är det c-vitaminet de reagerar på och att det inte nödvändigtvis behöver betyda allergi?

Jag trodde att sonen reagerade på jordgubbar eftersom han hade magont efter att jag ätit det första gången. Enligt svärmor (som är barnmorska) är det vanligt att de blir prickiga när mamma äter jordgubbar men att det inte var samma sak som att de själva är allergiska.

Sen dess har jag ätit massa jordgubbar utan problem så för oss var det nog bara en slump. Men det är väl att ni ska till BVC imorgon och kan prata med dem. Jordgubbar är ju gott ;)

Här har Signe åkt på sin första förkylning och är snorig och hostig. Stackaren är trots det glad när hon är vaken och har lyckligtvis ingen feber.
Både igår kväll och imorse har pappan haft två lyckade matningar, vi gjorde ett par extra hål i nappen till flaskan vi redan hade och har värmt på den innan och det har fungerat :bump:

Vår BVC-sköterska sa att barn inte kan bli allergiska före ett års ålder och att de röda prickarna inte var så mycket mer än prickar. (L har bara haft prickar runt munnen och jag funderar på om det blir varmt när hon äter kanske)

Vaccination avklarad! Hon grät i någon enstaka minut direkt efter sprutorna, gnydde lite på vägen hem, åt en halv flaska och sen var det ridå. Hoppas hon får sova sig igenom eventuella biverkningar.

Tråkigt med förkylningen, men vad kul att ni fick flaskan att funka! Tänk bara på att om ni gjort egna hål i nappen så samlas det lättare bakterier, så se till att sterilisera den ofta om ni inte köper nya nappar.

Ni som pumpar och ger i flaska, hur mycket äter era små på en gång? Vi tänkte börja prova lite med flaska men jag är osäker på hur mycket jag ska räkna med att hon äter?

Vår tjej är drygt 3 veckor nu om det hjälper beräkningen ;-)

Idag vakna ju E kl 8 vilket är mycket tidigt för att vara henne. När vi gick ut för att leka på FM sov hon i vagnen i 2 h. Och nu på EM har hon också sovit 2 h i vagnen. Nu sover hon nog inget mer innan läggdags vid 8 tiden :)

Ni som pumpar och ger i flaska, hur mycket äter era små på en gång? Vi tänkte börja prova lite med flaska men jag är osäker på hur mycket jag ska räkna med att hon äter?

Vår tjej är drygt 3 veckor nu om det hjälper beräkningen ;-)

Ibland typ 60ml och ibland nästintill hela flaskan på 270. Men jag räknar med åtminstånde 100-150 sådär!

Ibland typ 60ml och ibland nästintill hela flaskan på 270. Men jag räknar med åtminstånde 100-150 sådär!
He he, måste köpa större flaskor ;-)
Nej då vi har en på 270. Tack för svar! Då borde det jag pumpat räcka till en liten mellanmatning för att prova åtminstone

Mot jordgubbar, eller gällande allt?
Sa hon varför? Vad händer där vid 1 år som gör sådan skillnad?
Oj jag vet inte riktigt. Tror vi initialt pratade om min skräck för pälsdjursallergi och då sa hon att det inte visar sig när de är så små (bebis var snuvig).

Efter middagen satt Emelie i manducan på pappas rygg i 1,5 h medan vi fixa och dola ute :D Sen var det nattning, jag tog lillan och det tog väl en halvtimme innan hon somna för att hon var tvungen att berätta allt hon gjort och tänkt under dagen innan hon slog igen dom blå (pratglad dam det där) ;) Gick ut till hästarna och sprang en tur med ena hästen och nattade dom sen. Sitter nu och äter lite och det är tyst i huset så gissar på att alla sover där uppe :):love:

I morgon är det återbesök med hunden på djursjukhuset så jag ska ha mig själv, hunden och båda barnen klara vid 7 i morgon för då åker vi :nailbiting:

Hade en helt otröstlig bebis här som gallskrek och inget hjälpte så vi åkte ut med bilen för han brukar somna då. Och tur var väl det för bebis somnade och jag fick gossa häst då vi åkte förbi och en hage där en häst hade bestämt sig för att gräset var grönare på andra sidan och rymt. Saknar hästar :love:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 530
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30