Vårföräldrar 2015 #4

Vår bebis är också snäll, han har bara hett temperament ;).
Aha det är en sån jag har också! Hon har låtit så sjukt förbannad ibland de senaste dagarna... I morse bröt jag ihop för att hon skrek så mycket faktiskt. Men då tog pappa henne och sen vart det lugnt... En stund. Vi har några jobbiga dagar just nu.

Hon var väldigt snäll i går på BVC och Ikea dock :-)

Aha det är en sån jag har också! Hon har låtit så sjukt förbannad ibland de senaste dagarna... I morse bröt jag ihop för att hon skrek så mycket faktiskt. Men då tog pappa henne och sen vart det lugnt... En stund. Vi har några jobbiga dagar just nu.

Hon var väldigt snäll i går på BVC och Ikea dock :-)
Förstår din känsla. Har känt mig sjukt otillräcklig i omgångar då han varit extra gnällig, men som tur är går det över efter några dagar. Hoppas din skrutt blir gladare snart :). Hur gammal är hon nu?

Dom ringde och sa att det är rätt trasigt inne i leden och han kommer aldrig kunna få full rörelsefunktion igen och det kommer vara en lång läkeprocess med gips i minst 2 månader mm. Han är en stor hund så det försvårar allt ännu mer och är ändå 9 år. Han som är en så himla aktiv hund kommer aldrig få ett spnt liv gan vill ha och förjänar igen. Så vi tog beslutet att han får somna in direkt. Så himla tråkigt, underbara, älskade hund varför var han tvungen att göra ett sånt hopp :cry::cry::cry:

Nu är det roliga att berätta för 3 åringen. Får bli när maken kommer hem för jag kommer börja grina.
Men nej :cry:, så himla sorgligt och dumt:(. Förstår att det känns himla tungt just nu men längre fram kanske ni kan känna en lättnad i att slippa ta beslutet pga ålder? Jag som har en nioårig hund i samma storlek som är (extremt) mattekär gruvar mig väldigt för den dagen. Beklagar sorgen :cry:.

Är det bara jag som är allergisk mot att kalla spädbarn/bebisar för snäll?

Nöjd, glad, lättroad det finns massor med ord som jag tycker känns bättre än att kalla en bebis som inte skriker för "snäll" (vilket jag tror är vad de flesta menar om man använder ordet om en bebis).

Så nu fick jag ur mig det också.

Förstår din känsla. Har känt mig sjukt otillräcklig i omgångar då han varit extra gnällig, men som tur är går det över efter några dagar. Hoppas din skrutt blir gladare snart :). Hur gammal är hon nu?
Ja just nu känns det som jag bara duger för mat... Pappa är bättre på att lugna.

Hon är 3,5 vecka nu ungefär, född en lördag.

Nöjd, glad, lättroad det finns massor med ord som jag tycker känns bättre än att kalla en bebis som inte skriker för "snäll" (vilket jag tror är vad de flesta menar om man använder ordet om en bebis).

Jag håller med och ändå gör jag just det hela tiden men lyckas ofta korrigera mig till lugn för det är ju egentligen det jag menar...

Jag använder det mer skämtsamt för jag håller med om att det låter löjligt ;)

Men nej :cry:, så himla sorgligt och dumt:(. Förstår att det känns himla tungt just nu men längre fram kanske ni kan känna en lättnad i att slippa ta beslutet pga ålder? Jag som har en nioårig hund i samma storlek som är (extremt) mattekär gruvar mig väldigt för den dagen. Beklagar sorgen :cry:.

Allt känns så himla onödigt. Varför gjorde han så? Dumma hund! Rätt beslut var det helt klart men så jäklar dumt och onödigt!!! Kommer blir jobbigt framöver. Jag vet inte hur det är att leva utan hund och jag är 26 år. O en sån hund som honom finns inte, verkligen one of a kind på alla sätt. Fan....

Tur jag har barnen. 3 åringen verka förstå rätt bra, att benet inte blev bra och att han fick åka till hundhimlen till sin son (som mim mamma hade). Hon åkte till farmor och farfar förut och så fort jag blev själv med bäbis så bröt jag ihop och gosade med henne. Dom gör mig glad som tur är. Och mina underbara hästar.

Mamma sa alltid att en bäbis bara har två lägen; belåten eller inte belåten. Snäll och lugn - eller motsatsen - kommer långt senare. Så nej, du är inte den enda som är allergisk.

Nej jag gillar det inte heller. Jag förstår ju att det inte är så man menar egentligen men det låter knepigt när man kallar en glad och tyst bebis för snäll. Vad är en bebis som gnäller mycket då, elak? Men som sagt är väl ingen som använder det i den betydelsen :)

Mamma sa alltid att en bäbis bara har två lägen; belåten eller inte belåten. Snäll och lugn - eller motsatsen - kommer långt senare. Så nej, du är inte den enda som är allergisk.

Fast där håller jag inte med- A kan vara tydligt inte belåten men hon visar det på ett lugnt sätt (vilket betyder att hon inte gråter och skriker utan visar med kroppsspråk och med lågmälda ljud). Så jag anser att hon är en lugn bebis men absolut inte alltid belåten.

Fast där håller jag inte med- A kan vara tydligt inte belåten men hon visar det på ett lugnt sätt (vilket betyder att hon inte gråter och skriker utan visar med kroppsspråk och med lågmälda ljud). Så jag anser att hon är en lugn bebis men absolut inte alltid belåten.

Var lite av en miss att ta med "lugn" i resonemanget, det är mest snäll-grejen som är tokig.

Stackars Elise har dubbelsidig öroninflammation :( har haft hosta några dagar, förkyld. Men idag skrek hon mest och man kunde inte lägga ner henne, så åkte in på koll. Min lilla tjej! Men har varit glad på eftermiddagen/kvällen igen och sover gott sen några timmar, tycker bara synd om henne.
Annars har jag klickat hem en sånhär http://www.pognae.se/shop/product/zebra?tm=webshop trikåsjalen är för varm och jag orkar inte knyta :grin: hoppas hon kommer gilla den!

Stackars Elise har dubbelsidig öroninflammation :( har haft hosta några dagar, förkyld. Men idag skrek hon mest och man kunde inte lägga ner henne, så åkte in på koll. Min lilla tjej! Men har varit glad på eftermiddagen/kvällen igen och sover gott sen några timmar, tycker bara synd om henne.
Annars har jag klickat hem en sånhär http://www.pognae.se/shop/product/zebra?tm=webshop trikåsjalen är för varm och jag orkar inte knyta :grin: hoppas hon kommer gilla den!
Vad mysig den selen ser ut, till skillnad från många andra. Har du testat en sådan tidigare, eller måste jag vänta på recension tills du hunnit prova den? :?

Men aj, hoppas hon piggar på sig snabbt :(

Jo, det har inte blivit av än :D läser annonser men det har känts lite för läskigt än. Har ju ändå varit hästägare förut men vill inte göra något impulsivt vilket jag annars är ganska bra på :)
Spännande, och hästannonser är ju ett ypperligt tidsfördriv när man ammar :up:

Vad mysig den selen ser ut, till skillnad från många andra. Har du testat en sådan tidigare, eller måste jag vänta på recension tills du hunnit prova den? :?

Hoppar in från andra trådar, vi har en Pognae som vi är jättenöjda med! Den kommer förhoppningsvis användas lika mycket till nya knytet i höst. Såpass smidig att använda att jag fick upp dottern i den även med helgipsad högerarm (från knogar till axel).
Spädbarnsinlägget använde vi i ungefär 3-4 månader, sen behövdes inte det (iofs ganska stor tjej). Rekommenderar! :)

Hoppar in från andra trådar, vi har en Pognae som vi är jättenöjda med! Den kommer förhoppningsvis användas lika mycket till nya knytet i höst. Såpass smidig att använda att jag fick upp dottern i den även med helgipsad högerarm (från knogar till axel).
Spädbarnsinlägget använde vi i ungefär 3-4 månader, sen behövdes inte det (iofs ganska stor tjej). Rekommenderar! :)
Låter lovande. Sonen är stor han med så inlägget kanske inte skulle behövas särskilt länge då :). Vet du hur den är att bära med jämfört med andra märken?

Inatt var L bra billig. Stökade, bökade, pratade, jollrade, sparkades, ville äta men bara tre drag åt gången och så vidare. Morgon var det klockan fem, så det var bara att kliva upp. Sen, när jag duschat och vaknat till ordentligt, då duger det att sova! Hon somnade vid sju och sover fortfarande, den lilla grisen...

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 530
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar