Vårföräldrar 2015 #4

Jag har funderat på det en del eftersom jag dela tycker att det är intressant med språk och ord och dels tycker att det verkar vara en övervikt av lugna/belåtna (dvs "snälla") barn i tråden. Vet inte om det speglar verkligheten eller om användningen av ordet snäll om spädbarn kan göra det extra svårt att erkänna att ens bebis inte är nöjd/belåten så ofta?

För att ytterligare bidra med berättelser om missnöjda barn så kan jag ju informera att L är verkligen inte nöjd med mig, sig själv eller livet i allmänhet hela tiden. :p Hon är nöjd för det mesta, men så fort hon är hungrig, trött eller tycker att jag tittar för mycket på något annat än henne så låter hon ju mig veta det.

Sedan är inte allt som låter som gnäll missnöje, har jag märkt. T.ex. när hon är trött så är det ett par gånger om dagen som hon liksom vill gnällprata sig själv till sömns. Hon är tillfreds, det syns på henne, men käften går och går och går ändå. I början trodde jag att något var fel, men insåg snart att det är bara så hon vill somna emellanåt.

I skrivande stund är hon för övrigt inte heller helt nöjd men ändå rätt underhållande för mig som betraktare; hon ligger i babynestet och ylar åt leksakerna som inte gör som hon vill... :p

Förstår verkligen det. :( Hoppas att du kan få lite energi av det du har framför dig i helgen!

Kram!

Tack :heart

Ja jag har verkligen sett fram emot SM, särskilt eftersom det är på Strömsholm som jag gillar mycket. Men ny har jag nästan lust att skita i det och stanna hemma. Men det vore dumt så jag har handlat lite inför resan och tankat bilen så det bara är att packa och fixa sen. Ska ut och rida efter lunch och det brukar göra humöret mycket bättre.

För att komma tillbaka till rätt ämne i tråden så köpte jag med majskrokar och två klämpåsar med fruktpure åt lillfröken :) Hon visar intresse för vår mat när vi äter och gapar åt allt och vill provsmaka så det är kul :D

Angående missnöjda barn så är dottern just nu endast nöjd när hon ligger på någon. Sele och sjal funkar oftast inte.
/Trött mamma som får väldigt lite gjort, återgår till svt play

Mer på temat missnöjd men snäll - lättnaden när man vågar sig ut på barnvagnspromenad och sonen somnar (!!) istället för att gallskrika :heart:banana:
Jag väntar på att få känna den känslan!

Dottern har somnat i sjalen nu så jag är också nöjd. Barnvagnen får vänta tills den här värsta klängigheten är över ;-)

Jag väntar på att få känna den känslan!

Dottern har somnat i sjalen nu så jag är också nöjd. Barnvagnen får vänta tills den här värsta klängigheten är över ;-)
Hoppas ni kommer dit snart! Sjal verkar mysigt, ska återuppta försöken med manduca snart, nu verkar han mer motttaglig. Skulle verkligen vilja komma igång med promenader ordentligt, antingen med vagn eller sele.

Jag är glad att L inte är mer klängig än att det funkar att bära henne för jag tycker inte att sjal/sele är ett dugg mysigt. :o Instängt (för oss båda), alldeles för varmt och när det gäller begränsning av rörelsefriheten påminner det mig alldeles för mycket om att vara gravid...

Jag är glad att L inte är mer klängig än att det funkar att bära henne för jag tycker inte att sjal/sele är ett dugg mysigt. :o Instängt (för oss båda), alldeles för varmt och när det gäller begränsning av rörelsefriheten påminner det mig alldeles för mycket om att vara gravid...

Olika det kan vara, jag tycker att selen ger rörelsefrihet jämfört med att bära på sonen :p

Men varmt nu på sommaren är det ju onekligen..

Olika det kan vara, jag tycker att selen ger rörelsefrihet jämfört med att bära på sonen :p

Men varmt nu på sommaren är det ju onekligen..

Grejen är ju den att L inte behöver bli buren så mycket att det är ett problem. De få gånger som hon velat bli buren timmar i sträck har jag använt selen, men senaste månaden har det hänt typ en gång. Annars är hon en sån där unge som gärna ligger eller sitter bredvid, så länge hon ser mig och jag pratar med henne är hon mest bara ett stort leende.

Åk på SM @FengurLaugar , men ta med mycket vatten och ett paraply mot solen :up:.

Jag vet inte om min fröken blev uttorkad idag för hon var inte sig själv och uppträdde nästan lite förvirrat och grät på ett sätt som är olikt henne. Nu sover hon (efter massa amning) och hennes pappa på hotellrummet som är mer av ett motell och jag börjar acceptera att min middag blir salta pinnar :cool:.

Åk på SM @FengurLaugar , men ta med mycket vatten och ett paraply mot solen :up:.

Jag vet inte om min fröken blev uttorkad idag för hon var inte sig själv och uppträdde nästan lite förvirrat och grät på ett sätt som är olikt henne. Nu sover hon (efter massa amning) och hennes pappa på hotellrummet som är mer av ett motell och jag börjar acceptera att min middag blir salta pinnar :cool:.

Paraply och vatten packat! Och massa annat ;) Alltid lika svårt att veta om allt är med, särskilt när man har en bäbis på släp också.

Nu äter lillan och sen hon och alt packas in i bilen :)

Hon vaknade strax innan 06 så 12h sömn med endast en matpaus vid 01, älskar min tjej <3 dock jäkligt trött mamma här!

Visst blir det lite nervöst när de somnar så där tidigt!

Även här var det en bra natt. Somnade vid halv tio, åt vid elva och då somnade även jag. Nattmålet (som var rekordsnabbt) blev vid halv tre och sedan gjorde vi morgon runt halv åtta. Det är fint väder ute, vi får besök efter lunch och i övrigt ska dagen spenderas åt... Ptja, det återstår att se. :D

Min bebis får väl balansera tråden ytterligare då, nog är han snäll det lilla gullet, men han talar om både högt och väl när han inte är helt nöjd med tillvaron ;) Och det är tämligen ofta. Han avskyr nämligen att ha kiss eller bajs i blöjan, så så fort det blivit minsta lilla så tjuter han i högan sky.
Är också väldigt tydlig med att tala om när det är dags för mat igen. Eller att han bara vill sitta i famnen ett tag. Eller är trött...

Här är det väldigt olika hur nätterna blir just nu, kan bli sömn hela natten eller bara några timmar åt gången.
Oftast somnar han runt 21, blir en matning runt 04 och går upp mellan 6-8. Häromnatten var vi dock tillbaka på att vakna vid 24, 04 och sedan morgon vid 06.
Men inatt sov han 21-06 och somnade sen om vid 07 och sover fortfarande.

Min bebis får väl balansera tråden ytterligare då, nog är han snäll det lilla gullet, men han talar om både högt och väl när han inte är helt nöjd med tillvaron ;) Och det är tämligen ofta. Han avskyr nämligen att ha kiss eller bajs i blöjan, så så fort det blivit minsta lilla så tjuter han i högan sky.
Är också väldigt tydlig med att tala om när det är dags för mat igen. Eller att han bara vill sitta i famnen ett tag. Eller är trött...

Man kommer nog sakna den där tydliga, om än högljudda, kommunikationen när man om en sisådär femton år bara får ett grymtande, ett surt "Va vill du?" eller ett par himlande ögon i repsons vad man än säger. :D

Då är det du och jag som balanserar upp tråden med våra bebisar ;-)

Idag är lilleman 3 månader och imorgon är det BVC-besök. Ska bli väldigt spännande att se längd och vikt för det känns som att han växt så att det knakar senaste månaden. Nästan allt i stl 50 är urvuxet och 56 passar bra även om en del är lite stort.

Gissar på drygt 60 cm och 5,5 kg, vi får väl se :D

Vaccinet ska väl bli mindre spännande, men ska nog gå bra! Tror att maken som har semester och för en gångs skull kan följa med är mer nervös än jag. Jag oroar mig mer för ev biverkningar än själva sticken.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 526
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar