Vårföräldrar 2015 #4

Min son är snäll, men inte tyst. När han är missnöjd så hörs det - han skriker högt. Vi måste hjälpa honom att komma till ro, annars kan han inte somnA. Humöret kan också vända på en femöring. Men han är även en riktig solstråle, skrattar och ler, eller myser i famnen.

Jag får inte många timmar sömn i sträck, tre timmar per natt om jag har tur. Men han somnar om direkt efter amning och det gör jag också, så nätterna får vi sova igenom ändå. :)

Jag har burit i sjalen! Utan skrik! Barnet somnade! Jag fick vanka runt i min älskade trädgård! :bump::banana::bump::banana:

När jag provade för några veckor sedan blev det ett väldigt argt barn varje gång, är galet nöjd :up: Måste lära mig knyta bättre dock (och kanske ge mig in i materialsporten sjalande)

Jäklar! Min är 3mnd snart och vägde 4.1 vid födseln o igår 5.9 och följer kurvan fint. Hon har 56/62 :p jag tycker hon är stor. Haha

Hur lång har din hunnit bli? Våra är ju födda samma dag, L har spurtat förbi i viktklassen med 6 050 gr i tisdags. :D Med 59,5 cm börjar det mesta i strl 56 bli för litet (förutom vissa byxor och det mesta från PoP).

En trevlig dag på Strömsholm har det vart och nu är vi hemma igen :) E har varit jätteduktig, bara lite gnällig när hon var trött annars nöjd och glad :) Ditresan sov hon hela vägen och hemresan sov hon en bit. Sen stanna vi för att köpa glass och erbjöd henne mat som hon inte ville ha. Men när vi närmade oss hemma blev hon sur för då kom hon nog på att hon va hungrig ändå och det fick vi höra hela vägen hem :p Hade kunnat stanna men trodde hon skylle lugna sig eftersom hon inte så långt innan blev erbjuden mat. Men men kan ha varit lite hunger plus tråkigt som hon va missnöjd över för så fort jag stanna bilen hemma blev hon tyst :)

• Gilla
Reactions: Lo_
....borde gå och lägga mig, men det är så underhållande att lyssna på vad min 5 åring pratar om i sömnen :D hon ska bla borsta sin kompis Ediths hår, lillasyster ska vänta på henne och en massa som man inte kan urskilja vad hon pratar om :p

Herregud vad underbart, E skrattade så hon storknade åt sin pappa när han lekte tittut idag. Jag lyssnade, tittade, och fick tårar i ögonen för det var så underbart att höra att hjärtat slog frivolter :love::heart
Skrattat har hon gjort länge, men detta var verkligen från hjärtat!

• Gilla
Reactions: Lo_
Idag vaknade jag av att L låg och tittade på mig och tuggade på ett hörn på örngottet. Subtilt men väldigt tydligt, må jag säga. :D

Inatt var jag och H vakna mellan kl 01.30 och 3. Var länge sen vi hade en så jobbig natt. H var inte ledsen, men ville heller inte sova. När H dessutom tyckte att det var morgon kl 6 blev det skiftbyte så jag fick sova lite till. När jag vaknade satt maken och H och läste boken "Knacka på", två varv med fullt fokus från H :D

Jag var ganska bra på att gissa! 5465 gram och 59 cm och lilla minipojken är inte så himla liten längre :D

Vaccinationen gick bra, ganska mycket skrik men när han fick amma efteråt var han glad igen på 10 minuter. Nu hoppas vi på att slippa biverkningar!

Sonen passade även på att lyfta på huvudet i magläge betydligt mer än någonsin förr så BVC- sköterskan (och föräldrarna) var så nöjd så :D

Och jag bara skrattar när jag läser era vikter på era "småttingar" ;)

Vaccination idag, 65 cm lång, och 8.5 kg är "mini" :rofl:
Längden börjar stabilisera sig (precis under översta strecket), men vikten fortsätter rakt upp. Ligger lite över översta strecket nu :D Grädde i boobsen var det här ja :p

1177 app följer inte riktigt samma kurvor som bvc har, hon verkar liiite mindre hos bvc ;)

Screenshot_2015-07-13-12-32-28.png

Screenshot_2015-07-13-12-32-35.png

Och jag bara skrattar när jag läser era vikter på era "småttingar" ;)

Vaccination idag, 65 cm lång, och 8.5 kg är "mini" :rofl:
Längden börjar stabilisera sig (precis under översta strecket), men vikten fortsätter rakt upp. Ligger lite över översta strecket nu :D Grädde i boobsen var det här ja :p
När jag tittar på min 4-veckors på 5,5 kg så skrattar jag också lite åt småttingarna här i tråden, bävar för vart det här ska sluta :-)

KL
Jag verkar ha blivit magsjuk. Inte kräkts ännu men var nära nyss och är riktigt kass i magen... Tips på något jag ska tänka på med bebisen? Förutom att hålla på hygienen då!
Väntar på att bvc ska ringa upp i annat ärende så jag frågar här så länge.

Jag var ganska bra på att gissa! 5465 gram och 59 cm och lilla minipojken är inte så himla liten längre :D

Vaccinationen gick bra, ganska mycket skrik men när han fick amma efteråt var han glad igen på 10 minuter. Nu hoppas vi på att slippa biverkningar!

Sonen passade även på att lyfta på huvudet i magläge betydligt mer än någonsin förr så BVC- sköterskan (och föräldrarna) var så nöjd så :D

Håller tummarna för att ni slipper biverkningarna!

Det här med att ligga på mage, förresten... L tycker att det är PYTON. Hon kan lyfta (högt) på huvudet om hon vill, men hamnar hon på mage blir hon mest bara förbannad och börjar äta på närmsta hand. :p

E ska till BVC på torsdag. Då är hon ganska exakt 4,5 månad. Gissar på att hon väger närmare 7,5 kg då för hon låg på 6,3 när hon var 3 månader :)

Idag har vi vart på ett lekland så 3 åringen är mer än nöjd och även lillan har fått en massa nya intryck så båda sov gott i bilen hem :)

Håller tummarna för att ni slipper biverkningarna!

Det här med att ligga på mage, förresten... L tycker att det är PYTON. Hon kan lyfta (högt) på huvudet om hon vill, men hamnar hon på mage blir hon mest bara förbannad och börjar äta på närmsta hand. :p

Tänkte precis höra med er andra vad era bebisar tycker om att ligga på mage :)
Min avskyr det också och det talar han om med besked minsann! :grin: Vi försöker träna små stunder flera gånger om dagen och tålamodet har väl blivit bättre. (hans alltså :D) I början blev han tvärilsk på en gång han hamnade på mage och det tog lång stund för honom att lugna ner sig efteråt. Nu kan han ligga en liten stund utan utbrott och orkar lyfta huvudet ganska högt och hålla det uppe en liten stund. Gör lite kravlande rörelser med armar och ben men när frustrationen tar vid blir det illvrål och tuggande på näven här med.

Tänkte precis höra med er andra vad era bebisar tycker om att ligga på mage :)
Min avskyr det också och det talar han om med besked minsann! :grin: Vi försöker träna små stunder flera gånger om dagen och tålamodet har väl blivit bättre. (hans alltså :D) I början blev han tvärilsk på en gång han hamnade på mage och det tog lång stund för honom att lugna ner sig efteråt. Nu kan han ligga en liten stund utan utbrott och orkar lyfta huvudet ganska högt och hålla det uppe en liten stund. Gör lite kravlande rörelser med armar och ben men när frustrationen tar vid blir det illvrål och tuggande på näven här med.
Nu är ju vår lilla inte så gammal men jag svarar ändå. Vi har inte lagt henne på mage så mycket men hon ligger ofta på mage på oss och då tränar hon gärna nacken så jag oroar mig inte :-)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 511
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?