Vårföräldrar 2015 #4

Hade en helt otröstlig bebis här som gallskrek och inget hjälpte så vi åkte ut med bilen för han brukar somna då. Och tur var väl det för bebis somnade och jag fick gossa häst då vi åkte förbi och en hage där en häst hade bestämt sig för att gräset var grönare på andra sidan och rymt. Saknar hästar :love:
Funderade inte du på att köpa häst :)?

Har en knäckt tjej här hemma idag. Hon somnade halv tio igår, åt vid fyra och sedan gjorde vi morgon vid halv åtta då hon åt ett rejält mål. Sedan dess har hon sovit mer än vad hon varit vaken, men ingen feber att tala om än, peppar peppar.

Idag kör A och jag ett frisörbesök- färga, slinga och klippa för mammans del, vagnhäng för den lilla. Börjar mer och mer inse att jag har en väldigt lugn bebis... sist hon grät var för en vecka sen efter många timmars bilresa, slutade dock direkt när jag plockade upp henne. Är tacksam varje dag för att det inte blev så jobbigt med bebis som jag trodde :):bow:

Idag kör A och jag ett frisörbesök- färga, slinga och klippa för mammans del, vagnhäng för den lilla. Börjar mer och mer inse att jag har en väldigt lugn bebis... sist hon grät var för en vecka sen efter många timmars bilresa, slutade dock direkt när jag plockade upp henne. Är tacksam varje dag för att det inte blev så jobbigt med bebis som jag trodde :):bow:

Och jag är tacksam för att det inte alls var så jobbigt att ha två barn som jag trodde och som alla "skrämdes" med att påstå! :)

Vi har vart på återbesök med hunden. Så tidigt som vi gick upp (6-6.30) idag har inte vi gjort på evigheter! Men jag fick upp barnen, fick i oss frukost och packade allt och kom iväg. Pumpade en flaska och tog med ifall barnens mormor var tvungen att ge lillan mat när jag var inne med hunden. Hon hade ätit lite bara men bajsat rejält och sen somna hon i vagnen när dom gick runt och kollade på travhästarna :) Vi har så snälla barn :love: Äldsta dottern blev kissnödig på vägen hem så det var bara att stanna på en busshållplats och sätta henne i diket haha. Det är nog det enda negativa med att hon slutat med blöja ;)

Ska tillbaka i em och hämta hunden men äldsta dottern ska sova borta så jag, maken och lillan åker :) Många mil i bilen idag....tur det regnar!

• Gilla
Reactions: Lo_
Vi har vart på återbesök med hunden. Så tidigt som vi gick upp (6-6.30) idag har inte vi gjort på evigheter! Men jag fick upp barnen, fick i oss frukost och packade allt och kom iväg. Pumpade en flaska och tog med ifall barnens mormor var tvungen att ge lillan mat när jag var inne med hunden. Hon hade ätit lite bara men bajsat rejält och sen somna hon i vagnen när dom gick runt och kollade på travhästarna :) Vi har så snälla barn :love: Äldsta dottern blev kissnödig på vägen hem så det var bara att stanna på en busshållplats och sätta henne i diket haha. Det är nog det enda negativa med att hon slutat med blöja ;)

Ska tillbaka i em och hämta hunden men äldsta dottern ska sova borta så jag, maken och lillan åker :) Många mil i bilen idag....tur det regnar!
Blev det operation?

Nu har E kommit i en riktig gnällperiod. Det hela började efter vaccinet (vilket är fullt förståeligt). Sen hade han det jobbigt i värmen och han sov inte särskilt länge när han väl kom till ro. I måndags och igår har hans humör pendlat upp och ner. Från att ligga och leka och skratta till att stortjuta, för att sedan börja skratta och leka igen. Han har inte sovit särskilt mycket från lördag till måndag, men igår sov han desto mer och idag har hans glada humör kommit tillbaka och han har inte varit lika gnällig. Misstänker att det är ett språng till han går igenom nu. Mycket har hänt i hans utveckling de senaste dagarna.

Idag var han med på stan iaf och det gick bra. Han sov ingenting men jollrade lyckligt i vagnen eller i vår famn. Vi fick våra ärenden uträttade och E tycker att det är så kul att få vara med och kolla på omgivningen.

Imorgon far vi på semester och 3 timmars bilfärd väntar. Räknar med att det tar lite längre tid än så, men bilresor har gått bra de senaste veckorna så hoppas att även denna resa ska gå fint :).

Blev det operation?

Dom ringde och sa att det är rätt trasigt inne i leden och han kommer aldrig kunna få full rörelsefunktion igen och det kommer vara en lång läkeprocess med gips i minst 2 månader mm. Han är en stor hund så det försvårar allt ännu mer och är ändå 9 år. Han som är en så himla aktiv hund kommer aldrig få ett spnt liv gan vill ha och förjänar igen. Så vi tog beslutet att han får somna in direkt. Så himla tråkigt, underbara, älskade hund varför var han tvungen att göra ett sånt hopp :cry::cry::cry:

Nu är det roliga att berätta för 3 åringen. Får bli när maken kommer hem för jag kommer börja grina.

Dom ringde och sa att det är rätt trasigt inne i leden och han kommer aldrig kunna få full rörelsefunktion igen och det kommer vara en lång läkeprocess med gips i minst 2 månader mm. Han är en stor hund så det försvårar allt ännu mer och är ändå 9 år. Han som är en så himla aktiv hund kommer aldrig få ett spnt liv gan vill ha och förjänar igen. Så vi tog beslutet att han får somna in direkt. Så himla tråkigt, underbara, älskade hund varför var han tvungen att göra ett sånt hopp :cry::cry::cry:

Nu är det roliga att berätta för 3 åringen. Får bli när maken kommer hem för jag kommer börja grina.

Åh fy vad tråkigt att behöva fatta ett sånt beslut:confused::(:(:( (frågeteckengubben ska givetvis inte va där)

Det är helt i sin ordning att gråta massvis tillsammans när det händer sorgliga saker :heart

Så hemskt tråkigt att behöva ta det beslutet :(. Beklagar. Hoppas att treåringen tar det bra.

Jag har en potta som alltid är med i bilen. Tycker det är toppen, hon kissar i den i bagaget när hon behöver. Och är man iväg och handlar slipper man ta henne på sunkiga toaletter, då får hon kissa i pottan istället.

Usch vad tråkigt. :(

Neeeej, så skulle det ju inte gå! Fy vad ledsen jag är för er skull... :(

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 530
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar