Vårföräldrar 2015 #4

[QUOska="FengurLaugar, post: 17035919, member: 62900"]Nästa söndag ska jag ha med bäbis på SM för islandshästar. Hoppas det är uppehållsväder men inte dyngvarmt. Får väl växla mellan sele, vagn och knä :) Har go lust att lämna henne hemma hos pappa för att få komma iväg själv men eftersom jag ammar alla mål utom när hon ska läggas på kvällen så blir det för jobbigt. Hon får hänga på mig ett tag till :) Storasyster var drygt 2 månader när hon var med på islandshäst SM, det ska börjas i tid :D[/QUOTE]
Det ska min bebis också, men både lördag och söndag. Må vädrets gudar vara med oss :nailbiting:. Funderar på att införskaffa ett parasoll av något slag..

[QUOska="FengurLaugar, post: 17035919, member: 62900"]Nästa söndag ska jag ha med bäbis på SM för islandshästar. Hoppas det är uppehållsväder men inte dyngvarmt. Får väl växla mellan sele, vagn och knä :) Har go lust att lämna henne hemma hos pappa för att få komma iväg själv men eftersom jag ammar alla mål utom när hon ska läggas på kvällen så blir det för jobbigt. Hon får hänga på mig ett tag till :) Storasyster var drygt 2 månader när hon var med på islandshäst SM, det ska börjas i tid :D
Det ska min bebis också, men både lördag och söndag. Må vädrets gudar vara med oss :nailbiting:. Funderar på att införskaffa ett parasoll av något slag..[/QUOTE]

Jag tar med ett golfparaply som får funka mot både sol och regn :)

Igår skulle jag gå ut och känna på höet på åkern och stoppade E i selen och tog paraplyt som solskydd. Gissa om det var två ute i hästhagen som sprang som dårar och blåste upp sig :grin:;) Dom insåg sen att utomjordingen pratade exakt som matte :p

Inatt matade jag ungen vid tre-fyra nånting och tillbaka henne i hennes säng med huvudet åt vänster från mig sett. När hon sedan vaknade halv sju hade hon gjort en 180 och låg med huvudet åt höger. Förstår ni varför det är rätt skönt att ha henne i egen säng? :p

Här sover bebis också mer än vanligt. Förutom igår när han var vaken hela dagen..
Annars har han sovit i vagnen i skuggan när jag stängslat om vinterhagen i veckan.

Och äter gör han ju ordentligt iaf, sist hade han gått upp 750 g på två veckor! Och mäter nu 60 cm. Om tre veckor ska vi ta spruta. Stackarn.

La lillan i sin säng runt halv 9 igår kväll. Där somna hon direkt efter lite mat och sov till kl 5 innan hon ville äta igen. En vecka sen vi började med läggningsrutinen och tredje dagen igår som hon sovit hela natten i sin säng. Känns som det funkar bra :)

Här finns en bebis som inte sover mer än vanligt, dagtid har han snarare sovit mindre än vad han brukar.

Hans pappa ogillar också kraftig värme och jag tror att H kan ha ärvt den egenskapen.

Idag har skitplösen badat för första gången. Hon verkade tycka att det var toppen! :D Nu ligger hon och sprattlar i soffan, men jag misstänker att äventyret gör att hon somnar snart. :p

(Att vi inte regelrätt badat henne innan är för att hon varit rätt torr i skinnet, så vi har bara kört med tvättlappar och lite olja i vattnet.)

Idag har skitplösen badat för första gången. Hon verkade tycka att det var toppen! :D Nu ligger hon och sprattlar i soffan, men jag misstänker att äventyret gör att hon somnar snart. :p

(Att vi inte regelrätt badat henne innan är för att hon varit rätt torr i skinnet, så vi har bara kört med tvättlappar och lite olja i vattnet.)
Vår plutta gillar bad (men inte i- och urlyft, då blir det kallt) och vi badar rätt ofta för att få rent bland alla knubbisens veck :angel:. Försöker tvätta rent med tvättlappar emellanåt men hon drar in huvudet när det är dags för halstvätt och blir sur som den suraste citron ni kan tänka er :rage:.

Idag var det lättare med bebiscirkusen. Mamman smög iväg och red (på sin friska häst :banana:) innan värmen kom igång och sedan hämtade jag upp cirkusen på vägen. Bebis sov i skuggan först medan hunden fick sin simdos och vi fick kaffe och melon. Sedan ammade vi lite och tittade på löven. Stor favorit att titta på löven, slår nya babygymmet med hästlängder :meh:. Bra morgon :)

Vår plutta gillar bad (men inte i- och urlyft, då blir det kallt) och vi badar rätt ofta för att få rent bland alla knubbisens veck :angel:. Försöker tvätta rent med tvättlappar emellanåt men hon drar in huvudet när det är dags för halstvätt och blir sur som den suraste citron ni kan tänka er :rage:.

Vi duschar med bäbis istället så hon har badat typ 3 går sen föddes :) Mycket smidigare! Men tar alltid en tvättlapp i hslsvecket, i ansiktet och händerna varje morgon :)

Igår skulle jag gå ut och känna på höet på åkern och stoppade E i selen och tog paraplyt som solskydd. Gissa om det var två ute i hästhagen som sprang som dårar och blåste upp sig :grin:;) Dom insåg sen att utomjordingen pratade exakt som matte :p

Dessa härliga djur! Här skapade även vi huvudbry hos kvigorna i förrgår. Att vi gick förbi med vagnen var det mest spännande som hände dem den dagen ;).

Sonen sover inte mer än vanligt men det beror nog på att han inte kommer till ro i värmen. Brukar ha honom sovandes i sjalen på dagen men nu är det för varmt för att ha honom i den. Vi badade honom i morse och har använt en blomspruta för att svalka ner honom emellanåt, vilket är uppskattat :).

Vi duschar med bäbis istället så hon har badat typ 3 går sen föddes :) Mycket smidigare! Men tar alltid en tvättlapp i hslsvecket, i ansiktet och händerna varje morgon :)
Halsvecket i singularis alltså :p, vi har något fler. Brukar duscha henne i badet, det är mycket uppskattat av lillsnorkan :)

Idag hänger vi på balkongen tills solen har rundat huset, sen är vi väl förpassade till sovrummet igen då det är svalaste rummet i lägenheten. Sambon hade spelning med sitt band igår och är för bakis för att ta sig någonstans idag (:cautious:) och jag har ingen lust att göra något själv. Imorgon åker vi på semester :bump: Det bär av norrut så det blir en bilfärd på drygt fem timmar. Billy brukar mest sova i bilen så det går nog bra.

• Gilla
Reactions: Lo_
Vi duschar också med lillan, lägger henne på skötbädden och sätter mig bredvid med duschen. Samlas en del vatten på bädden så blir lite halv- bad av det hela. Skönt att slippa hålla tycker jag och storasyster tycker det är toppen att alla kan duscha samtidigt :D

L står ut med halstvätten men ve den sate som försöker tvätta henne under armarna. :devil:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 540
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar