Vårföräldrar 2015 #4

Klass 1 varning idag i stockholm! Över 30 grader i skuggan. Vi spenderar dessa dagar i sommarstugan ute i skärgården. Vi har varit ute med båten och haft de skönt! Bebis somnar som en stock så fort motorn drar igång, superskönt! Inne i stugan igen nu och svalkar och äter!

Vad gör ni dessa varma dagar?

Klass 1 varning idag i stockholm! Över 30 grader i skuggan. Vi spenderar dessa dagar i sommarstugan ute i skärgården. Vi har varit ute med båten och haft de skönt! Bebis somnar som en stock så fort motorn drar igång, superskönt! Inne i stugan igen nu och svalkar och äter!

Vad gör ni dessa varma dagar?

Vi håller på med hö ;)
Annars roar vi oss så gott det går så inte barnen blir överhettade. Den stora kan ju hoppa i poolen när hon vill (eller så åker vi till mina föräldrar som bor vid sjön) men lillan får man hålla lättklädd i skuggan. Glad över att det blåser mycket här jämt :) Hon har inte gnällt över värmen än så det verkar gå bra med henne också :)

Vi var nere vid vattnet imorse, bebis i skuggan och vi turades om att apportera med hunden. Nu är vi inne. På tok för varmt för att vara utomhus. Vi bor i botten av ett sutteränghus så det är förhållandevis svalt inne.

Vad jag tycker om att ha en varm bäbis nära är irrelevant, den varma bäbisen vill ligga ifred. Nu har vi satt fast lillsängen vid storsängen igen, eftersom det är lite trångt i sängen nu när maken är hemma ett tag. Tydligen hade jag, ungen och katten lyckats täcka precis hela sängen när han skulle komma och lägga sig igår. :p Hoppas att hon kan sova bättre där, märks att hon inte sov riktigt bra inatt eftersom hon nu sovit lunch i 2,5 timme (något som väldigt sällan händer).

klart det är mysigt men alla vi tre sover tokmycket bättre med henne i egen säng speciellt när det är så varmt!
Hon sover hela nätter, och vi också. Håller värmen i sig kanske hon mår bättre av att hoppa över till sin säng.

Idag fick sonen första dosen vaccin. Självklart blev han jätteledsen när han fick sprutorna, men det dåliga humöret avhjälptes fort när tutten åkte fram ;). Nu hoppas vi att han mår bra ikväll. Alvedon är inhandlat i förebyggande syfte.

Vi var på möte med vår bankkvinna innan bvc och sonen, som i vanliga fall på sin höjd vaskar lite mjölk när han varit för glupsk, kaskadspydde rätt på heltäckningsmattan. Bankkvinnan tog det dock med ro så vi är välkomna tillbaka ;).

I övrigt har sambon semester nu så vi tar dagarna som de kommer. Håller oss i skuggan när det är som varmast. Sonen har fått ligga en del naken utomhus och det har han verkligen gillat. :)

Varmt varmt varmt! Men nej jag ska inte klaga :D

Maken börjar sin semester idag och vi sitter nu alla tre parkerade i solstolar i skuggan på svärföräldrarnas altan och äter jordgubbar. Kunde vara sämre :up:

Även vi har varit på bvc idag och H fick första dosen vaccin. Än så länge exakt samma upplevelse av detta som @Rhinos

Vi renoverar ett hus så när det är bra väder försöker vi passa på att måla fasaden. H ligger då i sin vagn i skuggan och sover. Oftast har han en längre lur på fm och en på em, ibland slås båda ihop till en mastodont-lur.

Eftersom vi är lediga båda två nu i nästan två månader så tar vi det i övrigt rätt lugnt och är hemma eller åker på små utflykter beroende på vad vi känner för.

Är det bara jag som tycker det är omåttligt mysigt att ha en varm liten bebis i sängen:confused:?

Nej det är jättemysigt. Men jag vågar inte sova med honom i våran säng, är rädd för att rulla över honom eller råka lägga täcket över huvudet. Så nattetid har han sovit i sin egen säng ändå från början.

I övrigt så spenderar vi denna varma sommardag med pyssel inomhus. Försökte sitta ute i skuggan en stund men det var ingen hit tyckte han, så vi håller oss inne i svalkan istället. Han verkar inte överförtjust i denna värmen direkt, precis som sin far.
Jag däremot är glad över att slippa frysa för en gångs skull :D

Idag är en stor dag, lillkillen har på sig body i stl 56 och (sen några dagar tillbaka) blöja i stl 2!
Men byxorna är fortfarande i stl 50, man kan inte få allt :p

Kul att det finns någondera med minibebis här :) Min kille var i ungefär samma storlek som din vid födseln och har sedan växt väldigt långsamt (på bredden, längden är närmare medel). Det känns så avlägset med barn som går upp 900g på ett par veckor eller har strl 62 nästan från början, min plutt kan fortfarande ha 68 i byxor vid ett års ålder och väger bara 7,6kg. Men det blir nog folk av honom med till slut :)

Sonen har haft feberyra i några timmar nu. Gav honom alvedon och han verkar piggna till lite nu. Stackars liten :(

Kanske är fler här som kör EC på era små men även ni som inte gör det- är det ofta som era små har torra blöjor efter natten?

Har hänt rätt många gånger nu att nattblöjan är torr och så fort jag sätter henne på pottan så kommer det en rejäl laddning kiss. Då har hon hållt sig från ca 22 - 08. Det jag är nyfiken på är om de flesta bebisar håller sig på natten eller om det kan vara kopplat till EC.

Ja, precis. Han fick vaccinet kring lunch idag.
H fick vaccinet strax innan lunch. Var lite orolig efter att vi kommit hem, men somnade sedan och sov två längre stunder på eftermiddagen. På kvällen omkring kl 20 blev han dock jätteledsen och kunde bara tröstas av att bäras (såklart var maken och tränade då så jag fick kånka själv). Han fick också feber så vi gav alvedon. Efter det kunde jag amma, innan var han för ledsen, och sen somnade han.

Är det bara jag som tycker det är omåttligt mysigt att ha en varm liten bebis i sängen:confused:?

Nej :-) Här har vi ingen bråtska att byta till egen säng och rum. 2,5 åringen sover ju fortfarande med oss också. :heart Inget problem för någon att sova, varken stor eller liten. Men vi byggde ut sängen från 160 till 250 så alla skulle rymmas!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 543
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar