Vårföräldrar 2015 #4

Har hon feber så det är därför hon är ledsen? Det är ju jättevanligt att dom får det efter vaccin. Man kan ge Alvedon i förebyggande mot smärtan också.
Ingen feber men fick en supp nu iaf. Hon är lugnare nu men orolig så vi ligger och kramas på sängen. 1177 tyckte jag skulle vara glad att hon sällan är ledsen annars.... Och det är jag ju förstås men blev rädd när hon för första gången var otröstlig. Stackars lilla pyret.

Om det där med att skaffa syskon.

Sen sonen kom känner jag en enooorm kärlek. Och jag har sen dess funderat på hur jag ska kunna älska ett till barn lika mycket :o

Det kommer jag alldeles säkert göra såklart, men känslan känns tabu att ens fundera över. Finns det fler än jag som känner/kännt något liknande? Kanske är det tom vanligt?

Sen sonen kom känner jag en enooorm kärlek. Och jag har sen dess funderat på hur jag ska kunna älska ett till barn lika mycket :o

Det kommer jag alldeles säkert göra såklart, men känslan känns tabu att ens fundera över. Finns det fler än jag som känner/kännt något liknande? Kanske är det tom vanligt?

Jag kände så! Men jag lovar sig, jag älskar båda mina barn så otroligt mycket!!!

Jag funderade också så. Sen tyckte jag att det kändes annorlunda när första barnet föddes mot andra. Med första blev jag helt överväldigad av alla känslor medan det var mer lugnt nu och kom mer efterhand. Men hon är ju så go lilltjejen :love: Har mest lite dåligt samvete ibland för att jag inte hinner med storasyster som jag vill.

Jag tänker att det omöjligt kan bli ytterligare ett perfekt barn :confused:

Håller med er om kärleken man känner till sina barn verkligen är fantastisk :heart
Min stora unge sover gott, min lilla sover gott- jag känner mig stressad och orolig i själen just nu. Dels med försäljningen av huset, sedan att E inte går upp så mycket i vikt och jag är så orolig och stressad att jag typ dör. Jag vill VILL VILL amma. Men vet inte om det går. Ångest.

Ni med syskon till era små, hur har det gått? Min stora tjej har det lite jobbigt med att ha fått en syster..

@Magnum jag var så upp över öronen förälskad när stora tjejen föddes, att jag knappt kunde tänka på annat! När hon sen blev större så lugnade jag mig i hysterin, och när lillasyster kom kändes livet komplett :)

Han hade en flaska utpumpad mjölk med sig så då gick det bra :D

Jag har lyckats köra sönder min pump :( Pumpade och ammade samtidigt och var lite stressad och vickade flaskan för mycket så jag drog mjölken genom vacumslangen och fyllde pumpen.
Så nu har hon inte fått flaska på flera veckor så jag vet inte om det går längre. Sist vägrade hon :(
Kanske borde börja flaskträna med ersättning för det är ju inte lönt att köpa ny pump om hon ändå inte vill äta det sen.

Håller med er om kärleken man känner till sina barn verkligen är fantastisk :heart
Min stora unge sover gott, min lilla sover gott- jag känner mig stressad och orolig i själen just nu. Dels med försäljningen av huset, sedan att E inte går upp så mycket i vikt och jag är så orolig och stressad att jag typ dör. Jag vill VILL VILL amma. Men vet inte om det går. Ångest.

Ni med syskon till era små, hur har det gått? Min stora tjej har det lite jobbigt med att ha fått en syster..

Vad trist med amningen. Läste i din andra tråd. Men är det inte lite vanligt i den åldern att de börjar bli så intresserade av omgivningen att de inte hinner med att äta riktigt? Om jag minns rätt från när jag ammade storasystern. Kanske det räcker med något mål ersättning om dagen och resten amning?

Leonas storasyster blir två år i juli. Hon gillar sin lillasyster men ser nog henne mest som en docka som man kan göra lite som man vill med. Blir lätt lite väl hårdhänt så vi får passa hela tiden. Hur gammal är din stora?

Jag har lyckats köra sönder min pump :( Pumpade och ammade samtidigt och var lite stressad och vickade flaskan för mycket så jag drog mjölken genom vacumslangen och fyllde pumpen.
Så nu har hon inte fått flaska på flera veckor så jag vet inte om det går längre. Sist vägrade hon :(
Kanske borde börja flaskträna med ersättning för det är ju inte lönt att köpa ny pump om hon ändå inte vill äta det sen.

Vi ger ersättning om jag inte har pumpat, tex om jag är ute och rider eller nu vid läggning :)

@Magnum jag var så upp över öronen förälskad när stora tjejen föddes, att jag knappt kunde tänka på annat! När hon sen blev större så lugnade jag mig i hysterin, och när lillasyster kom kändes livet komplett :)

Vår äldsta som är 3 år älskar sin lillasyster! Det har inte vart några sura miner eller något sånt utan hon är förstående och mycket mån om sin lillasyster :):love:

Vi har testat fyra olika sorters nappar, men inte hittat någon som riktigt passar. Känns som om de flesta är för stora/långa. Någon som har några tips? Vi har testat Mam original, Mam med smal "sugdel", Esska mini och NUK med uppåtböjd topp. Av dessa är NUK bäst, men inte bra.

Tillägg: är latexnapparna bättre? Vi har bara testat silikon.

Vi har testat fyra olika sorters nappar, men inte hittat någon som riktigt passar. Känns som om de flesta är för stora/långa. Någon som har några tips? Vi har testat Mam original, Mam med smal "sugdel", Esska mini och NUK med uppåtböjd topp. Av dessa är NUK bäst, men inte bra.

Tillägg: är latexnapparna bättre? Vi har bara testat silikon.

Prova latex. Bäbis kanske gillar när sugdelen är mjukare :) När äldsta dottern hade napp prova vi båda men hon gilla silikon bäst. Till lillan har vi bara provat silikon än så länge och det verkar funka. Men har tänkt prova latex ifall hon gillar den bättre :)

Besök på bvc imorse och jag insåg att han nästan är en hel decimeter längre än när han föddes! Har packat undan alla kläder i 56, nu är det 62 och 68 som gäller. Min lilla bebis, hu så fort han växer :nailbiting:

Gällande syskon så finns väl funderingar, men jag ser inte direkt fram emot en till graviditet så vi får väl se hur det blir med den saken.
Men det är lustigt hur hjärnan är funtad. Jag VET hur jag led och jag mådde verkligen asdåligt i 9 månader och kalaset avslutades med en inte helt rolig förlossning. Fast idag är det lite som att hjärnan väljer bort att minnas det och jag kommer på migsjälv med att tänka att "äh, så farligt var det väl inte, titta vilken fin bebis du fick för besväret" :angel:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 543
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar