Vårföräldrar 2015 #4

Igår var jag och mannen i affären och köpte kläder. Då står jag med bebis i babyskyddet och mannen framme vid kassan och betalar. Ändå frågar kassörskan MIG om JAG vill bli medlem? Ingenting alls till mannen vilket jag ändå tycker att hon borde fråga eftersom han står där framme och betalar. Som att det var min uppgift att köpa kläder och mannens uppgift att betala.

Fick också hem ett brev från bvc om föräldrargrupp där det var aviserat till mig enbart. Att jag var välkommen till föräldrargrupp. Skitskumt tycker jag. Bvc tanten frågar också alltid när JAG vill komma nästa gång, trots mannen har varit med vid alla tillfällen.

Någon mer som varit med om sånt? Blir irriterad.

Igår var jag och mannen i affären och köpte kläder. Då står jag med bebis i babyskyddet och mannen framme vid kassan och betalar. Ändå frågar kassörskan MIG om JAG vill bli medlem? Ingenting alls till mannen vilket jag ändå tycker att hon borde fråga eftersom han står där framme och betalar. Som att det var min uppgift att köpa kläder och mannens uppgift att betala.

Fick också hem ett brev från bvc om föräldrargrupp där det var aviserat till mig enbart. Att jag var välkommen till föräldrargrupp. Skitskumt tycker jag. Bvc tanten frågar också alltid när JAG vill komma nästa gång, trots mannen har varit med vid alla tillfällen.

Visst känns det igen. :meh:

Vår BVC är dock med i matchen, där går allt till maken eftersom han är föräldraledig (inget vi behövde be om, skall sägas).

Här har de faktiskt varit väldigt noga att inkludera pappan i alla möten och talar alltid till oss båda. Det märks att de jobbar för och verkligen vill ha med pappan i allting, men respekterar såklart de gånger han inte kunnat vara med.

Däremot tycker pappan själv det känns oerhört trist när det kommer till myndigheter så att säga, att som pappa 'inte finnas' ännu (vi är ogifta sambos), allt går ju till mej som än så länge är ensam vårdnadshavare.
Tycker själv det känns lite trist och känner med honom.

Vi har varit på dop idag för ett kusinbarn. Lille sonen somnade sekunden vi stoppade ner honom i bärselen. Sen sov han sig igenom dopceremonin i selen och mottagningen i vagnen. Hela släkten var imponerade :D Vi var mer nöjda över att ha haft sådan tur :p

Yeeey, i natt har vi liggammat vid alla amningar. Med lite övning går ju det mesta :D har en något bestämd tjej som blir arg när det inte blir som hon tänkt men har med två veckors övning lyckats övertyga henne om det fina med att slippa vakna helt vid varje amning. Hoppas hon kommer ihåg till kommande nätter :p

Jag provar hallonbladste med hallonblad från tomten. Vi får väl se om det gör nåt för att underlätta förlossning men jag håller med den som sa att det var gott i alla fall :-)

I övrigt, ont i handleder och rygg. Trött och tung. Lång väntan.

Jag trodde inte att både min farmor och morfar skulle gå bort under loppet av två månader, och än mindre under en och samma graviditet. Min fina morfar, hade så gärna velat att han skulle få träffa sitt barnbarnsbarn. Senast jag träffade honom var på farmors begravning. Nu hoppas jag bara att bebis kommer ut i tid så jag slipper vara nyförlöst på hans begravning. :(

Senast ändrad:
Jag trodde inte att både min farmor och morfar skulle gå bort under loppet av två månader, och än mindre under en och samma graviditet. Min fina morfar, hade så gärna velat att han skulle få träffa sitt barnbarnsbarn. Senast jag träffade honom var på farmors begravning. Nu hoppas jag bara att bebis kommer ut i tid så jag slipper vara nyförlöst på hans begravning. :(
Beklagar :(.

Nej, vad tråkigt! Håller tummarna för att bebis kommer i lagom tid!

Beklagar verkligen. :( Kram!!

L är ledsen och har så varit senaste vecka. :( Dagtid är hon egentligen bara nöjd när hon äter eller när vi är ute och går med vagnen. Däremellan så är hon inte lätt att göra nöjd. Att gå, gå och gå funkar ibland men inte alltid, hon gnyr eller småskriker eller gallskriker beroende på. Vagnen funkar som sagt bättre, men även den har sina gränser. Framåt kvällen lugnar det sig och mellan typ 23 och 08 sover hon större delen av tiden och är glad när hon är vaken.

Jag känner mig rätt trygg i att det inte är något fel på henne. Hon äter bra, magen funkar fint och nätterna bevisar ju att läget inte är eländigt precis hela tiden.

Utvecklingssprång, kanske? Hon blev en månad igår så det skulle kunna stämma. Trodde hon kom in i språnget för ett tag sen men jag kanske hade fel?

L är ledsen och har så varit senaste vecka. :( Dagtid är hon egentligen bara nöjd när hon äter eller när vi är ute och går med vagnen. Däremellan så är hon inte lätt att göra nöjd. Att gå, gå och gå funkar ibland men inte alltid, hon gnyr eller småskriker eller gallskriker beroende på. Vagnen funkar som sagt bättre, men även den har sina gränser. Framåt kvällen lugnar det sig och mellan typ 23 och 08 sover hon större delen av tiden och är glad när hon är vaken.

Jag känner mig rätt trygg i att det inte är något fel på henne. Hon äter bra, magen funkar fint och nätterna bevisar ju att läget inte är eländigt precis hela tiden.

Utvecklingssprång, kanske? Hon blev en månad igår så det skulle kunna stämma. Trodde hon kom in i språnget för ett tag sen men jag kanske hade fel?
Min pojk är också sådan nu och misstänker starkt att han är inne i språng 2 nu. Han är ledsen oftare men sover gott på nätterna. Har märkt att han är mer medveten om världen runt omkring och han har lärt sig massa nya saker.

Känner precis som du att trots att barnet är ledset så vet jag att det inte är något fel åtminstone, och då är det lättare att uthärda de jobbiga perioderna :).

Min pojk är också sådan nu och misstänker starkt att han är inne i språng 2 nu. Han är ledsen oftare men sover gott på nätterna. Har märkt att han är mer medveten om världen runt omkring och han har lärt sig massa nya saker.

Känner precis som du att trots att barnet är ledset så vet jag att det inte är något fel åtminstone, och då är det lättare att uthärda de jobbiga perioderna :).

Jag undrar varför det hela ofta tar sig uttryck i att de blir ledsna. Hade ju varit betydligt trevligare om de gick igenom sprången med ett leende på läpparna. :D

Nåja... Tur nog så är hon i alla fall bra söt. :love:

11121320_583490711792613_4467132659965287667_o.jpg

Åh @Tassetass hon är helt ljuvlig! Och uggletyget på nestet nästan lika fint! Nästan ;)

Beklagar så mycket @1887 Jag är jätteledsen över att min mormor inte hann träffa sitt barnbarnsbarn, och då är det ändå tre år sedan hon dog. Att ha varit så nära måste vara riktigt tungt :(

I fredags gick vattnet med buller och brak, och i lördags kom gossen ut. Han är helt underbar! :love: Dock var inte förlossningen lika underbar. :angel:

Det häftigaste var att vår hund visade att något var på G ca fem minuter innan vattnet började forsa. Och nej, resterande majmammor, hon är inte till låns. ;)

Finns intresse kan jag återkomma med ett något mer detaljerat inlägg om förlossningen. Har ju förstått att det hör trådarna till efter att ha plöjt igenom nästan varenda sida på Bukes föräldradel.:D Dock måste jag ha datorn då, är för jobbigt att skriva på mobilen.

I fredags gick vattnet med buller och brak, och i lördags kom gossen ut. Han är helt underbar! :love: Dock var inte förlossningen lika underbar. :angel:

Det häftigaste var att vår hund visade att något var på G ca fem minuter innan vattnet började forsa. Och nej, resterande majmammor, hon är inte till låns. ;)

Finns intresse kan jag återkomma med ett något mer detaljerat inlägg om förlossningen. Har ju förstått att det hör trådarna till efter att ha plöjt igenom nästan varenda sida på Bukes föräldradel.:D Dock måste jag ha datorn då, är för jobbigt att skriva på mobilen.

Grattis!!!

Jag vill läsa förlossningsberättelse! Tycker det är intressant :)

Grattis!!

Grattis :)

Vill också läsa förlossningsberättelsen.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 022
· Visningar
33 364
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 990
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar