Vårföräldrar 2015 #4

Och här har hon lyckats få igång mjölkproduktionen ordentligt men orkar inte alls äta upp allt... Så det är till att pumpa. Imorse fick jag ur 150 ml ur ett sprängfyllt bröst. Ammade bara ena bröstet under natten pga sårig bröstvårta, och det var ju något av ett misstag. Överfullt bröst är inte heller skönt ;). Hittills verkar hon dock ha en riktig ätardag så idag kanske det löser sig på naturlig väg :up:.

Och vi har en liten knölis nu. Har lite extra ont i magen och vill bara vara nära hela tiden. Har även tyckt att han sover väldigt mycket nu så det kanske är ett utvecklingssprång på G?

Och här har hon lyckats få igång mjölkproduktionen ordentligt men orkar inte alls äta upp allt... Så det är till att pumpa. Imorse fick jag ur 150 ml ur ett sprängfyllt bröst. Ammade bara ena bröstet under natten pga sårig bröstvårta, och det var ju något av ett misstag. Överfullt bröst är inte heller skönt ;). Hittills verkar hon dock ha en riktig ätardag så idag kanske det löser sig på naturlig väg :up:.

Tror det ökat lite här också för jag har kunnat pumpa en flaska varje dag nu i några dagar :)

Får man vara nyfiken och undra hur mycket egentid ni, respektive era ev. Partners har nu när ni har en nyföding?

Min kille kom hem tidigare idag (blev jag ju glad för) men jag hade glömt att han skulle spela match, så han försvann igen efter 2 timmar. Vi har haft en riktigt lång dag då August inte sovit mer än några kvartar sedan 09 imorse. Han har varit klistrad på mig och när min kille kom hem var jag rätt slut som artist. Fick sova en timme och sen åkte han.

Det var ju bestämt sen innan och han drar verkligen sitt strå när han är hemma. Ändå känner jag mig missunnsam och grinig. Att jag i princip aldrig är hemifrån beror ju också på att jag t ex inte har nåt fotbollslag eller liknande. När jag gör någonting är det med familjen.

Eller så jobbar jag, men det gör jag hemifrån vilket inte riktigt...räknas?

Hur tänker ni med det här?

PS. Halleluja, jag tror han somnade under tiden jag skrev det här!!!

Vi har inte så mycket egentid någon av oss. Min sambo får iofs sin "egentid" när han åker till jobbet och sen turas vi om att handla mat, vilket väl får räknas som egentid. Men annars gör vi det mesta tillsammans. Sen passar vi såklart på att göra lite saker själva när den andra ansvarar för E, men i regel gör vi inget utanför hemmet då.

Men jag har faktiskt bokat tid för ridlektioner på en ridskola i närheten så i höst får jag min egentid åtminstone en timma varje måndag :D.

Är det runt 5 veckor första brukar komma?
Det stämmer :)!

Jag tror (är till 99% säker) att min pojk är i språng två nu. Det ska egentligen infalla när barnet är 8 veckor gammalt men min pojk är bara 6. Dock gick han ju två veckor över tiden så antar att han kommer in i det tidigare pga det. Han är lite gnälligare än vanligt och vill amma oftare, samtidigt som han är vaken längre stunder och vill bli stimulerad på ett helt annat sätt än tidigare. Han har börjat göra gurgelaktiga ljud och responsen man får från honom i form av leenden och läten är större än tidigare :D!

Igår var mina föräldrar på besök och vi hade alla en jättemysig stund med sonen då han låg och gjorde miner och log och hade sig :love:. Jag hade ju en period för några veckor sedan då jag tyckte det var ganska psykiskt jobbigt till och från, men det har blivit betydligt bättre och det känns inte alls lika jobbigt längre :D! Det enda vi kämpar på med är barnvagnen men nu ska jag ha på mig bärsjalen i fortsättningen så att jag lätt kan stoppa ner honom där vid behov.

Haha ja :p
Men det är bra för jag vill hellre att pappan ger bröstmjölk ur flaska än ersättning. Men både och funkar ju så jättenoga är det inte :)
Absolut men senaste dagarna har jag pumpat ur mer än hon behövt, ska börja frysa in tror jag. Har hört att ispåsar funkar till det?

Frys mjölken i en sådan plastgrej att göra isbitar i. Så fort de är frusna lägger man över de i burk/påse. Lätt att dosera och lägga i flaska sen :)

• Gilla
Reactions: Lo_
Bvc idag, 3,5 veckor gammal, 55cm och 4230gram. Vuxit 2 cm och gått upp knappt 400 g sen förra fredagen :) inte konstigt att stl 62 börjar passa...

En fråga, vet någon hur lång tid det tar från att man ätit något till att det hamnar i bröstmjölken?

MARS
2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3 kl 23.13, 3020 gram och 49 cm.
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka, Elvira föddes 19/1 kl 15.24, 2226 gram och 43 cm.
14:e Sined, 2:a barnet. Albin född 6/3 kl 22.47, 3535 gram och 50 cm.
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka Elise född 17/3 kl 19:43, 3420 gram och 50 cm.
17:e Jast, 1:a barnet, pojke. Mats föddes 18/2 kl 21.00, 2865 gram och 48 cm.
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke. E född 2/4 kl 23.17, 3975 gram och 53 cm.
29:e Olina, 1:a barnet. Pojke Edvin född 12/4 kl 06.12, 4320 gram och 55 cm.
31:e Vilse, 2:a barnet, flicka Lova född 10/4 kl 11.37, 3940 g och 52 cm

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet. Leona född 16/4 19:14, 3190 g och 52 cm.
5:e Lo_, 1:a barnet. Lo född 6/4 kl 07.06, 3220 g och 48 cm.
5:e Smulu 2:a barnet pojke född 16/4 3355 g 50 cm lång
5:e Glittra, 1:a barnet. Son född 7/4 kl 21.22, 3000 g och 51 cm.
8:e Tassetass, 1:a barnet Lisbeth född 17/4 kl 14:16, 3850 g och 50 cm.
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka. Flicka född 17/4 kl 03.38, 4098 g och 52 cm.
14:e Snowwhite, 1:a barnet, Pojke född 26/4 kl. 18,16 3870 g 53 cm lång
15:e Snna, 2:a barnet, Pojke född 17/4 kl 13.04, 4015 g och 52 cm
16:e Melisen, 1:a barnet, Alice född 21/4 kl 8:22, 3860g och 50 cm
20:e Comatose, 1:a barnet. Pojke född 19/4 kl. 04:25. 3530 g och 52 cm
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
28:e Bambi, första barnen, tvillingflickor. L & J födda på morgonen 12/4. 2234 & 2415 g och 45 & 46 cm.
30:e Imogen, 1:a barnet. Son född 12/4 kl 00:07. 2460 g och 48 cm.

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet Pojke född 27/4 10.00. 3960g och 53cm
17:e Lime, 1:a barnet
19:e Sinus, 1:a barnet
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet
29:e 1887, 1:a barnet

Hämtar listan igen, tror det är den senaste.

Uppdaterar även med namn på våran pojke :)

Vi är på besök hos svärföräldrarna över helgen, dvs farmor och farfar. Mannens syster med familj är också här. Deras 1-åriga son som alltid varit så liten ser helt plötsligt gigantisk ut jämfört med vår kille :D

Sonen verkar förresten vara inne på något sorts varannan dags-system. Varannan dag sover han mest hela tiden och varannan dag är han jättemycket vaken. De dagar han inte sover brukar han kombinera med gnälliga kvällar då bara bröstet duger. Idag var en sovardag så jag hoppas på en lugn kväll peppar peppar!

Sonen verkar förresten vara inne på något sorts varannan dags-system. Varannan dag sover han mest hela tiden och varannan dag är han jättemycket vaken. De dagar han inte sover brukar han kombinera med gnälliga kvällar då bara bröstet duger. Idag var en sovardag så jag hoppas på en lugn kväll peppar peppar!
Så tycker jag att våran också är nu, som igår så sov han mycket och var orolig medans idag har han varit mer vaken och lite gladare.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 036
Senast: netia
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈