Vårföräldrar 2015 #4

Jag hade inte några cravings under graviditeten, men NU är jag konstant sugen på kaffe och sötsaker. Allt från glass till choklad och smågodis. Kaffe tålde jag knappt att dricka under graviditeten och tvingade i mig en halv kopp om dagen för koffeinets skull. Nu hade jag lätt kunnat dricka 4 stora muggar varje dag :d. Och glass ska vi inte tala om. Har ätit glass nästan varje dag i en vecka nu :love:.

Får man vara nyfiken och undra hur mycket egentid ni, respektive era ev. Partners har nu när ni har en nyföding?

Min kille kom hem tidigare idag (blev jag ju glad för) men jag hade glömt att han skulle spela match, så han försvann igen efter 2 timmar. Vi har haft en riktigt lång dag då August inte sovit mer än några kvartar sedan 09 imorse. Han har varit klistrad på mig och när min kille kom hem var jag rätt slut som artist. Fick sova en timme och sen åkte han.

Det var ju bestämt sen innan och han drar verkligen sitt strå när han är hemma. Ändå känner jag mig missunnsam och grinig. Att jag i princip aldrig är hemifrån beror ju också på att jag t ex inte har nåt fotbollslag eller liknande. När jag gör någonting är det med familjen.

Eller så jobbar jag, men det gör jag hemifrån vilket inte riktigt...räknas?

Hur tänker ni med det här?

PS. Halleluja, jag tror han somnade under tiden jag skrev det här!!!

Senast ändrad:
Jag hade inte några cravings under graviditeten, men NU är jag konstant sugen på kaffe och sötsaker. Allt från glass till choklad och smågodis. Kaffe tålde jag knappt att dricka under graviditeten och tvingade i mig en halv kopp om dagen för koffeinets skull. Nu hade jag lätt kunnat dricka 4 stora muggar varje dag :d. Och glass ska vi inte tala om. Har ätit glass nästan varje dag i en vecka nu :love:.

Blev sjukt sugen på glass nu. Tur att det regnar och August just somnat...

Jag har precis samma som dig, måste ha glass och sötsaker varje dag känns det som annars går min värld under :D:o

Tyvärr tror jag han får prickar av choklad så det försöker jag låta bli att äta :meh:

Får man vara nyfiken och undra hur mycket egentid ni, respektive era ev. Partners har nu när ni har en nyföding?

Min kille kom hem tidigare idag (blev jag ju glad för) men jag hade glömt att han skulle spela match, så han försvann igen efter 2 timmar. Vi har haft en riktigt lång dag då August inte sovit mer än några kvartar sedan 09 imorse. Han har varit klistrad på mig och när min kille kom hem var jag rätt slut som artist. Fick sova en timme och sen åkte han.

Det var ju bestämt sen innan och han drar verkligen sitt strå när han är hemma. Ändå känner jag mig missunnsam och grinig. Att jag i princip aldrig är hemifrån beror ju också på att jag t ex inte har nåt fotbollslag eller liknande. När jag gör någonting är det med dem.

Jag är mycket ensam faktiskt. Min sambo är tränare för ett ungdomsfotbollslag så han har 4 träningar i veckan plus nån match på helgen.
Så ibland är han borta från 7 på morgonen till 21 på kvällen. Som tur är bor sambons föräldrar nära så jag brukar vara där ibland på dagarna nån timme och få lite avlastning som är guld värt :)

Jag är mycket ensam faktiskt. Min sambo är tränare för ett ungdomsfotbollslag så han har 4 träningar i veckan plus nån match på helgen.
Så ibland är han borta från 7 på morgonen till 21 på kvällen. Som tur är bor sambons föräldrar nära så jag brukar vara där ibland på dagarna nån timme och få lite avlastning som är guld värt :)

Oj, men känner du dig inte ensam de dagarna? Jag skulle bli rätt sur tror jag. Men i jämförelse med dig verkar jag verkligen överreagera nu!

Lite av problemet kanske också ÄR att jag inte har lika mycket att göra som honom/inte så mycket vänner som är såna som man spontanträffar. Men bara för att jag inte är iväg lika ofta betyder ju inte det att jag vill bli ensam med bebisjour flera dagar i veckan. Tänker jag konstigt tycker ni?

Oj, men känner du dig inte ensam de dagarna? Jag skulle bli rätt sur tror jag. Men i jämförelse med dig verkar jag verkligen överreagera nu!

Lite av problemet kanske också ÄR att jag inte har lika mycket att göra som honom/inte så mycket vänner som är såna som man spontanträffar. Men bara för att jag inte är iväg lika ofta betyder ju inte det att jag vill bli ensam med bebisjour flera dagar i veckan. Tänker jag konstigt tycker ni?
Nej, det tycker jag inte.
Maken tränar med sina kompisar tre kvällar per vecka. De börjar kl 20 (är hemma hos oss i en annan byggnad så ingen restid), men efter att han kom hem sent en kväll som han skulle träna så har jag sagt att jag inte tycker att det är ok att han kommer hem kl 18 eller 19 för att sedan träna kl 20 (vanligtvis är han hemma 16.30 och då hinner han laga mat och umgås med Hugo innan han ska träna).

Jo, ibland så känner jag mig ensam men jag försöker hitta på saker som tex åka ner till min pappa så han får umgås med sonen eller som sagt åka ner till hans föräldrar.

Fotboll är min sambos stora intresse och nu i början får vi jämka lite för hästar är ju mitt stora intresse. Men visst det är inte kul de dagar han är borta så länge. Tycker det mest är tråkigt för hans relation med sonen som tar stryk eftersom de inte ses så ofta. Försöker att de kvällar han är hemma låta honom sköta allt (utom matning såklart) för att de ska få en bra relation.

Stallmöten alltså, inget jag vill ägna min bebisfria tid åt:nailbiting:.

Apropå egentid är det jag som dragit vinstlotten i vårt förhållande. Sambon kommer hem mellan 16.30-17, vi hänger lite innan jag åker till stallet vid 19 och kommer hem vid 21. Eller som idag när han var ledig, red imorse, möte på kvällen. Pumpar ur så det finns mjölk till lilla Loppan när jag är borta.

Försöker faktiskt uppmuntra honom att göra nåt själv ibland men jag skulle också vilja vara med Lo på kvällen om jag jobbade hela dagen. Sambon har även en tolvårig son boendes hos oss på halvtid så de veckorna är han med båda barnen samtidigt.

Det var ju bestämt sen innan och han drar verkligen sitt strå när han är hemma. Ändå känner jag mig missunnsam och grinig. Att jag i princip aldrig är hemifrån beror ju också på att jag t ex inte har nåt fotbollslag eller liknande. När jag gör någonting är det med familjen.

I vintertråden hade vi någon vecka när typ samtliga mammor rasade rätt rejält över sina partners. :angel:

Just nu är det väldigt snedfördelat här, men det gör mig inte så mycket eftersom John är sjukt rolig att hänga med nu när han har passerat tre månader. Jag får avlastning och tid för mig själv om och när jag vill ha det. :)

Min man tränar en del men gör det i samband med jobbet så det gör inte att han är borta så jättemycket längre än annars . Jag tränar också en hel del i vanliga fall men just nu är ju träningen på den nivån att sonen hänger med (läs barnvagnspromenader och övningar hemma i vardagsrummet). Så när jag fått ok för att börja träna ordentligt igen så får vi se till att båda ska få tid till det.

Kvällarna hemma så hänger mannen och sonen så mycket de bara kan, dvs när sonen inte äter eller sover. Skulle jag vilja ge mig av på egen hand skulle det nog gå utmärkt. Men hittills har jag nu när jag tänker på det bara varit ifrån sonen tre gånger. En gång på årsmöte i föreningen (en timme i annan del av huset), en gång när man och son gick till affären i ca en halvtimme och en gång när jag gick till pappersinsamlingen ett kvarter bort :p. Men jag är på inget sätt missnöjd, det är ju inte så att jag inte har möjlighet till tid för mig själv :)

Storasyster började vi nog inte ha riktiga kvällsrutiner på förrän närmare halvåret. Blir nog lika med den här ungen :)

Jag storhandlade på ica själv med båda barnen idag. Gick jättebra :) E sov i babyskyddet på kundvagnen medan J gick med en egen liten vagn :)

Handla mat skulle jag nog nästan våga mig på för då kan jag fånga in Niki i kundvagnen. Bara inte Leona blir akuthungrig för då försvinner nog Niki. Hon bryr sig inte om att följa efter oss föräldrar alls och ibland så hittar hon en ny familj :eek:
Jag kunde hämta mina stövlar iaf, en kompis jobbar precis bredvid ridsportsbutiken och kunde hjälpa mig att hålla ordning på vilden :)

Vi har det nog rätt lika. Jag rider/fixar med hästarna (utöver fodringar) ungefär 2 kvällar under vardagarna och sen på helgerna när vi är lediga ihop. Har min man nåt han vill göra de andra kvällarna så gör han det. Men ingen av oss behöver iväg för att utöva intressena för hästarna bor här hemma och min mans intresaen är sina maskiner och gården över lag. Så mycket gör vi tillsammans och när jag rider är jag sällan borta längre än 40 min plus påklädning och avklädning av hästen. Vi båda försöker springa ett par pass var i veckan också och det funkar :) Min man är mån om att jag ska få ha min tid med hästarna särskilt nu när jag är hemma med barnen mest. Han är bäst min gubbe :love:

Jag har ungefär 1-1,5 h varannan dag och han har..massor! Men vi bråkade om situationen här hemma för någon vecka sen och nu får jag iaf mer hjälp. Trodde att det skulle funka bättre med andra barnet men tji fick jag. Nu har han iaf L mycket mer när vi båda är hemma, i början tyckte han att jag skulle lägga henne i vagnen eller gungan när jag bad honom ta henne :grin:

Vi är nog en dålig familj att jämföra med eftersom mina studier och att vi bara ger flaska gör oss otroligt flexibla, men jag svarar ändå. :p

Vi är noga med att ge varandra egentid, framförallt att maken får det eftersom han är den som är föräldraledig. Jag skriver uppsats och åker då hemifrån vilket ger mig ett mentalt break från familjelivet, det är liksom en annan sorts energi som går åt till pluggandet jämfört med att vara hemma. Maken är betydligt mer knäckt efter en dag hemma med L än vad jag är efter en dag på skolan.

Just nu går det verkligen inte att hitta en bekväm ställning vare sig sittande eller liggande. Jag vill gärna bli av med mage, domningarna i händerna och halsbränna snart tack!

På plussidan har vi lyckats plantera om en massa grejer i dag så det är klart nu, känns skönt. Om bebisen får för sig att födas.

Igår tog flickornas farmor med båda på en promenas till deras gammelmormor för att hälsa på medan jag och min man roade oss med arr riva av taket på huset. E hade skrikit lite men överlag hade det gått bra. Hon hade med utpumpad mjölk som hon fick :) Hon är en mammegris den där lilla ;)

Och jag har blivit förkyld....var väl väntat med en 3 åring varit fökyld i flera veckor nu.

Sitter och äter frukost helt själv nu :love: (katten och hunden är iof med) Båda ungarna ligger kvar i dubbelsängen och sover

Igår var lillfisan med på discgolfbanan i drygt 2 timmar och sov i sjalen hela tiden och resten av dagen ägnades åt trädgården. Har förstått att vi har en hittills väldigt snäll och nöjd tjej, 3,5 vecka och hon har skrikit en timme vid ett tillfälle i samband med att hon fick d-dropparna. Nu med vattenbaserade är det inga problem längre. Annars låter hon lite om jag är för långsam med att ge henne mat bara.

Sovit hela natten med och bara 2 amningar och byten, vill dock fortfarande ligga nära så babynestet funkar bara i undantagsfall.

Just nu är det inte svårt att ha bebis :love:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 036
Senast: netia
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈