Vårföräldrar 2015 #4

Och vi har väl inget lyxbarn;), men nu sover lilla täppta, trötta Lokatten efter en lång dag med mycket sång, kramar, promenader och gungande i gungstolen. Förhoppningsvis mår hon bättre imorgon lillskruttan.

Hon är över lag en otroligt nöjd, snäll och go bäbis oavsett vad vi hittar på med :love:
Precis som här, kan undra vad man gjort för rätt i livet för att förtjäna detta :D

Idag var vi på öppet hus/öppna förskolan för första gången. Inte så mycket för min eller Lovas skull, utan mest för att storebror skulle få lite stimulans (barn 0-6 år). Lova var yngst med sina 4 veckor :p

Och vi har väl inget lyxbarn;), men nu sover lilla täppta, trötta Lokatten efter en lång dag med mycket sång, kramar, promenader och gungande i gungstolen. Förhoppningsvis mår hon bättre imorgon lillskruttan.

Vi kommer med all säkerhet få vår del plus lite till när dom blir tonåringar ;)

Helt otroligt att inte lillan blivit förkyld när storasyster varit förkyld i flera veckor! Hon gosar, pussar, kramar och är på henne mycket så jag bara väntar på att hon också ska bli sjuk. Men än så länge ingenting :)

Aj då, då har jag inget tips. Är han lika ledsen om du sjalar upp han hemma och går utan vagn?
Sjalen funkar som tur är så den går vi mycket med :). Får hålla mig till den när jag är själv och ta vagnen när sambon är med så vi kan hjälpas åt :).

Sjalen funkar som tur är så den går vi mycket med :). Får hålla mig till den när jag är själv och ta vagnen när sambon är med så vi kan hjälpas åt :).

Vad jobbigt att han inte gillar vagnen, jag har sån tur att min somnar nästan direkt han hamnar i den. Det är väldigt skönt :up:

Han kanske inte gillar vagnens gungande?
Det måste ju ändå kännas något när vagnen rullar och det tycker han inte om?

Annars har jag inga idéer. Båda mina har gillat vagnen. Tösen trots att hon hellre ville vara i min famn dygnet runt första halvåret.
Hur lägger du honom i vagnen?
Mina två har gillat bäst när jag lindat en filt om dom så det känns som någon kramar om dom. Nu är mina visserligen födda i oktober och december och det kan ju vara lite jobbigt att vara inlindad i en filt i maj kanske..
Jag vet inte riktigt vad det är som han inte gillar. Oftast brukar han gråta innan vagnen ens kommit i rullning så gissar att han inte gillar att ligga själv. Han somnar till exempel aldrig själv när vi är inomhus heller så gissar att han inte kommer till ro i vagnen när han inte är nära någon. När han somnat i någons famn brukar han kunna sova vidare i vagnen sen :).

Filt har jag provat och det funkade bra till en början, men så kom han aldrig till ro så att han kunde somna och då börjar han gråta istället.

Vad jobbigt att han inte gillar vagnen, jag har sån tur att min somnar nästan direkt han hamnar i den. Det är väldigt skönt :up:
Ja, jag hade en naiv föreställning att alla barn funkade så ;). Jag hoppas han växer ifrån det, han väger redan över 6 kg så det är några kilon man bär runt på i sjalen ;).

Jag vet inte riktigt vad det är som han inte gillar. Oftast brukar han gråta innan vagnen ens kommit i rullning så gissar att han inte gillar att ligga själv. Han somnar till exempel aldrig själv när vi är inomhus heller så gissar att han inte kommer till ro i vagnen när han inte är nära någon. När han somnat i någons famn brukar han kunna sova vidare i vagnen sen :).

Filt har jag provat och det funkade bra till en början, men så kom han aldrig till ro så att han kunde somna och då börjar han gråta istället.

Hoppas han ändrar inställning snart till vagnen. Det är så skönt att få ha händerna fria på stan.
Men jag vet hur det är. Min tös bodde i bärselen på mig i flera månader. Ingen annan dög. Man ska ju sova när bebisen sover men vad gjorde jag - gick på toa och duschade och åt mat ;)
Men det varar inte för alltid så njut av att ha honom nära för en dag får du tigga dig till en kram :love: :p

Hoppas han ändrar inställning snart till vagnen. Det är så skönt att få ha händerna fria på stan.
Men jag vet hur det är. Min tös bodde i bärselen på mig i flera månader. Ingen annan dög. Man ska ju sova när bebisen sover men vad gjorde jag - gick på toa och duschade och åt mat ;)
Men det varar inte för alltid så njut av att ha honom nära för en dag får du tigga dig till en kram :love: :p
Ja, fördelen med vagnen är att det är lättare att ta med sig skötväska och sådant. Men som du säger så får jag ta och vända det till något positivt :). Det är ju trots allt mysigt att ha honom nära och det är där han är trygg så vill inte ta det ifrån honom heller.

Emelie är 10 veckor idag! Hon har haft två riktiga sovdagar nu så hon kanske är i nåt språng? Hon har sovit hela fm, väckte henne för mat för storasyster ville ut och leka. Hon somna om i vagnen så vi har lekt ute och borstat unghästen. Har till och med gjort sadelpremiär på honom :D

• Gilla
Reactions: Lo_
Idag har jag och mina avkommor handlat ett (för femåringar) high fashion paraply på toys'r'us, med monsterhigh motiv som belöning, hon tränar på att sova i sin egna säng och nu har hon klarat 2 nätter i rad. Stolt och duktig är hon!
Nu tog vi en 5 km promenad med vagn och sparkcykel, hunnit handla lite grönsaker och pratat med mäklare :nailbiting:
Vi har ett hus som vi hyr ut, drömmen om landet var inte för mig... Men nu vill vi köpa nytt och komma bort från hyresrätten vi har. Marknaden ser någorlunda bättre ut idag än hösten 2011 iallafall :)

Hur går det för resterande vårföräldrar med bebisar kvar i magen?

Har också slutat jobba, ungefär en vecka till BF men räknar kallt med att mitt slarvigt valda anonyma användarnamn kommer kännas lite utdaterat när jag går över tiden och blir igångsatt i början av juni.

Mår så där bra som man knappt vågar prata högt om, virkar/stickar/syr/bakar, grejar i trädgården, hänger i stallet osv. Budar på bebiskläder på tradera och läser föräldraforumet på buke ;) och googlar på statistik över förlossningsstarter.

Känner mig både klar och livrädd för att det ska sätta igång :crazy:

Idag har lilleman fått för sig att sova är det enda rätta. Hur mycket som helst har han sovit. Det är inte klokt hur mycket man hinner dagar som denna :D Men jag undrar lite hur natten kommer att bli..

Har också slutat jobba, ungefär en vecka till BF men räknar kallt med att mitt slarvigt valda anonyma användarnamn kommer kännas lite utdaterat när jag går över tiden och blir igångsatt i början av juni.

Mår så där bra som man knappt vågar prata högt om, virkar/stickar/syr/bakar, grejar i trädgården, hänger i stallet osv. Budar på bebiskläder på tradera och läser föräldraforumet på buke ;) och googlar på statistik över förlossningsstarter.

Känner mig både klar och livrädd för att det ska sätta igång :crazy:
Skönt!

Jag förstår känslan, jag känner mig färdig med det här med graviditet men jag vete tusan om jag är redo för förlossning!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 066
Senast: Twirro
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben