Vårföräldrar 2015 #4

@Magnum om du får ont och sår, så tar inte bebis rätt tag! Många prövar "fotbollsgreppet" - ska tydligen vara bra, men vi är ju skapta olika allihopa. För mig tex funkar liggamning bäst, att sitta är också ok men ligga ner ännu bättre. Kanske du kan få hjälp på amningsmottagning eller Amningshjälpen? Inge kul med sår, hade det med min första, usch vad jag grät..

Tack, jag ska prova det!
Liggammade nästan bara på BB eftersom jag låg med dropp mycket av tiden det blev bekvämast så. Tyckte det fungerade hyfsat så jag ska prova igen!
Bvc tyckte jag kunde prova amningsnapp också.

kl
Kraken hade fortfarande inte gått upp mer än 30 gram på hela helgen och jag känner mej helt förstörd efter dessutom ha ammat varannan timme, typ utan resultat. Han är ju nöjd och sover gott, bajsar, kissar och är tillfred om han ligger vaken. Lite magknip om kvällen men inte mer än att han grymtar en stund, skriker knappt alls.
Han äter ungefär 15-20 minuter ibland längre ibland kortare. Kanske äter han för kort tid som någon var inne på.
Väntar på telefonsamtal från bvc som ska ta upp oss med barnläkaren. Bad dom även diskutera mina blodvärden ifall det kan påverka. Tänker mest att de kanske tror att jag inte matar honom ordentligt när allt annat fungerar fint :(

Sen blir man ju än mer frustrerad och ledsen över att min egna frustration och stress över det här kanske spelar in..

Omtumlande att bli förälder:angel::p Men värt allt :love:

Alltså bärsjalen :heart:heart

Så skönt att kunna ha henne nära, eftersom hon ofta inte vill ha det på nåt annat sätt, men ändå ha händerna fria. Kunnat gå här hemma och pyssla med disk och tvätt mm i ett par timmar. Då gör det liksom inget att vi blir sittande i soffan en stund när det är ätardags :D

En fundering - har en trikåsjal som jag lyckades bra med knytningen idag, kändes lagom hårt och hon satt i bra position enligt mig. Efterhand bökar hon dock ner sig så att hon blir rätt krum i ryggen och huvudet hamnar långt ner, som en liten boll ligger hon. Är det dåligt att hon ligger så? Hon är ju supernöjd och sover gott och när jag rättar till henne känns det som hon aktivt kämpar för att knöla ihop sig igen.... men tänker att det kanske ändå beror på att jag knyter dåligt....?

Tack, jag ska prova det!
Liggammade nästan bara på BB eftersom jag låg med dropp mycket av tiden det blev bekvämast så. Tyckte det fungerade hyfsat så jag ska prova igen!
Bvc tyckte jag kunde prova amningsnapp också.

kl
Kraken hade fortfarande inte gått upp mer än 30 gram på hela helgen och jag känner mej helt förstörd efter dessutom ha ammat varannan timme, typ utan resultat. Han är ju nöjd och sover gott, bajsar, kissar och är tillfred om han ligger vaken. Lite magknip om kvällen men inte mer än att han grymtar en stund, skriker knappt alls.
Han äter ungefär 15-20 minuter ibland längre ibland kortare. Kanske äter han för kort tid som någon var inne på.
Väntar på telefonsamtal från bvc som ska ta upp oss med barnläkaren. Bad dom även diskutera mina blodvärden ifall det kan påverka. Tänker mest att de kanske tror att jag inte matar honom ordentligt när allt annat fungerar fint :(

Sen blir man ju än mer frustrerad och ledsen över att min egna frustration och stress över det här kanske spelar in..

Omtumlande att bli förälder:angel::p Men värt allt :love:

Heja dig, det är inte lätt jämt...

Storasyster har haft en envis hosta i några veckor nu så hennes födelsedag till ära åktw vi till doktorn och fick medicin :D Lilla E sov sig genom alltihopa!

Nu har jag vart ute och gått med dom och hunden i nästan en timme. Syskonvagn plus motvind likamed jäkligt tungt! Men bra träning och båda sover gott i vagnen nere i källaren. Ska passa på att få undan disk och förbereda middag under tiden :)

Det leende hon vaknade med imorse halvfem har varit som bortblåst efter nästa uppvaknade vid 09. Ledsen, arg och frustrerad är dagens ledord. Vi kämpar på och snart kommer pappan hem, lite tidigare än det var tänkt och det tackar jag för:up:

Det leende hon vaknade med imorse halvfem har varit som bortblåst efter nästa uppvaknade vid 09. Ledsen, arg och frustrerad är dagens ledord. Vi kämpar på och snart kommer pappan hem, lite tidigare än det var tänkt och det tackar jag för:up:

Här är det inte heller så kul. L är stingslig som tusan och vi förbereder oss på en lång natt...

Första lediga dagen här!
Har mest roat mig med virkning, vilket kanske inte är så jättebra med karpaltunnelsyndrom men om någon kan komma på några aktiviteter som funkar bra med både karpaltunnelsyndrom, ryggont och foglossning så tipsa gärna!
Till i morgon tänkte jag be sambon lyfta fram symaskinen, det borde inte slita sååå mycket i alla fall.

Hur går det för resterande vårföräldrar med bebisar kvar i magen?

Nä, nu ger jag upp att gå i vagn själv med min lille skrutt. Åtminstone ska jag inte ta vagnen när vi ska ut på ärenden. Ambitionen idag var att ta oss in till stan och gå några ärenden (det rör sig om en promenad på 1,7 km). Självklart blir lillkillen väldigt missnöjd när vi nästan är framme och börjar stortjuta. Det hjälper inte att ta upp honom så jag promenerar "glatt" hem igen. Självklart somnar han när vi nästan är hemma igen :meh:. Nä, nästa gång blir det bärsjalen.

Hur gör ni andra när era bebisar blir ledsna i vagnen? (Antar att det inte bara är min kille som kan bli jätteledsen i vagnen ;) ). Napp funkar inte :(.

Hur gör ni andra när era bebisar blir ledsna i vagnen? (Antar att det inte bara är min kille som kan bli jätteledsen i vagnen ;) ). Napp funkar inte :(.

Som tur är gillar vår kille nästan alltid att åka vagn. Men när han får för sig att det är pest har jag tagit upp och burit honom. Helt klart lättare de gångerna man har någon med sig som kan dra vagnen! De andra gångerna tar promenaden lite längre tid :p

Nu är det snart så varmt att det borde fungera att ha amningspauser ute också. Mest mina bröst jag oroar mig för, han skulle nog fixa det galant nu.

Som tur är gillar vår kille nästan alltid att åka vagn. Men när han får för sig att det är pest har jag tagit upp och burit honom. Helt klart lättare de gångerna man har någon med sig som kan dra vagnen! De andra gångerna tar promenaden lite längre tid :p

Nu är det snart så varmt att det borde fungera att ha amningspauser ute också. Mest mina bröst jag oroar mig för, han skulle nog fixa det galant nu.
Jag tar också upp honom, men det blir som du säger lättare när man är två :). Ibland har han varit så trött att han somnat i famnen och då har det bara varit att lyfta ner honom i vagnen så har han sovit vidare, men annars kan det ta tiiid :nailbiting:.

Nä, nu ger jag upp att gå i vagn själv med min lille skrutt. Åtminstone ska jag inte ta vagnen när vi ska ut på ärenden. Ambitionen idag var att ta oss in till stan och gå några ärenden (det rör sig om en promenad på 1,7 km). Självklart blir lillkillen väldigt missnöjd när vi nästan är framme och börjar stortjuta. Det hjälper inte att ta upp honom så jag promenerar "glatt" hem igen. Självklart somnar han när vi nästan är hemma igen :meh:. Nä, nästa gång blir det bärsjalen.

Tar upp henne och söver henne i famnen eller som idag, matade två gånger och sedan dansade vi runt och sjöng i minst en halvtimme innan hon somnade. I stallet O_o

Första lediga dagen här!
Har mest roat mig med virkning, vilket kanske inte är så jättebra med karpaltunnelsyndrom men om någon kan komma på några aktiviteter som funkar bra med både karpaltunnelsyndrom, ryggont och foglossning så tipsa gärna!
Till i morgon tänkte jag be sambon lyfta fram symaskinen, det borde inte slita sååå mycket i alla fall.

Hur går det för resterande vårföräldrar med bebisar kvar i magen?

Utöver att jag är ruskigt less på att vara gravid går det ganska fint.
Förra veckan var mentalt riktigt jobbig, men nu börjar det kännas bättre igen. Börjar finna mig i att jag kommer vara gravid för evigt (känns det som) och tar en dag i taget. Har varit riktigt trött senaste veckan och blivit tvungen att gå och lägga mig en sväng både för- och eftermiddag för att orka med resten av dagen. Jag håller tummarna för att det är på sluttampen nu, längtar efter att kunna röra mig normalt igen och få snosa bebis.
Idag har varit en bra dag, gått 3 långsamma kilometer med hundarna och sedan ägnat resten av dagen åt att sitta och tentaplugga i solskenet på trappan med fågelsång och glass som ytterligare stämningshöjare :D
Gillar du att baka? Här har det producerats en del matbröd, pizzabullar och bakverk senaste veckorna i brist på annat. Hade tänkt vi skulle ha lite i frysen framöver, men det försvinner visst i rasande takt. Önskar jag hade en symaskin att roa mig med, det känns som vettigare sysselsättning än att äta kladdkaka ;)

Jag inser än en gång att vi fått ett lyxbarn :p plocka upp ur vagnen för att de skriker har jag aldrig någonsin behövt :)
lova är precis som sin bror var i denna åldern - kan frustrationsskrika lite när elaka mamma/pappa tvunget ska byta blöja när hon håller på att svälta ihjäl :cool:
I övrigt skriker hon inte alls, har det blivit totalt 5 min under denna månaden så räknar jag högt :)

Om det inte är något av ovanstående då? Oftast går vi ut direkt efter matning och då kan han skrika från start trots ren blöja :(.

Han kanske inte gillar vagnens gungande?
Det måste ju ändå kännas något när vagnen rullar och det tycker han inte om?

Annars har jag inga idéer. Båda mina har gillat vagnen. Tösen trots att hon hellre ville vara i min famn dygnet runt första halvåret.
Hur lägger du honom i vagnen?
Mina två har gillat bäst när jag lindat en filt om dom så det känns som någon kramar om dom. Nu är mina visserligen födda i oktober och december och det kan ju vara lite jobbigt att vara inlindad i en filt i maj kanske..

Jag inser än en gång att vi fått ett lyxbarn :p plocka upp ur vagnen för att de skriker har jag aldrig någonsin behövt :)
lova är precis som sin bror var i denna åldern - kan frustrationsskrika lite när elaka mamma/pappa tvunget ska byta blöja när hon håller på att svälta ihjäl :cool:
I övrigt skriker hon inte alls, har det blivit totalt 5 min under denna månaden så räknar jag högt :)

Vi har också fått ännu ett lyxbarn :o Har heller aldrig plockat upp nån av dom ur vagnen för att de skrikit. Emelie ligger gärna i vagnen, sover i den bara den inte står still för länge ;)

Hon tyckte inte om att bli fastspänd i bilstolen innan men nu är hon nöjd även i den :) Hon är över lag en otroligt nöjd, snäll och go bäbis oavsett vad vi hittar på med :love:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 066
Senast: Twirro
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar