Vårföräldrar 2015 #4

Aaaah jag blir knäpp av mina dagar just nu! Noll egentid om jag nu inte har hästen. Den lilla storasystern har fortfarande inte hämtat sig efter att ha fått en lillasyster och är väldigt mammig och har väldigt svårt att somna på kvällarna. Att hon inte somnar förrän 21.30 är inte ovanligt. Och bebis tycker inte heller om att sova om kvällarna utan brukar inte somna förrän 22. Svårt för pappan att lägga bebis också så det blir mina kvällar som försvinner :(
Känner mig helt uppstressad hela tiden, svårt att hinna med att andas när allt går i ett.

Ja, fördelen med vagnen är att det är lättare att ta med sig skötväska och sådant. Men som du säger så får jag ta och vända det till något positivt :). Det är ju trots allt mysigt att ha honom nära och det är där han är trygg så vill inte ta det ifrån honom heller.

Går det inte att sätta honom i sjalen ifall att han blivit ledsen i vagnen? Jag brukar ha med både och så att det går att ta upp henne om vagnen inte fungerar. Vagnen är ju ända bra till att lasta grejer i :)

Aaaah jag blir knäpp av mina dagar just nu! Noll egentid om jag nu inte har hästen. Den lilla storasystern har fortfarande inte hämtat sig efter att ha fått en lillasyster och är väldigt mammig och har väldigt svårt att somna på kvällarna. Att hon inte somnar förrän 21.30 är inte ovanligt. Och bebis tycker inte heller om att sova om kvällarna utan brukar inte somna förrän 22. Svårt för pappan att lägga bebis också så det blir mina kvällar som försvinner :(
Känner mig helt uppstressad hela tiden, svårt att hinna med att andas när allt går i ett.

Vår bäbis somnar sällan för natten innan kl 22 :o Hon lägger sig med oss vid 22 tiden. Småsover dock under kvällen ibland.

Går det inte att sätta honom i sjalen ifall att han blivit ledsen i vagnen? Jag brukar ha med både och så att det går att ta upp henne om vagnen inte fungerar. Vagnen är ju ända bra till att lasta grejer i :)
Att jag inte tänkt på det :idea:! Det måste ju vara den absolut enklaste lösningen :D! Tack!

Våran är också uppe ganska länge, han småsover lite till och från kvällstid men vi går och lägger oss någonstans runt 22-23.

Min bebis är också kvällspigg och kan nu vara vaken flera timmar fram till kl 22-24 ungefär. Som tur är slocknar han gott sedan.

Förstår dock känslan av uppbundenhet som du har @carmarnic. Det har dock blivit bättre nu när han är nöjd i större utsträckning när han är vaken. Tidigare ville han vara nära och var ledsen mest hela tiden :(.

Även här brukar vi lägga oss omkring kl 22-23, ibland sitter pappa och H uppe längre men då sover H i knät.

Inatt hoppade vi över det tidiga nattmålet så brösten var sprängfyllda när vi vaknade. Tror att jag egentligen skulle behöva pumpa ur då för mjölken bara rinner in i munnen på honom...

Nu på morgonen lade jag H på mage och han lyfte på huvudet och vände det till andra sidan för första gången! :up:

Här är bebis också ofta kvällspigg och somnar någon gång mellan 23 och midnatt. Men jag klagar inte så mycket över det. Han sover 3-4 timmar i sträck så det blir rätt bra uppdelning av natten sen :)

1 månad och 1 dag och bvc-besök idag. 51,5 cm lång och 3245 g "tung" är han. Ligger 3 streck under på vikten eller ngt men går upp i vikt ok och följer kurvan iaf :)

Jag är mest nöjd över att han passerat 3200 g, nu ska bärselen invigas!

Verkar inte vara själv med kvällspigg bebis iaf. Någon som vet när det går att börja påverka? Här har hon sista långa sovpasset till 19 ungefär sen är hon vaken förutom att hon slumrar några minuter här och var till 22.
Men tror det blir bättre om storasyster kan börja somna i tid om kvällarna, just nu är det knepigt att få henne trött och hålla bebis på bra humör för så fort bebis gnäller vill storasyster trösta oavsett om bebis är i rummet eller någon annanstans i huset.

I dag har jag fått komma ut och galoppa med hästen så det var skönt att få komma ifrån lite. Funderar om jag ska våga åka och hämta mina nya ridstövlar nu i eftermiddag med båda barnen med eller om storasyster kommer att riva affären medan jag tar hand om Leona :eek:

• Gilla
Reactions: Lo_
I dag har jag fått komma ut och galoppa med hästen så det var skönt att få komma ifrån lite. Funderar om jag ska våga åka och hämta mina nya ridstövlar nu i eftermiddag med båda barnen med eller om storasyster kommer att riva affären medan jag tar hand om Leona :eek:

Var iväg med båda mina till stan en snabbsväng idag. Tog den lille i sjal, mycket lättare att hålla koll på stora, då båda händerna blir fria och en kan gå/springa efter lättare än med vagn.

Verkar inte vara själv med kvällspigg bebis iaf. Någon som vet när det går att börja påverka? Här har hon sista långa sovpasset till 19 ungefär sen är hon vaken förutom att hon slumrar några minuter här och var till 22.
Men tror det blir bättre om storasyster kan börja somna i tid om kvällarna, just nu är det knepigt att få henne trött och hålla bebis på bra humör för så fort bebis gnäller vill storasyster trösta oavsett om bebis är i rummet eller någon annanstans i huset.

Storasyster började vi nog inte ha riktiga kvällsrutiner på förrän närmare halvåret. Blir nog lika med den här ungen :)

Jag storhandlade på ica själv med båda barnen idag. Gick jättebra :) E sov i babyskyddet på kundvagnen medan J gick med en egen liten vagn :)

Alltså ni vet det där gamla Mr Bean-avsnittet där Mr Bean ska byta om på en strand där det är en annan man, och när Mr Bean efter mycket om och men bytt om går den andre mannen iväg med en blindkäpp?

Idag var jag på vårdcentralen för att ta blodprover. Sitter i väntrummet utanför provtagningen. Jag och sonen är ensamma där förutom en äldre man ca 80. Sonen vill ha mat då det är dags för amning. Första gången jag ammar inför främmande. Fram med filt för att skyla oss. Självklart är sonen allt annat än samarbetsvillig och tycker "låtsas att jag är en väderkvarn" är en kul lek. Filten ramlar ner ett par gånger. Jag tycker mannen tittar lite väl mycket på mig för att det ska vara artigt..

Sen kommer mannens fru (antar jag) ut från provtagningen. Av hennes vägledning och sätt att hålla honom när de går därifrån var han aningen blind eller hade väldigt dålig syn :p:D (åt situationen, inte mannens syn såklart).

Som om det inte var nog så kommer sen ytterligare en gammal dam 85+ in till väntrummet. Sonen får många fina komplimanger och damen pratar om sina barnbarnsbarn. Sedan säger hon - Men vet du vad jag alltid tänker när jag ser såna söta små pojkar?
- Nej?
- Att tänk att de sedan ska bli såna där gamla gubbar!

:D:oO_o:rofl:

Alltså ni vet det där gamla Mr Bean-avsnittet där Mr Bean ska byta om på en strand där det är en annan man, och när Mr Bean efter mycket om och men bytt om går den andre mannen iväg med en blindkäpp?

Idag var jag på vårdcentralen för att ta blodprover. Sitter i väntrummet utanför provtagningen. Jag och sonen är ensamma där förutom en äldre man ca 80. Sonen vill ha mat då det är dags för amning. Första gången jag ammar inför främmande. Fram med filt för att skyla oss. Självklart är sonen allt annat än samarbetsvillig och tycker "låtsas att jag är en väderkvarn" är en kul lek. Filten ramlar ner ett par gånger. Jag tycker mannen tittar lite väl mycket på mig för att det ska vara artigt..

Sen kommer mannens fru (antar jag) ut från provtagningen. Av hennes vägledning och sätt att hålla honom när de går därifrån var han aningen blind eller hade väldigt dålig syn :p:D (åt situationen, inte mannens syn såklart).

Som om det inte var nog så kommer sen ytterligare en gammal dam 85+ in till väntrummet. Sonen får många fina komplimanger och damen pratar om sina barnbarnsbarn. Sedan säger hon - Men vet du vad jag alltid tänker när jag ser såna söta små pojkar?
- Nej?
- Att tänk att de sedan ska bli såna där gamla gubbar!

:D:oO_o:rofl:
Vilken skön tant!!

Här är bebis 16 dagar, lyckligtvis nu gått upp 60 g på två dagar men har 250g kvar till födelsevikt..
Ammar och ammar, storbölar varje gång eftersom det gör så fruktansvärt ont :cry: Lillputte tar ett för litet tag, men det är klurigt att få till det rätt tycker jag men vi kämpar på!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 066
Senast: Twirro
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben