Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Hoppas att du mår bättre snart! Det verkar vara en jobbig magsjuka du/ni åkt på... :(

Och... Förlåt om jag är ett svin men.. Lyckan att kunna se muffen igen när man står i duschen och ska raka sig - ovärderlig!!! :D

Märkte precis att jag är totalt plaskvåt i trosorna :o har haft väldigt vattniga flytningar ett tag nu men inte såhär.. :crazy:

DS: haha din text var bättre än min :D Man kan ju antingen köpa sånt papper till skrivaren eller så beställer man en färdig text. Vet att jag såg det när jag letade "namnlappar" till mina hemsydda kreationer men kommer inte ihåg på rak arm nu var det var...

majola: usch hoppas ni är friska snart, det låter verkligen precis som den magsjuka vi hade här hemma! Tur som var har vi ju iaf inga barn som kan bli sjuka än...

Apollo: Din jäkel :devil:

Pan: hoppsan! Vilken vecka är du nu? Kan det vara vattnet redan? Har du nosat på det?

Misstänker du att det kan vara vattnet? Ring förlossningen isf.
Jag har sjukt mycket flytningar och måste ha trosskydd varje dag :/

Apollo, skönt att du inte upplevde dem som stressade, jag har stort förtroende för deras kompetens och tror att det ska mycket till för att de ska visa stressen. Det sorgliga är väl att det är vardag för dem och trycket på förlossningen blir värre och peakar i mars/april. Antar att man ska ha lite tur också och föda på en dag när inte hela Stockholm tänkte göra det ;) Vore jobbigt att behöva åka till ett annat län för att föda.

Jag längtar också efter att se mina intimare delar igen och kunna sköta mig själv som vanligt...

Imorgon är det dags för BM-besök igen, ska prata lite förlossning och skriva ett litet förlossningsbrev, jag hoppas att det blir givande.

Och... Förlåt om jag är ett svin men.. Lyckan att kunna se muffen igen när man står i duschen och ska raka sig - ovärderlig!!! :D

HAH! Ja, du är ett svin... :D själv kom jag just ut ur duschen - svettigare än vad jag var innan och har ingen aning om hur jag ser ut där nere och jag litar inte ett dugg på sambo när han säger att det ser fint ut! ;)

Vet inte om det tagits upp tidigare men på den här informationen jag var på så berättade barnmorskan att ett bra sätt att ta reda på om det är flytningar eller vatten är att lägga en linneduk (typ kökshandduk) i trosorna. Flytningar, även vattniga sådana, lägger sig som en slemmig liten hinna ovanpå duken, det gör inte vattnet.

Men som de andra säger - ring förlossningen om du tror det kan vara vattnet!

aha vad smart!

Såg att pan ju är beräknad bara en vecka innan mig så jag hoppas verkligen att vi har fyllt kvoten på alldeles för tidiga bebisar och att det bara är flytningar!

Tänkte jag skulle komma upp mig lite på statistik-listan så jag skriver allt i egna inlägg jag :devil: :angel:

Fick veta att jag måste släpa mig tillbaka till arbetsförmedlingen igen och skriva på ett papper (VARFÖR kan de inte skicka per post...? :cry:) så när jag ändå är nere i stan tänkte jag leta rätt på en frisör med drop in-tid och få ordning på skatboet! :devil:
Blir nog redan i morgon då sambo ändå jobbar till kl 18. Och så slänger jag i lite färg när jag kommer hem. Ska bli skönt att fräscha till sig lite! :love:
(misströsta icke - jag kommer se ut som en fet rugguggla igen ett par dagar senare... ;))

Nej det får vi innerligt hoppas! Nu är lite väl tidigt även om det nu för tiden finns goda chanser för så här tidigt födda bebisar. :crazy:

just ja angående toning förresten... hur blir det med sånt när man är gravid? Har läst att det kan bli helt annorlunda än vad det brukar bli eftersom håret har en annan struktur e

Senast ändrad:

Kl

NÄE! Nu kasserar jag den där korkade jäkla hjärnan! :devil: :cool: Jag har gjort en stek, kom på nyss när den varit inne runt 50 minuter att jag inte har någon olja eller smör, inte öst den eller någonting. Den lär väl smaka skosula sen :cool: Tur att jag gör klyftpotatis till (craving) så det i alla fall kanske finns något av det som går att äta...

Toning vet jag inte, jag kör permanent men just min röda färg som alltid fäst bra har fäst mycket sämre under graviditeten. Kan också ha att göra med att jag fick en knäpp och blekte allt för ett tag sen, svårt att veta men rött ska ju ha lite svårare generellt att fästa vad jag förstått...

Får se hur den bruna fäster nu! :) Har också läst att det kan bli konstigt om man färgar under graviditet, men är väl som med allt annat - olika för alla, bara att testa och se... ;)

jo jag brukar också ha permanent hårfärg i men funderade på att kanske ta toning nu istället för att spara lite pengar och för att det försvinner rätt fort om det ser fördjävligt ut... inte så kul att lägga över 400 spänn på att se ut som en clown i huvudet sen som sagt :P

Jag köpte en toning i samma hårfärg som jag vanligen har (men lite fräschare och intemed gråa strån typ) för 3,45 € så det är ingen ekonomisk katastrof om den inte blir så bra. Har inte orkat testa ännu.

Ja det är väll så att de är så sjukt duktiga att de lyckas dölja det.
Här på BB är det dock helt sanslöst vilken service det är!
Nattpassets personal kom precis in och hälsade för kvällen och erbjöd sig att ta över ett pass matning under natten. För mig skulle det kännas jätte konstigt så jag tackade nej och de snudd på tjatade (absolut inte på ett negativt sätt) för att få oss att förstå at det var helt okej.
Annars så fixar de precis allt man ber om och ställer upp och fixar precis hela tiden! Min upplevelse här är verkligen helt suverän och trotts att vi haft en hel del problem med både mat och amning så har jag inte upplevt minsta negativ press eller liknande som jag tycker man hörs det pratas en hel del om. Jag tycker vi blivit suveränt bemötta och de har absolut tagit oss på allvar. Sedan har det ju varit en hel del slit med maten men det är ju inte direkt deras fel att de inte gärna kan rekommendera oss att strunta i att ge henne mat bara för att det är knöligt. Nej, jag är super nöjd med allt här, förutom sjukhusmaten hehe, och ev schemaläggning. Det är ju tre olika skift per dag och det är inte så att det är samma personal som jobbar typ två dagpass i rad utan de är en väldig rullians på personalen (endast nattpersinalen hat kommit flera nätter i rad) och många av dem har man sett en gång och inte igen. Men thats it och de aldra flesta märker ju inte av det eftersom de inte stannar lika länge som vi.

Börjar mer och mer komma in i rollen som småbarnsförälder, HAHA! Jag sitter med ungen på ena armen, pumpar mjölk ur ett bröst och surfar på ipaden samtidigt! Då kan man snacka multi tasking :D

Har du något hum om vad du vill ha med i ditt FLbrev?

Kommer det mer om du hostar?
Det var en av frågorna jag fick. Sedan så sa de att om det är vatten så kommer det mer och inte bara en gång.

Nä har försökt "provocera" fram mer nu ikväll med div övningar och hostningar och det har inte kommit mer så var väl bara en flytning.. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 564
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 366
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar