Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

så mysigt att läsa att ni hsr det bra! har lillsnörpan fått nåt namn eller är det hemligt?

dagens gnäll, jag är störtförkyld och hostig, yngsta sonen har haft feber i 4 dagar med äcklig hosta, vi ska till vc imorrn. äldsta sonen är frisk och kry och pigg som en mört. sambon var på puben igår och har legat lågt idag, jag har fått bita mej i tungan flera gånger för att inte bli bitchig. dessutom sov vi asdåligt igår natt, med sammandragningar och hostande unge och mitt i natten fick jag gå upp och bajsa! ja typ en halvtimme efter jag fick ett sms av sambon att han inte hade någon nyckel så jag hade varit uppe och låst upp källardörren.

nu ska sambon jobba hela veckan, kännss som om vi behöver lite space.

35 dagar kvar till bf, inte för att jag räknar eller så...

Härligt att ni får en så fin upplevelse :)
På bb hade vi också mestadels bra personal, men en tant första natten var hemsk och la en kommentar som jag aldrig kommer att glömma och som fick mig att må så dåligt.

Det jag vet att jag vill ha med i förlossningsbrevet är främst lite bakgrundsinfo om förra förlossningen och bemötandet efter, så att det förhoppningsvis blir bättre denna gång. Annars vill jag nog ha med att jag vill bli guidad och har god erfarenhet av EDA och kan tänka mig all smärtlindring frånsett kvaddlar. Får se hur det blir hos BM imorgon.

Visslan, fy för sjukdom, lider med dig och förstår fullt ut att sympati för sambon inte riktigt fanns ;)

Pan, jag har också förstått det som att det liksom ska fortsätta komma om det är vatten. När det började sippra med dottern så kände jag liksom hur det hände något när jag sträckte mig efter en sak och det blev blött. Jag bytte underkläder omgående och efter ett tag hände samma sak igen och när det hände för tredje gången började jag fundera på om man skulle kontakta förlossningen, vilket jag gjorde och åkte in på koll och fick det konstaterat att det var vatten och så fick vi åka hem och invänta värkarna.

jo jag brukar också ha permanent hårfärg i men funderade på att kanske ta toning nu istället för att spara lite pengar och för att det försvinner rätt fort om det ser fördjävligt ut... inte så kul att lägga över 400 spänn på att se ut som en clown i huvudet sen som sagt :P

Ja, det är sant! ;)

Men aaaaje! Trollet har lagt sig på tvären och töjt ut hela magen åt helt fel håll... :cool:

Men vad oskönt! Dottern låg också mycket på tvären, denna har nog mesta tiden legat med huvudet neråt, men han spjärnar ibland mellan rygg och mage på något vis, också riktigt oskönt.

Jag är så irriterad nu, vi skulle ha varit hos BM nu på morgonen vilket betydde att maken stannade hemma på morgonen, jag och dottern fick gå upp tidigare och jag skulle ta mig iväg vilket alltid är "jobbigt" då det innebär mer ont, så jag åker inte iväg i onödan. När vi kommer till mottagningen är det en morgon med öppen mottagning för cellprov och preventivmedel typ. Ett par BM är där och hämtar folk i turordningen och tittar lite på min mage, men inget mer.

När vi suttit och väntat en dryg kvart frågar jag var min BM är och får svaret att hon är sjuk och de har försökt ringa mig, men jag har ju inte svarat. Jaha, sa jag, ja jag har fått byta nummer sedan jag sist var här, men ni provade inte ringa maken? Ni har ju hans nummer också. Nä det hade de ju inte gjort.

Vi skulle kolla på en ny tid, den enda som fanns var imorgon 11.30 och då kan maken omöjligt följa med. Just detta besök hade jag verkligen velat ha honom med IOM att vi skulle prata igenom förra förlossningen och skriva förlossningsbrev osv. Jag hade velat att ha honom med för att vi dels ska vara två öron som hör och som lite stöd då jag tycker att det är jobbigt.

+ Kaktus
Vilka sadister vi har i magarna va...! :devil:

Men vad surt med krånglet på mvc, Kaktus! Sånt kan verkligen sabba humöret totalt :(

Men vad jäkla dumt av dem! Fanns det ingen annan tid i veckan där ni kunde ha gått båda två?

+ Micks
Tydligen hade min BM inga andra lediga tider och då är det ju inte så mycket att göra åt, men trist känns det. Dessutom finns ju risken att hon är sjuk imorgon också...

Åh vad drygt, jag gillar verkligen inte den nonchalans som det verkar vara på en del MVC. Risken är ju rätt stor att hon är sjuk i morrn med ja... kan du ringa och kolla innan?

Det finns en anledning till att jag bara kunde tänka mig att gå till en enda BM på vår närmsta mottagning. Hade jag av någon anledning inte kunnat få henne så hade jag gått till en privat mottagning i stan eller så, även om det blivit mer bökigt att ta sig till. De andra där är helt lost och virriga. Hon vi var in till idag tex har jag noll och i get förtroende för, så extremt rörigt på hennes rum att man bara där undrar hur mycket hon tappar bort. Öppnar hon sedan munnen så blir man mörkrädd, svarar man sedan henne så har hon redan tappat tråden, skrämmande att hon jobbar med vård!

Jag lämnade mitt nya nummer som tänkt idag, så jag hoppas att de klarar av att kontakta mig om hon är sjuk. Jag hoppas dock verkligen att hon är frisk imorgon, för det var ju tydligen rätt bråttom att få det gjort med ny blodtypning pga bytt efternamn och jag vill inte träffa någon annan...

Ååå näe vad jäkla skit-typiskt! :( hoppas nu de har vett att höra av sig om hon är sjuk i morgon också....

*kl*
Hehe, idag utnyttjar jag helt fräckt faktumet att Maken jobbar i närheten... :p (en av fördelarna med att vi flyttade till stan, vi bor väldigt centralt+liten stad) .... Jag är så sjuuuuukt godis-sugen idag. verkligen CRAWING sugen inte typ: "vore gott med nåt sött till kaffet .." utan lite mer så MÅSTE ha... och bara sånt jag egentligen inte gillar?! :o gelegodisar med fruktsmak?!
han har lovat att komma hem på lunchen med godis till mig, :love:

Jag skäms nästan, jag är galet bortskämd? :cry: :D

Din make verkar så fantastisk! :love: vilken tur att du har honom, verkligen! :)

Skönt att han jobbar nära, jag skulle så gärna vilja ha lunchsällskap här så man äter något bättre än en ostmacka :o men Alex har runt en halvtimme till jobbet härifrån (kollektivt, hade han cyklat hade det säkert gått fortare) och skulle därmed inte förmå sig att komma hem och luncha med mig.

Nä, inte galet bortskämd utan snarare drar du nytta av tillfället, helt rätt! Jag är hungrig nu så jag ska ta mig ner och se om jag kan få till någon lunch kanske...

Klockis, den där realitybilden... Here it is ;)

blogger-image--1365095518.jpg

Sååå sliten! Ligger på soffan och hoppas på att få sova en liten stund snart men jag är hela tiden på gränsen-trött :p märk den vackra hyn :o

:rofl::rofl:

men du är väl underbar!! :love::D

Jag lovar jag ska be maken fota mig i min "barpapapa-outfit-ikväll". :bow:

Mer verklighet till folket!:banana: jag skrattar inte åt att du ser sliten ut, för det är eländigt, kunde jag skulle jag beama över lite godis, men det är så skönt att du bjuder på dig själv!

men vad är det för gos du har i famnen..? *myyyys*

Haha! Roligt att kunna glädja dig med något, det bjuder jag så gärna på ;)

Det är Kissen som vi så enkelt kallar henne :p gammelmormor och gammelmorfar "döpte" henne till Kattamaja men hon är reggad som Mysan. Här blev det Kissen helt enkelt. Kärt barn... ;)

Skön bild! Sådär känner jag mig också inombords iaf och ser ut så ibland med, dock inte just idag. Mysig kisse!

Ja, ibland orkar man helt enkelt inte vara snyggast i stan ;) idag är jag rent äckligt trött och det känns som om inte så mycket hjälper på mig. Jag är inte ens särskilt hungrig utan vill helst bara ligga (somnade faktiskt till en stund så jag vaknade nyss). Ska ge mig iväg på en liten lunchpromenad med voffan och se om det kommer någon hunger eller om det fortfarande är soffan/sängen som kallar.

Hihihi sötnöt! :rofl: :love:
Själv är jag nyklippt och så snart håret torkat ska jag färga det - känner mig jättefin men postar jag en bild på mig här sen så blir jag väl lynchad! :rofl: :D :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 564
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 366
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar