Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Usch, det låter inte alls roligt! Mjölkstockning?

Influensan.. Fast jag tror faktiskt att jag lyckades timea in en stockning samtidigt för jag har så satans ont i ena bröstet.. Fast jag vet inte riktigt när de skulle ha vart stockigt för de har inte vart hårt eller knöligt.. De gör bara ont och är lite rött på ett litet ställe..
Influensan... Du vet, dom säger ju att man inte ska åka till typ köpcentrum med bäbisen i början.. Va gör de om man låter bli det när pappan jobbat i Sveriges största köpcentrum? ^^

Haha, när jag kom ner till FL så sa jag att jag ville duscha.. Sen kändes det som väääääärldens största projekt att klä av sig hahaha, så jag vekna och tog gasen direkt ;) men det hade nog vart skönt.. Tills de va dags att gå upp.. Jag har så långt hår så de hade blivit så blött och snubbigt.. För de hade jag nog tänkt på då.. Not ;)

Kvaddlar är otroligt effektivt men seriöst, det är en gång och aldrig igen jag utsätter mig för tusentals "getingstick" för att döva en annan smärta. När den effekten var borta, timmarna gick och jag på sin höjd öppnat mig en halv cm eller vad det var fick det bli EDA, jag gav upp hoppet där någongång och är glad för det i efterhand. Som sagt ångrar jag lite att jag inte hade gett upp hoppet när barnmorskorna börjat prata om snitt pga 40h-gränsen. Spännande att man ändå gått igenom 8 skiftbyten där. Då har man varit på plats länge :p

Klockan: de där läbbiga fragminsprutorna... När man har fått en massa blåmärken, gör det ännu ondare då? Jag har utspridda blåmärken för jag vågar inte sticka där men snart finns ingen plats över :o är i valet och kvalet om jag ska våga mig på att sticka i magen i stället när blåmärkena blivit ett...

Haha, ja det kan vara ett litet projekt för sig det där med att klä av och klä om! :D Men jag har inte badat sen flytten i januari och nu har jag sån abstinens att jag dööör! ;)

Jaa... Jag sa nejtack till den sista av sprutorna, då hade jag för svårt att hålla masken xD sköterskan berättade att hon bad kollegorna om kvaddlar när hon hade ryggont ett pass och sa att hon skrek rakt ut och fixade det inte :p

Vår BM på föräldrakursen sa att hon hade en kollega som brukade ta kvaddlar på sina pass när hon hade lite ont i nacken.. ^^
Hon sa att de inte alls va ovanligt att dom la på varandra :o

//Apollo som dansar lite happy dance efter att äntligen ha hittat en napp som verkar funka hyfsat! Håll tummarna!

Det ska finnas badkar i 8 av 10 rum på förlossningen och ordnar de inte ett badkarsrum åt mig ställer jag till med en scen och åker hem... typ. :angel: :D

Nej, jag kan inte säga att den ena var bättre än den andra. Det var två så helt unika upplevelser. Jag hade aldrig klarat det utan lindring andra gången heller, det var ju inte mitt val heller -faktiskt. De kunde ju knappt undersöka mig innan edan ..

Båda gångerna var fantastiska, första för att jag inte hade lindring och kunde/fick klara det själv, andra gången för att jag var i behov av hjälp och fick det ....

Du känner väl om du är öm! ;) jag försökte sticka vartannat ben och undvek där det var knöligt/blått.... har du många kvar? tänkte på dig i morse när jag satt på dass och tittade på mina kvarvarande blemmor.... :o

Knapplån

Jag är fortfarande hemma... inget som tyder på en förlossning så jag börjar känna att det är ett dåligt skämt.
Äter glass istället haha. Min kära make tyckte jag kunde beställa ett par nya skor om jag ville :) han vet hur man gör lilla frun glad hihi.
Hoppas så innerligt att jag slipper igångsättning men det känns inte så :(

Hoppar in lite. Är du säker på att det är influensan? Dvs, har du andra sjukdomssymptom än feber, yrsel, kallsvettningar, huvudvärk och värk i kroppen? Har du inte det kan det vara kopplat till brösten/livmodern ändå. Jag fick någon form av mjölkgångsinflammation utan att brösten var hårda, utan framförallt ett av dem var som du beskriver. Fick så hög feber att jag svimmade. Penicillin hjälpte direkt dock när jag äntligen fattade vad det var!

Hoppar in lite. Är du säker på att det är influensan? Dvs, har du andra sjukdomssymptom än feber, yrsel, kallsvettningar, huvudvärk och värk i kroppen? Har du inte det kan det vara kopplat till brösten/livmodern ändå. Jag fick någon form av mjölkgångsinflammation utan att brösten var hårda, utan framförallt ett av dem var som du beskriver. Fick så hög feber att jag svimmade. Penicillin hjälpte direkt dock när jag äntligen fattade vad det var!

+ 1 på det svaret!

Min första "riktiga" mjölkstockning trodde jag också var influensa. Efter att ha haft 40 graders feber till och från i två veckor (och flera besök på amningsmottagningen), så fick jag till slut penicillin. Det har tagit bort allt (även svårläkta sår på brösten som funnits i tre månader), utom ett litet återfall av stockning eftersom jag var slarvig... Sista dosen penicillin i morgon och på en vecka har min förhoppning om fortsatt amning stigit från ingen till långamning. ;)

Det är mycket bättre att sticka i magen, det känns ingenting i jämförelse med låren.
Nu är mitt smärtsystem och min kropp lite konstig efter många år med kronisk värk men jag låter ingen sätta nålar i mina ben igen. Sköterskorna sa med att det var lite ovanligt att vilja bli stucken i magen, men på mig är det verkligen som ett knottstick och en stick i benet är en tretumsspik ;)

Ge det ett försök!

Varför går du på akupunktur? Det kanske du har skrivit redan ...

Det är förlossningsförberedande akupunktur. Mjukar upp bindväv och så. Hos förstföderskor förkortas öppningsfasen med i genomsnitt 2 timmar.

Kuriosa: I Tyskland tar ca en tredjedel av alla gravida förlossningsföreberedande akupunktur. Det kostar runt 10 Euro per gång, ges från och med v. 36 (min bm vill dock inte börja tidigare än v. 37) en gång i veckan.

Idag var det tämligen smärtsamt ffa i höger ben (två nålar i knäet, en i vaden och en lilltån/per ben). Fast det är ju bara när de sticker, när nålarna sitter är det ok. Jag har tydligen extremt tydliga akupunkturpunkter för övrigt.

Håll tummarna nu!

Mja, det är ju inte jätteömt men det blir kanske om jag sätter en nål i :p De är ju inte särskilt behagliga ens utan blåmärken... Jag har inte ens börjat på 25-packet utan betar av en hög med 2-pack just nu. Innan jag börjat på 25-packet har jag inget hopp om verkligheten, haha. Lätt "kvällsångest" men det är lättare att ta dem när Alva skriker efter mat så man blir lite stressad har jag märkt.

Mamma tog ju sprutorna i magen "efter förlossningen har man ju så mycket löst skinn så det är lätt att ta tag i" men jag tror att jag är fläskigare på låren än på magen men det kanske spelar mindre roll :o

Usch, de här sprutorna ni pratar om, vad är det för otäckt?

Här är det rätt kletigt, lätt rosafärgade flytningar i ganska stora mängder... :yuck: Men jag har förstått att det inte är något att oroa sig för?

Märkligt hur mycket man helt plötsligt är beredd att prata om när man är gravid. Som med min mor, vi har aldrig varit särskilt pratsamma förr, nu pratar vi flytningar, bindor, läckande tuttar och förlossning... :o

Vad har ni för tips förresten på vad man borde skaffa hem från apoteket? Bra-att-ha-grejer liksom. Amningsnappar, salvor, snorsug, termometer och sånt..?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka