Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Hahah, gäller att se det positivt - du kunde lika gärna legat där med 2 skrikande bebisar och en skrikande pappa :idea: :rofl:

*kl*

Börja bygga en byrå kl 6 på morgonen måste väl räknas som helt normalt när man är höggravid? :angel:

Det låter fullständigt normalt, själv satt jag och sprättade kantningen på en filt vid den tiden :angel:

Haha, skönt att inte vara ensam om att ha ändrat dygnet :p

Men tusan vad tungt det är att bygga :eek: 1 timme, och sen var byrån färdig... Nu är det paus, och sen ska jag bygga ihop tre lådor. Det gåååååår lååååångsamt...
Kommer väl somnat lagom till det är dax att gå till frisören kl 10 idag. Suck :p

Haha ni är tokiga :)
Själv har jag ingen ork alls till att boa och ha mig... Fast viljan finns.
Sover fruktansvärt dåligt om nätterna nu - all tidigare värk har kompletterats med onda hugg i bäckenbenet fram varje gång jag reser mig för att gå på toa (och det blir många såna besök per natt) :crazy:
Får väl se det positivt - att trollet borrar sig närmare utgången. Men jag blir lite orolig över förlossningssmärtan sedan om bara det gör sviiiinont! :(

På lördag får jag min nya telefon dock - det borde kunna distrahera mig fram till förlossning! :D

Sover också jättedåligt - därav att jag är uppe och bygger byrå istället :D Jag har för tillfället mer ont när jag ligger än sitter så valet är ganska lätt när jag ändå inte lyckas somna om ;)

Nackdelen är ju att man är svinigt trött nu istället. Efter 5 timmars vaken tid är det väl dax för första middagsluren? :p (eller hade varit normalt sett - idag vågar jag inte för då kommer jag med all säkerhet missa frisörtiden....)

Fast det är ju det jag helst vill klara mig utan...
Skillnaden är ju att under förlossningen så byggs ju smärtan upp - inte som nu då man får häftiga hugg eller liknande.
Tror det blir en helt annat fokus också - vilket gör att man klarar smärtan bättre. :)

*knapplånar mig själv*

Jag tror det är fler än jag här hemma som fått konstiga tankar av att vara gravid.

Var och handlade igår - Jocke var med. Och han hittade en så underbart fin fleece filt (läs: ktm orange) så den var han ju bara tvungen att köpa. (tro fan det alltid blir dyrare att handla när han är med ;) )

Sen tyckte han att jag skulle sy något klädesplagg av den som mini kan ha på sig ute på bandagarna.
Och nu kommer problemet. Märket (KTM) borde broderas in - med maskin - för att bli som snyggast.
Han tyckte lite snabbt - "men kan du inte köpa en sådan maskin då?"
hmm.. jovisst - de kostar från 15 000 ca bara..

Gissa vad hans svar blev?
Han länkade från en butik i Storbritannien som säljer billiga maskiner - där kostade samma maskin bara lite över 10 000 kr :idea:

Snacka om att bli besatt av sina jäkla märken.... *suckar djupt*

(för klargörande - nej - det kommer inte bli någon broderimaskin i detta huset ;) )

Vad ogin du är! :D

Vaknade vid tre i natt av att vår förkylda gullunge åbäkade sig. Hade då tokont i ryggen eftersom han bara kunnat sova med mig jättenära, dvs ingen amningskudde som stöd för mig någonstans. Konstaterade dessutom att jag hade sammandragningar nästan utan paus trots att jag låg blickstilla i sängen. Hoppet tändes och jag smög upp på toa för att kolla läget (och sträcka liv i ryggen igen. Då slutade allting. :mad: När jag gick och lade mig igen hade maken börjat snarka med 342 decibel så att jag inte kunde somna om. Som tur var chockade gullungen med att sova till åtta i morse.

Fullt sommarväder här nu, så igår fick sonen gå i bara kallingar ute. Det gick åt fyra par - så så värst lyckat kanske maninte kan säga att experimentet var. Dock vägrade han blöja imorse så nu måste jag nog köpa mer kalsonger... Han har redan hunnit kissa på golvet. :cautious: Jag skenade med pottan (ibland överraskar jag med anmärkningsvärd snabbhet) men hann inte. Ska nog skicka ut honom i trädgården nu. Då måste jag i alla fall inte torka så mycket golv.

Har ni andra fått ont i naveln??? Min gör sedan igår jättont. Helknäppt. Den är öm och jag tror den spricker snart. Så ser det för övrigt ut också...

Jag var väldigt öm i naveln i början, men just nu är det den som är mjukast på hela magen :D Det är som en sviktande knapp mitt i allt det hårda :D

Nu vill jag föda barn, seså, kom igen liten, ut med dig! :bump:
(En hel natts sömn gör underverk. Ett enda toabesök, sen sovit som en klubbad gris. Aaaaah.)

Fast det är ju inte bara EDA jag klassar som bedövning. Det finns ju en hel hög med andra alternativ. Jag var tokhög på lustgas när min EDA slutade ta och jag hade värkar med 60-120 sekunders mellanrum. Utöver det finns ju kvaddlar (huuuuualigen, dessa tänker jag inte ge mig på igen!), akupunktur och lite sånt smått och gott så om ungen inte kommer direkt kan man nog få någon lindring.

Mitt önskemål var ju att på sin höjd använda lustgas men min förlossning gick ju inte ens framåt så någon målbild var svårt att skapa och jag ville inte gärna pina mig igenom alla dessa timmar utan något. Energin tog slut ändå ;)

Jag födde (valt) utan bedövning när dottern kom. Jag är jätteglad för det. Förlossningssmärtan är "positiv" smärta jämfört med fula bäckensmärtor och så..
Men det är ett jävla jobb att hantera den utan lindring, jag förstår det nu när jag provat både och. ;) Men jag tyckte att det var väl värt att inte ha lindring första gången, det kändes som jag hade kontroll på läget "i kroppen" ....
Fast man får ingen extra tapperhetsmedalj. Behöver man hjälp ska man ta emot det tycker jag.

Visslan: Hur gör det för din son med lunginflammationen?

Zews: hur har det gått med "spillandet"? Hoppas blödningen slutade upp.. och att du är och föder nu! :-D Du med WTF, nu är det dags för fler bebisar! och Majola, visst ska du också ha nu? :banana: :bump:

Majola: gu så härligt med sommarvärme! Mindre kul med icke rumsren onge! ;) Hade du varit på akupunktur eller hur var det?

Pan: :D vad härligt det är när allt klaffar! Får ni fler föräldradagar eller nåt, ni som får två på en gång..?

Vilse: broderimaskin..? O_o oooh... måste kollad upp... :p jag är helt besatt av att sy nu... så härligt...

Underbart att du fått sova! Hoppas det är din kropp som planerar för stordåd och tycker att du ska vara utvilad? :bump:

Visst finns det andra alternativ än eda. Men här t ex ger de i regel inte lustgas och min bm bara skakade på huvudet när jag sa att jag ville ha smärtlindring. Det var liksom för sent för allt då. Men då är det ju andra sidan också nästan över! :D

Jag har ju bf först 6:e maj egentligen. Men mentalt var jag ju inställd på sonens 38+3 och hade liksom förväntat mig att föda i natt då... Akupunktur i kväll igen, får se vad som kan hända. Hon tänker sticka mig i en tå, det vet jag. Var inte alls skönt när de gjorde det förra graviditeten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka