Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Ge fan i att tränga er före mig! ;)
Läbbigt att det rinner nåt, mitt vatten sipprade med jack och det var sjukt läbbig känsla! Den jär svängen är det direkt snustorrt mellan benen.. inte en flytning så långt ögat kan nå...
Förra gången var det betydligt slabbigare på den fronten haha.

Men vad störigt! Jag skulle bli helknasig.

Ingenting här heller, trots expressstädning av övervåningen och lite möbelslipande. Bara sammandragningar stup i kvarten, men det har jag ju haft så länge nu.

Svärmor ringde och frågade om hon kunde åka på utflykt i eftermiddag (hon är annars standby som barnvakt) och jag sa att jag inte kunde tänka mig att det ska vara något som helst problem. :mad:

Undrar om jag kan lura min bm att sticka på föd-direkt-punkten imorgon kväll?

*kl*

Minns ni min barnvagn från polen?
När den kom hit hade den blivit skadad/sned under transporten - men vi fixade den själv. Var lite fräck och skrev till säljaren att jag ju då tyckte att han kunde bjuda på ett matchande paraply.
Hörde inget från honom på "evigheter", men igår dök det upp ett paket med ett paraply i :D
Så nu är vår vagn komplett :bump:

tako3(18)_big.jpg

Lätt att vara efterklok :) nu vet ni tills nästa gång.

Kl
Sambons mamma skulle ha varit här för 1,5 h sedan. Kaffe och kladdkaka klart sedan länge. Hm! :p nåja, jag och Alva vilar i sängen så länge, trötta som vi är.

Kul med vagn! Jag har helt plötsligt fått för mig att jag behöver MASSA grejer, men det är nog bara gravidhjärnan... :D

Meeeen. Aldrig får man vara nöjd. Efter BM's hinnsvepning idag så blöder jag massa... Hur mycket är normalt?

Det har jag också märkt av - har gett mig själv shoppingförbud nu. Vi behöver inte mer grejor nu - även om jag hittar mycket som skulle kunna vara användbart :angel:

Oj, jag visste inte ens att man blödde efter en hinnsvepning.... :eek: ringa fl och fråga?

Har för mig att om man blöder (åtminstone om det är färskt) ska man ringa fl.

Jo, lite blödde jag med en gång, hon fick blod på handsken. Sen pratade hon nog om hur mycket som var normalt, men med mina två timmars sömn i bagaget kan det hända att jag inte var helt vaken.. :angel:
Hon pratade om 5-kronor i alla fall... Och räknar vi i femmor är jag nog uppe i 30-40 kronor nu... :wtf:
Det har iaf avtagit något, så jag avvaktar lite. Hon var lite smått hårdhänt så det kanske inte är så konstigt att man blöder lite.

Pratade med min mamma nyss, det är konstigt vad öppen man blir helt plötsligt, har aldrig pratat så.. öppenhjärtligt med henne förr. När jag beskrev natten så tyckte hon det var jättemärkligt, hon tror definitivt det var vatten. Men men. Behöver en natts sömn nu (och maken också...) så inatt vill vi ha det lugnt! Men imorgon föder jag gärna barn! :D

Vilse - precis, shoppingförbud :cautious: har hela tiden tänkt att jag inte behöver något babynest, men fick den briljanta idén igår att SY ETT. BRA TÄNKT. Nä. Får nog hålla fast vid tanken på att inte ha knodden i sängen. Och ska h*n ändå vara där får jag korva ihop några filtar...
Sen kom jag på allt annat - termometer, snorsug, amningsnappar, salvor osv osv.. Men sånt går faktiskt skaffa efter hand...

Ring fl tycker jag också!

Apropå shoppingsug så är vi ju klara med allt nödvändigt till bebis... men nog är en ny telefon (galaxy S3) väldigt nödvändigt för den dräktiga? :angel: :D

Vänta inte för länge med amningsnapp eller annat hjälpmedel för såriga bröstvårtor bara. Det är INTE värt att låta det gå för långt så att säga. Det tog flera dagar innan jag inte längre behövde SKÖLJA bort alla textiler från varet på mina onda tits. Det gjorde satans ont :p jag fick börja lägga bomull innanför inläggen för att några tussar bomull var mindre smärtsamt och betydligt enklare att skölja bort än amningsinlägg.

går det bättre för dej nu?

zews jag håller tummarna för dej. och ring in om det inte slutar blöda.

Ja, den stora nackdelen med amningsnappen är ju att Alva blir lite "lat" och inte gärna äter utan den men hellre det än att pina sig igenom problem med äckliga sår :)

Det löser sig nog när hon blir lite äldre och starkare! :)

Kaktus: hur går det för dig med din kräksjuke lille?

//Apollo som sitter i amningsfotöljen och vilar fötterna på den fulla tvättkorgen med drygt 39 graders feber!

Jag "tränar" henne emellanåt när jag är för lat för att diska den och så länge brösten är fulla funkar det men sen vill hon inte mer ;)

då är det säkert ingen fara, slemmis kan ju vara blodblandad. tror den största faran vid blödningar är att moderkakan har lossnat och . det gör den ju inte av en hinnsvepning.

min andra förlossning startade av en hinnsvepning av en arg doktor (jag vägrade bli igångsatt på nyårsafton) som tog i rätt bra..

apollo var det du som frågade om sjalen? det finns ju olika material, vissa varmare än andra . titta efter bambu eller fråga om tips i sjaltråden. jag knyter alltid dubbelt kryss. sen att de sover mycket kan man ju reglera om man tycker det blir för mycket men så länge nattsömnen inte blir störd tror jag inte du ska oroa dej.

Kl.

Jahopp.. Ett försök att hålla freya lite nöjd med en snabb-amning fram till syrran vaknade (för att dom ska vara hyfsat synkade) resultat: en bebis som sover stenhårt på mitt bröst! Och eftersom jag sitter fast här med henne ruskades pappa till liv för att plocka upp bäsing nr2 när hon vaknade och sätta en flaska mjölk i värmaren. Resultat? En stenhårt sovandes pappa med en stenhårt sovandes bäsing på bröstet..

Så nu ligger jag här med en uppvärmd flaska och ingen som är vaken ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Värma spenat?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Gps tracker för Android?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat