Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Kikar in med tröttmössa och ammningshjärna på och skicksr lite heja, heja till dig och bebis!
:bump: :banana:

Krya på dig Sixten! Trist inställning av sköterskan, bra att ni kollar upp.

Känner förresten också igen att bebisen kanske kommer till ro lättare hos pappa när det inte är hunger som är problemet, för att man själv luktar för mkt mjölk...

Kl
Wtf, drygt att inget hänt ännu. Hänger på i dansen: :banana::bump::banana::bump::banana:

Lew, typiskt att BM är sjuk, men bra att du kan komma så snart igen iaf. Jag köpte mitt hallonbladste i ett drogeri, så har inget bra nättips. Kanske i nån hälsokostaffär annars?

Tack, men det dröjer nog ett par dagar, men inte så mycket mer än så, trodde BM här.
De trodde inte det var vatten (efter att tre stycken luktat på det de tryckt ur mig... :wtf: ) men jag vet inte. Det berömda testet med kökshandduk hemma tydde på vatten :D Känns retligt att man åkt bara för monsterflytningar (som alltså blötte ner en matta hemma..) men men. Man lär så länge man lever...

kl

Det märks verkligen att det har kommit en hel del bebisar vid det här laget, och att resten av oss bara går och väntar... inte så mycket aktivitet i tråden längre :)

Jag tror jag har börjat ha lite förvärkar, får "ont i magen" och hugg/ilningar från och till under dagen. Bara nån enstaka gång under en hel dag iofs, men ändå. På morgonen vaknar jag av att det gör ont men det går oftast över med lite lugn och ro och vila.

Ja, verkligen! Själv är jag så himla trött på dagarna så jag vilar mest, vet inte riktigt vad jag ska skriva i tråden men jag är inne och läser varje dag iaf. :)

Jag misstänker samma här, har sen igår haft som molande mensvärk i hela magen, men jag är osäker på om det kommer i samband med sammandragningar eller inte. Vissa gånger jag känt så har magen varit mjuk och troll har sparkat så... :crazy:

Men det kommer i intervaller.

Vi befinner oss nu på barnakuten. S kräktes grönt nu ikväll och efter samtal med vårdguiden där vi blev uppmanade att åka in sitter vi nu här... Sköterskan som tog emot oss suckade över vårdguiden och tyckte att vi kom förgäves, kändes som ett trist bemötande. Klart att jag blir orolig när min ammande 5-veckors bebis kräks grönt och säger vårdguiden åt mig att åka in, så gör jag ju det.

Usch, bra att ni åkte in! Väldigt tråkig attityd från sköterskan dock... :banghead:

Heja dig och bebis Zewz! :banana: :bump:
Hoppas att det sätter igång ordentligt nu snart! :)

Nä det är verkligen inte lätt. Både jag och sambon säger flera gånger varje dag till henne att vi längtar tills hon kan prata och tala om vad som är fel :p

Zews: trist om det ska dröja ytterligare. Jag skickar ett par hejaheja till bebis! Blir du kvar under tiden eller åker du hem? I och för sig var det konstaterad vattenavgång på mig (det rann.. Och det rann.. Och det rann..) men jag fick ju inte åka hem och invänta värkar iom att bebis var rörlig.

Kaktus: börjar hon skrika blir det oftast värre när hon kommer till sambon men det är väl inte hela världen om han får svettas lite när jag inte längre vet vad jag ska ta mig till. Det finns ju betydligt svårare barn än vårt så det känns som om vi har det hyfsat lätt ändå, bortsett från att hon går från 0-100 på 2 sekunder. Nu har jag ju 2 nya lösningar att prova nästa gång. Än är inte hoppet ute ;)

Otäckt med grönt kräk :o hoppas att det inte är någon fara trots allt!

Kl
Idag ska sambon bli pappa, officiellt alltså :) och besök av hans mamma efter det. Tur att det kommer lite besök så man får tummen ur och snyggar till lite här hemma. Man har ju liksom ögonen på något heeelt annat numera och jag tillåts sällan att göra så mycket för då blir lilltös hungrig. Sambons pappa dammsög och moppade golv innan vi kom hem från BB men det är nog det som är gjort förutom lite allmänt småplock.

Bara jag som fått bristningar på alla ställen förutom där huden expanderat mest - magen?

Hela arslet är rödrandigt... :cool:

Sista 2-3 veckorna fick jag massor på magen, under naveln, men annars verkar det inte ovanligt med bristningar på t.ex tuttarna så det låter ju inte helt osannolikt att få dem lite här och var :)

Men tuttarna växer ju, min ändalykt är minsann fortfarande liten och snärt! :eek:

*kl*

Håller tummarna för dig, Zewz!

Själv trodde jag att det var på gång här igår kväll. Satsade på en aktiv dag: förmiddagen tillbringades på Ikea (med två speedade tvåringar som jagade varandra uppp och ner för varenda gång i hela affären, tjutandes av glädje och därefter tryckte i sig typ två korvar var - de tyckte det var en jättebra utflykt!) och sedan ute i solen hela eftermiddagen. Sa till min granne att om jag måste jaga sonen när han susar iväg med sin bobbycar i nedförsbacke en gång till så kommer bebisen på stört...

Kvällen var sedan en enda lång sammandragning, men när jag lade mig i badkaret så lättade det igen och under natten var ingenting. Bara att lugna sig alltså. :meh:

Min granne verkar för övrigt satsa på att driva mig till vansinne. Varje gång vi ses (vilket är rätt ofta eftersom våra barn leker i princip varje dag) så säger han med spelad förskräckelse: "Men, är du fortfarande gravid?!" Tur att jag inte är så känslig, utan kan se det humoristiska i det hela. Värre är det med min käre far som sägger ungefär samma sak varje gång vi telefonerar - bara det att där är förskräckelsen inte spelad... Förklarar varje gång - med en ängels tålamod - att om flickebarnet inte kommer ut av sig självt så är det ingen som tänker göra något åt det förrän om tidigast tre veckor...

Vad tror ni hjälper mest: slipa möbler eller klippa gräs? Sonen ska till sina grodor under förmiddagen så jag har ett par timmars egentid. Har i alla fall tvättat madrassöverdrag och spjälskydd till bebisens säng!

Senast ändrad:

Sätter de sig inte på humöret så sätter de sig på arslet alltså? ;)

Kl

Då var man hemma igen. Snopet värre. Även om det tog lite längre tid hem än tänkt. Maken åkte ju hem när jag la mig för att invänta undersökning nummer två. Så efter undersökningen (05) ringde jag honom för att bli hämtad. "Åker direkt" säger en sömndrucken karl. Eh. En timme senare ringer jag och frågar vart han är. "På väg...! Jag åker nu.." *trumvirvel* Ännu en medalj till min man. Han hade somnat om...
BM sa dock att tappen hade förändrat sig bara på dom två timmar som det var mellan undersökningarna nu inatt, så förhoppningsvis säger min ordinarie BM, som jag ska träffa kl 10, att det är dags att föda barn ;) Nä, inte riktigt, men hon får väl kika på eländet och se hur det ser ut... Sammandragningarna har iaf blivit mer påtagliga.

På tal om bristningar så har jag än så länge sluppit helt. Vore skönt om det förblev så :)

Kaktus: Trist sköterska, klart man åker in om man är osäker och definitivt när sjukvårdsrådgivningen säger det!

Heja Zewz! Hoppas det kommer igång ordentligt snart!

Majola: Jag försökte sandpappra lite runnen färg på vaggan i går som sista fin-lir men fick ge upp det på en gång då det drog igång en herrans massa sammandragningar så jag säger slipa möbler :)
--

Ang hallonbladsteet så har jag hittat flera olika ställen men det är olika märken och i påse eller lösvikt... det jag funderade på är om nåt är godare eller så.. :) Kan säkert hitta en hälsokostbutik inne i stan när vi ändå ska till BM men låter helst bli att vandra runt i butiker.

Jag har inte en enda bristning än, men väntar mig att de dyker upp alla på en gång när som helst. Magen är inte så himla stor ändå, men rumpa, lår och armar är helt flobbriga :( Magen är som en medicinboll mer eller mindre hela dagarna tycker jag, det är bara när kotte har sina röjar-perioder som den slappnar av lite.

Senast ändrad:

Majola: Jag försökte sandpappra lite runnen färg på vaggan i går som sista fin-lir men fick ge upp det på en gång då det drog igång en herrans massa sammandragningar så jag säger slipa möbler :)

Då satsar jag på det! Känns dessutom roligast!:D

Fick en del bristningar på magen förra gången, men de bleknade av med tiden.

Precis! :) jag har ändå varit hyfsat lugn i jämförelse med hur jag var i början och jag vill inte räkna ränderna på magen ;) jag är mest glad över att jag tightat till mig en hel del så jag tänker inte på baksidorna.

Zews: jag ville ju inte släppa hem min karl när jag var inne just för att han tenderar att inte vakna alls när man ringer och om han svarar är det 9 gånger av 10 i sömnen så jag var glad att han kunde bli kvar och jag förstår att du blir irriterad på din make. "är du vaken?" "Mm" "säkert?" "Mm" "du sover inte?" "Mm" "Alex du sover!" "Mm"

Dock vet jag inte om han hade kunnat somna om ifall jag var inne men jag var inte helt glad i tanken på att chansa så att han uppmuntrades att bli kvar ett par timmar för att se vad som hände är tacksamt. Ps: Alva sover lika tungt som honom...

Verkar ju som om det kommer igång snart i varje fall. Lyllos dig ;)
Här har också flytningar ökat markant senaste dagarna (även om jag inte slabbat ner någon matta ännu ;) ) men jag tar det som ett tecken på att något är på gång :angel:

Bristningar har jag fått en - över ärret där jag hade min navelpiercing :cool: Så för tillfället ser det ut som om jag har två navlar - sexigt värre...

Tröttheten har slagit till även här - tycker inte jag gör "något alls" men blir ändå dödstrött av det. Känns som om jag skulle kunna somna sittandes just nu.... (men lägger man sig för att sova så lyckas jag såklart inte somna.)
Har fått rensat rabatterna i varje fall - så nu är allt färdigt för att så och plantera ut det jag sått här inne... Skönt :)

*knapp*

Jösses, alldeles nyss satt vi och väntade på att alla i vintertråden skulle bli klara... Nu annonserades den första 2014-graviditeten ut! O_o

Jo, såhär i efterhand sa vi att det var ju himla knasigt att han åkte hem över huvudtaget, men han trodde att jag skulle vara lugnare för hundens skull och så. Skit i hunden sa jag, han klarar sig väl :rofl: När det gäller barnafödande så får faktiskt hunden klara sig själv en natt om det skulle bli så, och hästarna dör inte om de får frukost klockan 9 istället för 7 exempelvis.

Vilse, ja, alla som har med mina heligare delar att göra säger ju att det snart kommer igång. Får hoppas de har rätt. Har fortsatt sippra... nånting. Känns måttligt fräscht, men "min" BM gjorde en hinnsvepning på mig nu och kände just hinnorna, så det var inte vattnet som gått... Jag som var så jävla säker :angel: (Om nu inte ungen gjort som JAG gjorde i min mammas mage, hade pillat hål på hinnorna längre upp i livmodern, så det läckte vatten ÄNDÅ, trots att de var hela "nertill".)
Tröttheten ja. Blir helt matt av att se alla som är ute och räfsar och grejar... Var förbi en kompis nu som har BF dagen innan mig, 9 maj, iofs har hon planerat snitt här snart, men den galna tokan var ute i trädgården och grävde ner stora perenna klumpar och flyttade tunnor och grejade... Pust.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat