Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Nä, jag sitter hemma och inväntar knodden :)
Spillandet har mer övergått i... klet. Igår var det ju som kranvatten, nu är det klabbigt :rofl: Blödandet har slutat, så det hade nog bara att göra med barnmorskans misshandel av min (påtagligt) uppmjukade tapp. Ett par fingrar fick hon ju in utan större besvär så det kanske inte är så konstigt att man blödde lite. Haft en del molvärk neråt under natten, men ändå sovit sjukt bra (en natt utan sömn kan tydligen ge den effekten..) så idag är jag vid gott mod.
Nu är Brolle klar på nyhetsmorgon så nu blir det förmiddagslur med hunden :love:

Varför går du på akupunktur? Det kanske du har skrivit redan ...

Ser man ett slut på det hela kan jag tänka mig att det är lättare att hantera och förmodligen hade jag försökt då men tyvärr såg ju inte situationen ut så. Jag hoppas att jag, om det blir fler barn, kan ha en mer normal förlossning. Det är ju lite av grejen att få ta fram ungen själv och känna hur det känns :)

Vilse: broderimaskin..? O_o oooh... måste kollad upp... :p jag är helt besatt av att sy nu... så härligt...

Det hade varit sjukt kul - men ja, det känns inte helt värt dem pengarna ;)
Vill du komplettera så rekommenderar jag starkt en overlockmaskin istället!

Tips om hur jag gjorde:
Välj ut en maskin här:
http://www.brothersewing.se/sv/overlock-coverstitch

och sen beställer man här:
http://www.sewingmachines.co.uk/brother_over.htm
Får med mycket tillbehör - samt betydligt billigare än i sverige.
Svensk manual laddar man ner på första länken vill jag minnas. :D

Tror det är mittenmodellen jag har - och den är jag jättenöjd med. Har använt den massor nu när jag börjat sy kläder och sånt :)

Ååå du inleder mig i frestelse!! Har precis sytt en liten mössa är Ludvig. :love: Han har världens sovdag idag, värsta lyxtiden för mig. :) passar på att njuta lite... helt sjukt vad de kan sova om de sätter den sidan till! Dotter var lika dan...

Brodyrmaskin vore ju coolt men oj vad med pengar! men en overlock alltså... mm.. knappast nu i allafall. Vi ska betala in skattem efter husförsäljningeni dagarna och ev. byta bil. Också känns det som att jag ska lära mig en sak i taget... :p

Tokig man är, nyss när jag satt och klippte och nålade hörde jag min skånska syslöjdsfröken skorra: "vrätsida mot vrätsida" i bakhuvudet... :D

Ok! Har ni fler "dubbeldagar" också eller är det 30 som för alla andra?

Ja Andreas har först 20 dagar nu första månaden sen tror jag det är 60 som är avsatta till bara honom

Jag födde (valt) utan bedövning när dottern kom. Jag är jätteglad för det. Förlossningssmärtan är "positiv" smärta jämfört med fula bäckensmärtor och så..
Men det är ett jävla jobb att hantera den utan lindring, jag förstår det nu när jag provat både och. ;) Men jag tyckte att det var väl värt att inte ha lindring första gången, det kändes som jag hade kontroll på läget "i kroppen" ....
Fast man får ingen extra tapperhetsmedalj. Behöver man hjälp ska man ta emot det tycker jag.

Det är lite så jag tänker och känner också... Jag vill uppleva en förlossning på "naturlig" väg och känna kontroll och absolut inte för att få en tapperhetsmedalj.
Jag vill helt enkelt inte gå miste om den upplevelsen, men samtidigt är jag ju lite orolig och kommer självklart ta emot hjälp om jag där och då känner att det blir övermäktigt.

Oavsett vilket så SKA ungen UT och nu är jag trött på det här... ;)

Oavsett vilket så SKA ungen UT och nu är jag trött på det här... ;)

Det är vi alla överens om i varje fall ;)

Vi som är kvar...
April
14:e wtf, 2:a barnet
15:e Tink, 1:a barnet
27:e roxanne, 1:a barnet, en flicka

Maj
6:e Majola, 2a barnet, en flicka
8:e Vilse, 1a barnet, en pojke
10:e Zewz 1a barnet
21:e Micks, 1a barnet, en flicka
25:e Lewellyn, första barnet

Bortser vi från wtf som ju borde ligga på BB nu så är vi tre i maj som "bara" har 11-15 dagar kvar. Vadslagning om vem som kommer först? :angel:

Senast ändrad:

Vi kan med "sjala" minsann! ;) lite svårt att få liiiiten bebis bra placerad över stoooora tuttar dock :rofl:

blogger-image--2080823528.jpg

blogger-image-1437937213.jpg

Jag kände precis som du.. Men så fort jag kom ner på FL så tog jag lustgasen ändå.. Hade vi hunnit prata ihop oss innan så hade jag nog bett Olle övertala mig att vänta.. Men jag hade aldrig fixat att gå igenom de utan lindring (nåja hat man inget val så har man ju inte) så då känns de onödigt att plåga sig i början när man ändå inte får uppleva de fullt ut..
Jag ångrar lite att jag gick på den där niten, att vilja vara stor och stark och minsann klara mig utan lindring... Det är ändå en jävla upplevelse att föda barn ändå vill jag lova :)

Va härligt att bära sådär! Älskar min sjal!!

Visslan: jo det var jag.. Har en tricot selen.. Den blir för varm i sommar.. Men annars ska de gå att bära i sjal på sommaren i värmen? Annars är jag lite inne på nån ergo sele...

Kl.

Jag är orolig för kaktus och bäbisen!! :(

//Apollo vars feber pikade inatt på 39,9, som fick amma och stå ut med en klarvaken bäse som förde ett jäkla liv (Olle tog dock hand om henne) och sen avslutade hon med att spy ner mig. -dont try that at home folks!

Haha och svärmor är övertygad om att jag kommer få innan svägerskan som ska ha en vecka innan mig. Vi får väl se, jag är då rätt säker på att troll kommer jävlas med mig ända fram till vecka 42 jag ;) :cool:

Jag kände precis som du.. Men så fort jag kom ner på FL så tog jag lustgasen ändå.. Hade vi hunnit prata ihop oss innan så hade jag nog bett Olle övertala mig att vänta.. Men jag hade aldrig fixat att gå igenom de utan lindring (nåja hat man inget val så har man ju inte) så då känns de onödigt att plåga sig i början när man ändå inte får uppleva de fullt ut..
Jag ångrar lite att jag gick på den där niten, att vilja vara stor och stark och minsann klara mig utan lindring... Det är ändå en jävla upplevelse att föda barn ändå vill jag lova :)

Inser att jag kanske räknat bort lustgas när jag tänker på smärtlindring för det är någonting jag kommer prova (om jag behöver) är tanken. Men det är också den enda medicinska smärtlindringen jag vill ha och i övrigt är jag öppen för akupunktur och sånt och framförallt BAD! :love:

Jag lovar, jag kommer inte bryta ihop om jag inte "lyckades vara stor och stark" sen i slutändan. Men att klara mig så långt som möjligt själv är mitt mål.
Jag hade en gång i tiden som mål att sitta med en hästranch och uppfödning av kigermustanger någon gång vid den här åldern också men jag prioriterade änna om... ;)

Tillägg: "akupunktur och sånt" innefattar INTE nåra jäkla kvaddlar! :eek:
Svärmor tycker jag är tokig, men det kan jag leva med! :D

Isaac är utskriven idag så de ska få sova hemma! hostan börjar lossna och isaac är på bra humör.

apollo ja blir det riktigt varmt är nog ringsjal, sele eller vagn att föredra.

Jag tänkte precis som du första gången och fick genomföra det precis som jag tönkt mig. Är otroligt glad över det, det var en supermäktig och cool upplevelse! hoppas du får chansen att uppleva samma! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka