Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Jag köpte min trikåsjal för 200 spänn :)

Efter hockeyn i går fick vi ju gira lite och sen somnade jag i soffan... Är sjukt trött hela dagarna och riktigt kass i magen men har snart målat alla varv på vaggan.

Jo, jag hittade en del på tradera nu. Blev bara avskräckt när jag såg den där fina regnbågsfärgade som vindvissla hade (jag tror hon hade den iaf), den var ju inte gratis... ;) Hittade nån Mysak till överkomligt pris, blir nog en sån, till att börja med.

jag köpte inte den för 1200, hittade en begagnad för 700 på sjalbarn. räknar med att sälja den igen för samma. den sortens sjal kan man använda tills de är stora. jag köpte också min trikåsjal för 2 eller 300.

Tycker fortfarande det är mycket pengar :D I alla fall innan man testat och vet att det är något man gillar. Men får testa mig fram. Sitter säkert snart i sjal-tråden och köper hem svindyr sjal efter sjal :rofl:
Nä, min rygg kommer nog inte palla att bära större ungar i sjal, då får det bli någon sele som lägger lite vikt på höften. Hade länge problem med röjsågen på jobbet, som med gammal sele la all tyngd på axlarna, men sen vi skaffade nya selar som belastade höften med är 6-7 timmar inga problem. Vi har många promenadrundor här där barnvagn inte lämpar sig så det vore skönt om man kunde frakta knodden på fler vis.
Kanske kan man be Husqvarna ta fram bärselar för barn? Eller kan man hänga ongen på kroken?
67d1b8e1.jpg

:D

Jag är ensam budgivare på "min" iaf! :D Den går ut om två timmar och budar någon över nu så blir jag lite grumpy ;)

Nä, la faktiskt ett bud på den grå som går ut imorrn. Den var iofs lätt begagnad men det kvittar väl. Har alltid så bråttom när jag hittar nåt på tradera så jag bara bjuder hej vilt :)
Fanns ju en del att välja på så någon ska jag väl lyckas få hem :p

Äntligen har jag orkat plocka fram datorn igen... :)

Ang bärande och dålig rygg så har jag läst på en hel del om både sjalar och selar och som jag har förstått det hela så ska det knappt märkas av att bära ett barn som under 1 år i sjal, även om man har en problem-rygg. Efter det kan man välja en ergonomisk sele om det känns bättre, men det ska vara mer avlastande med sjal. Sen beror det säkert på vad man har för problem med ryggen osv men jag kommer nog att köra på trikåsjalen till att börja med, eventuellt kombinera med ringsjal till amning och ta det därifrån.

Jag har kikat lite på Ergo och Manduca-selarna och det blir nog nån av dem när det är dags för sele sen, men jag vill prova dem för att se vad som kan passa mig bäst. Jag är sugen på att testa Mei Tai också.

Just ja, kotte har varit sjukt galen inne i magen i kväll - sparkat på ganska kraftigt högt upp så jag har legat på soffan med mina krampande muskler i knäna och gnytt över kottes övningar också. Flera gånger kände jag tydligt en fot där inne och kunde greppa ett litet tag om den till och med - med protestsparkar som bara den till svar :) Det är ju så roligt så jag kunde inte låta bli men jäklar vad ont det gjorde.

Magen fortsätter krångla som bara den, så nu ska jag lägga av med alla mjölkprodukter igen och se om det blir bättre. Jag är ju laktosintolerant men har inte haft några problem alls med mjölk under graviditeten. Kanske är den perioden över nu...?

Funderade lite också på om man märker av någon skillnad i rörelsemänstret, dygnsrytm och rutiner när förlossningen närmar sig? Blir bebisen mer stilla när det närmar sig eller är det full fart hela tiden? Jag insåg i dag att det faktiskt bara är fem veckor kvar till BF och att jag nog ska se till att ha allt klart för kottes ankomst senast om en vecka eller två. Jag kan inte sitta i rullstolen alls längre, efter bara 5 minuter är det rejält tryck neråt (man sitter ju så rak i ryggen i den) I soffan går bra att sitta en stund om jag sitter lätt bakåtlutad alt. ordentlgit framåtlutad, men då blir det kotteprotester.

Nästa besök hos BM på torsdag så jag ska höra med henne om vad hon säger då och så får jag ju nytt besked på hur det ser ut med tappen osv men tänkte höra med er om era erfarenheter också.

Någon :devil: budade över mig i sista minuten! :mad:
Så nu ska jag sura resten av kvällen... :cool:

näää vad tråkigt! :(
Har du kollat säljes-annonserna på sjalbarn? På blocket kan man också hitta!

Nä, vad tråkigt. Det var inte jag, jag lovar :)

Det finns ju fler, bara att ge sig på't igen :D

Roligt att du också kan äta saker du inte brukar kunna. Jag har samma med gluten men den perioden är nog över, nu är min mage i totalstrejk så jag ska bara orka ta tag i det. Glutensaker är ju sååå mycket godare.

Angående rörelsemönstret var Alva väldigt mycket mer stilla de två sista veckorna ungefär. Det var väl för tight för att röra sig så mycket.

näää vad tråkigt! :(
Har du kollat säljes-annonserna på sjalbarn? På blocket kan man också hitta!

Nä, vad tråkigt. Det var inte jag, jag lovar :)

Det finns ju fler, bara att ge sig på't igen :D

Jaaa, jag blev faktiskt lite sur. Men det har gått över nu. :)
Tänkte att jag tar och försöker få tag på en sen efter att trollet kommit, Mysak lär väl fortsätta finnas på tradera om inte säljaren slutar sy. :)

Har kollat på de där "ergonomiska" selarna, finns en där det ser ut som att barnet sitter i en rätt bra grodposition, men jag tror jag håller mig borta från dem ändå.
Synd att de riktigt bra är så förbenat dyra, ingenting jag känner att jag vill lägga massor med pengar på när jag inte ens vet om den kommer användas, tyvärr. :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka